Efteling / Bosrijk met baby en kleuter: Tips and tricks?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door RoAn1981, 11 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Geheel onverwachts kunnen we zo aan het eind van onze vakantie toch nog een paar daagjes weg: we gaan 3 dagen, 2 nachtjes naar de Efteling en logeren in Bosrijk. We zijn vaker in het park en Bosrijk geweest maar nog nooit met onze twee kleine dames (net 1 en 5 jaar oud).
    Wie heeft er nog tips&tricks, dingen die wel wel of juist niet moeten doen of meenemen?

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    De huisjes zijn heel compleet. Er is dus ook een campingbedje met dekbed. Wij namen dus wel een slaapzakje mee, maar geen bedje. En verder is er voor 1 kind een kinderstoel en kinderborden en mokken. Maar die van 5 kan waarschijnlijk gewoon uit normaal servies drinken, dus dat moet wel afdoende zijn.
    Verder zijn in het zwembad zwembandjes verplicht voor kinderen zonder diploma. Die kun je daar ook kopen, maar meenemen is makkelijker.
    Ik vind dat je eigenlijk niets aparts hoeft mee te nemen. Alleen specifieke zaken zoals luiers of flesje, maar verder is alles er wel. Behalve een traphekje beneden, die mis ik echt.

Wat erg leuk is is Klaas Vaak. Volgens mij om 18:45 onder de boog bij het restaurant. Mijn kinderen vinden dat erg leuk (oudste inmiddels wat minder). Dat is niet elke avond, volgens mij vrijdag en maandag, maar dat kun je het beste checken in het park.

Verder: veel plezier!

3. mol81

mol81 Niet meer actief

Tip; neem een inklapbare bolderkar mee! Ideaal voor bagage en voor een slaapje voor je kleine (of voor beide). Lekker kleed er in en gaan! Voor de rest sluit ik me aan bij mijn voorganger.

4. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Idd vergeet de zwemvleugels niet want daar zijn ze heel streng op.

Je mag een half uur eerder het park in. Dan kun je bv via het restaurant de octopus naar binnen om dan via een zijpoortje naar Symbolica te gaan. Je staat dan meteen vooraan in de rij.

Welke dagen ga je? Op vrijdag en zaterdag in augustus zijn er optredens s avonds. Dan komt in het sproojesbos bij het huisje van Vrouw Holle klaas vaak en een zandkabouter. Erg leuk. Erna komen roodkapje, prinses Anura en Oehoe houdoe.

Mijn dochter vindt de parkshow van de sprookjesboom geweldig. die is in het openluchttheater in het sprookjesbos.

Download de Efteling app zodat je de showtijden kunt bekijken. Ook kun je de actuele wachttijden bij de attracties zien en zie je tot hoe laat bepaalde restaurants open zijn.

5. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    #5 EdN, 14 aug 2018
    Laatst bewerkt: 14 aug 2018
    De huisjes zijn zo fantastisch compleet, dus dingen meenemen is niet nodig. Wij namen soms wel een eigen matrasje mee voor het kinderbedje, maar dat was meer voor ons eigen idee, alles zag er keurig fris uit.

Wat voor je oudste heel leuk is: ‘s ochtends lopen er vaak sprookjesfiguren langs de huisjes en als ze je zien komen ze ook binnen of ze gaan met kinderen buiten in gesprek, maar echt op een hele erge leuke manier. Mijn kinderen zijn altijd superverlegen met dat soort figuren, maar in de Efteling vinden ze ze geweldig. Dus hou de gordijnen open ‘s ochtends en de ramen een beetje in de gaten :)

Deel Deze Pagina