Hallo, Omdat onze zoon al vanaf zijn geboorte zit met zijn ontlasting gister de dokter gebeld voor lactulose. Nu heeft mijn man het opgehaald en niet gevraagd hoe het gegeven moet worden. Doen jullie dit door de fles, of op een lepeltje geven? Hoe reageerden jullie kindjes erop? Kregen ze er ook krampjes van? Dit zou ik dan ook weer zo zielig vinden. Verder al het andere al geprobeerd. Voeding comfort van Friso, 10cc extra water bij de fles. Ik hoopte nu ik fruit geef, dat dit nog zou laxeren, maar ook nu nog steeds hele dikke keutels, waar hij ontzettend voor moet persen. Nu wel iedere dag ontlasting, dit was niet toen ik omneo gaf, toen bleef het soms 5 dagen uit! Hopelijk iemand met ervaring?
Ik ben er heel blij mee geweest! Ik heb het vanaf 2,5 maand tot 4 maanden gegeven ongeveer. Werkte heel goed, en ze heeft er geen bijwerkingen van gekregen. Tegen de krampjes deed ik ook Sab Simplex door de fles (kun je alleen in Duitsland kopen, werkte hier goed). De lactulose deed ik ook gewoon door de fles, ik geloof 5 ml ofzo
Ik gebruik het ook maar. om de 2a3 daagjes want het spul als je het lang gebruikt krijg de kids slechten tanden van is bewezen bij de dochter van me vriend ze is nu 10. mijn heb je al nutrilon dieetvoeding voor moeilijke stoelgang geprobeerd???
hier gebruiken we het ook regelmatig, momenteel loopt alles weer vlot door maar zodra ze even geconstipeerd raakt geef ik gelijk wat lactulose. meestal met een beetje appelmoes, dan heeft ze het zo op. en binnen een paar uur heeft ze dan heerlijk der broek vol. dl had er wel af en toe even wat buikpijn van maar dan vooral omdat het dan eindelijk los kwam. ze was altijd heerlijk ontspannen als het er uit was. mijn advies: geef het wel sochtends, zodat ze snachts niet met een volle broek of eventuele krampjes zitten.
Wij gaven lactulose vanaf haar geboorte al middels een spuitje (5ml). Soms deed ik het ook wel een in de speen van een fles. Ik heb maar 1 advies. Kijk goed naar je kindje. Bij ons was lactulose een hel met veel kramp en pijn. Er zijn nog heel veel andere goede middeltjes (zoals bv Forlax) waarbij de kramp minder is. Ik heb na 5 maanden smeken eindelijk wat anders voor haar gekregen en toen hielden de krampen op.
Waarom lactulose? Ik zou liever iets anders hebbem, zoals movicolon of forlax junior. Dat laatste hebben we hier en maakt de darmen niet lui. Lactulose doet dat wel en staat bekend om heftige bijwerkingen...
Idd, ik hoor echt vaak dat babytjes enorme krampen krijgen van lactulose, hier goede ervaringen met forlax gehad. Als je toch lactulose gebruikt, gebruik dan echt niet te veel in 1x. Ik las ergens dat een arts meteen 10ml aanraadde voor een babytje; ik kreeg zelf van 5ml al vreselijke krampen...
Inderdaad, hier een meisje van bijna 9 maanden die een kapotte anus heeft van de harde keutels. Wij hadden nog lactulose thuis staan maar voor de zekerheid eerst even de HA gebeld, die raadde het af om dat te gebruiken onder de 1 jaar ivm de heftige bijwerkingen.
En als je het toch gaat gebruiken, begin dan met max 2ml. Kijk even hoe hij daar op reageert. Niet meteen met 5 ml beginnen.
Dankjullie wel voor de adviezen. Ik heb de huisarts gebeld en de klachten uitgelegd en toen dus lactulose voorgeschreven gekregen. Nog niet gebruikt omdat ik idd schrok van de bijwerkingen zoals darmkrampen. Daar zijn we nu eindelijk vanaf en dat wil ik graag zo houden, Marja, die dikke keutels kan ook niet! Hier trouwens geen 5 ml voorgeschreven maar 1,5 ml. Maar eens kijken morgen of het wat is, maar als hij weer erge krampen krijgt, dan toch liever iets anders!
Terwijl de huisarts hier juist lactulose voorschrijft! Dus tja.... Het maakt de darmen trouwens helemaal niet lui!
Wij hebben via de kinderarts Lactulose gekregen. Zoontje gebruikt het nu al zo'n 3 maanden iedere dag. Eerst een tijd 10ml, maar sinds hij brood eet had hij weer veel last van obstipatie en nu krijgt hij zelfs 20ml! Kinderarts heeft me verzekerd dat hij er geen luie darmen van krijgt. Die 20ml doet helaas nog steeds niet echt wat we willen, ga dus de volgende keer aangeven dat ik iets anders wil.
Wij kregen ook Lactulose voorgeschreven van de kinderarts. Onze dochter heeft al sinds dat ze 2 weken oud was, harde keutels en kreunde dag en nacht. Veel geprobeerd, maar lactulose gaf bij haar veel krampen. Na een tijdje opnieuw geprobeerd (was ze wat ouder) en opnieuw krampen. Nu hebben we sinds kort Forlax junior en wat zijn wij blij met dit spul! Eindelijk iets dat werkt zonder kramp .