We hebben nog treinkaartjes liggen voor een dagje in Nederland. Een paar maanden geleden al naar het strand geweest vorige week ook een strandvakantie gehad dus daar gaan we nu niet meer naar toe. Heeft iemand nog tips voor een leuk trein uitje? We vertrekken rond 9u vanuit Arnhem. We willen zo min mogelijk bus en metro benutten ivm extra reistijd en kosten. Wie heeft er tips voor ons??
Met of zonder kinderen? Een dagje naar een (historische) stad voor een stadswandeling, museumbezoek, uit eten, etc is altijd leuk. Bijv. Den Haag, Haarlem, Den Bosch, Maastricht, Utrecht, Leiden, Delft, Middelburg. Deze steden hebben een station in of nabij het historische centrum, dus dan hoef je niet ook nog eens een bus of metro te gebruiken. Als je met kinderen gaat, is het bijv. leuk om naar Nemo te gaan. Vanaf Amsterdam CS loop je er zo heen. Of mocht je naar een dierentuin willen gaan: vanaf station Amersfoort loop je in ca. 20 min. naar Dierenpark Amsersfoort. Het spoorwegmuseum heeft een eigen station. Naar het Zuiderzee Museum in Enkhuizen is ook erg leuk met (of zonder) kinderen.
Bedankt voor je antwoord! Helemaal vergeten te vermelden, de kinderen gaan uiteraard mee, de jongste is net 3 geworden, de oudste word over 3 maanden 5. Nemo lijkt me leuk naar ik denk dat de kinderen er te jong voor zijn, die twijfel heb ik over het spoorwegmuseum ook.
Als ze interesse hebben in treinen, is het spoorwegmuseum wel leuk, hoor. Mijn zoontje was 4 toen we er waren. Hij keek zijn ogen uit. (Maar dit is uiteraard per kind verschillend.) Hier boven noemde ik ook al de dierentuin in Amersfoort. Dat is te lopen vanaf het station en voor die leeftijd hartstikke leuk. Of misschien het Nijntje museum in Utrecht? Nemo zou ik nog een paar jaar mee wachten.
Geen tips voor een uitje zo snel, maar wel een andere: houdt er rekening mee dat er deze week en volgende week geen treinen rijden tussen Ede/Wageningen en Utrecht. Dus ik zou niet in de richting van Utrecht gaan de komende 2 weken. Er worden wel bussen ingezet, maar dat moet je niet willen als het niet strikt noodzakelijk is (omdat je moet vanwege eer ofzo)
Bedankt. Amersfoort kunnen we ook nog naar kijken idd. Al moeten we dan wel via Utrecht... Over het spoorwegmuseum twijgel ik ook nog even door. Haha
Vanuit Arnhem kun je ook via Ede-Wageningen naar Amersfoort reizen. En de Apenheul is trouwens ook leuk met de kinderen, maar dan moet je vanaf station Apeldoorn nog wel een stuk met de bus.
De Apenheul zijn we ook nog nooit geweest, maar Amersfoort klinkt ook leuk! Ik denk er komend nacht nog even over. Bedankt voor je tijd en uitleg iig! Fijn zo'n landelijk VVV kantoor hier op ZP
We zijn uiteindelijk in Rotterdam terecht gekomen. In miniworkshop Rotterdam, op loopafstand van het station (350 m) Bedankt voor al jullie tips!
Miniworld rotterdam is inderdaad super leuk. @tessa321 Het spoorweg museum is ook echt wel leuk voor kinderen vanaf een jaar of 2. Wij zijn er met onze zoontjes ook al meerdere keren geweest (wonen vlakbij utrecht) en die zijn nu bijna 3 en 5. Dus voor een volgend uitje is het zeker wel te overwegen.
Bedankt voor de tip, nemen we mee met onze volgende reis, al zal ik dan sneller de auto pakken met zo'n kaart mag je tussen 16 en 18.30 niet met de trein en da's niet handig met kleine kinderen... Nu na 21u pas thuis en de halve weg in een overvolle trein gestaan ivm de drukte door omrijders ivm het traject tussen Utrecht en Ede.
Het Nemo vond mijn zoontje van toen bijna 3 al hartstikke leuk, dus dat had volgens mij voor jouw kinderen ook al prima gekund.