Dochter 3 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Rzmc, 11 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rzmc

Rzmc Lid

10 jan 2021
    11
    0
    1
    Vrouw
    Dag mama’s

ik zit een beetje met mijn handen in het haar.. ik heb een dochtertje die net 3 is geworden. 3 maanden geleden ben ik bevallen van een zoontje.

De eerste 2 weken waren gewoon goed, niks aan het handje maar daarna... mijn dochtertje vertoont zulk apart gedrag de laatste tijd ik weet echt niet meer wat ik ermee aan moet soms... Als ze haar zin niet krijgt wordt ze werkelijk gek, ze komt in zo een driftbui terecht dat zelfs de buren laatst wat erover zeiden. En die buien duren ook best lang.. soms een half uur soms zelfs een uur. Ze slaat dr zelf tegen haar hoofd en wilt daarbij ook haar haar eruit trekken door de woede, gaat op de grond liggen en gilt keihard. We zijn nu op de terugweg van een weekje weg en het is een helse rit in de auto. Gillen, trappen, huilen.. en waarom? Weet ze zelf ook niet. We hebben echt alles geprobeerd, praten.. extra veel aandacht geven, samen spelletjes doen, alles. Mijn man en ik weten het niet meer. Is ze zo extreem jaloers op haar broertje? Waardoor ze dit soort gedrag vertoont? Ze is best wijs voor haar leeftijd. Heeft alles door en best gevoelig maar ook weer blij en grappig. Maar de laatste tijd herken ik haar niet terug... heeft iemand tips??
    Dank!!

2. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Huisarts/consultatiebureau, laat iemand je handvatten geven over hoe je haar uit deze spiraal krijgt.

En dan ga ik er even vanuit dat je de standaard dingen als af en toe één op één tijd met haar doorbrengen en haar betrekken bij de verzorging van haar broertje al lang doet.

Deel Deze Pagina