7 dagen duphaston. Hoe lang daarna menstruatie? (+Kleine clomid vraag)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door 1981Mama, 12 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ladies,

Ik moet beginnen met duphaston (9mnd niet ongesteld geweest). 7dagen 2x per dag. Ik heb dit middel ooit 1X eerder gebruikt, namelijk toen ik de mmm in ging voor mijn zoontje. Toen 10dagen 2x per dag.

Ik heb het niet geregistreerd maar volgens mij duurde het 15 dagen voordat ik ongesteld werd.

De gyn gisteren zei echter dat ik ergens in de week na het stoppen wel ongesteld ging worden.

Is er een pijl op te trekken, ervaringen uit het verleden bieden zicht op de toekomst of is het niet te voorspellen?

Ik ben inmiddels wel 12 kilo zwaarder dan de vorige keer.

De reden dat ik dit zo precies wil weten is dat ALS ik op dag 5 van de nieuwe cyclus dan met clomid begin, dat de echo op dag 21 of zelfs een menstruatie in mijn vakantie valt.

Ik wil heel graagnog een kind maar dit is ook mijn eerste echte vakantie na een lange periode van het heel erg moeilijk hebben gehad.

Kan de echo op dag 21 evt worden overgeslagen of zelfs een hele week later?
    "Klussen" op commando op vakantie heeft ook niet mijn voorkeur maar dat is beter dan een menstruatie ;)

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Meestal krijg je na Duphaston een dag of 3 tot 5 later je maandstonden, maar uitzonderingen zullen er natuurlijk altijd zijn :).

Je vraag in verband met de Clomid kan ik eigenlijk niet heel goed volgen wat je zegt van echo op CD 21. Wel lijkt het me niet zinvol om met Clomid te gaan starten als je weet dat je ergens halverwege je cyclus niet op controle kan wegens vakantie.
    Ik was 4 jaar geleden ook met Clomid bezig toen ik op vakantie was, maar dat was na mijn eisprong. Mijn NOD was op de 2e dag van mijn vakantie en ik werd toen ook ongesteld. Dat stoorde me niet, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Op CD3 van die cyclus ben ik toen op vakantie gewoon opnieuw gestart met Clomid (overigens zonder resultaat toen, zie handtekining).

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    net gebeld met de poli !
    Ongeacht of ik op vakantie ben op dag 21 (ivm echo), mag ik sowieso starten met Clomid. (ook gezien dat ik dit voor de eerste zwangerschap genomen heb).
    We "proberen" het wel om de vakantie heen te plannen maar je weet nooit hoe alles loopt. mag ook eerder of later op controle.

Dus ik hoef alleen maar ECHT rekening te houden met de vakantie. Op vakantie zwanger is waarschijnlijk ook nog geen goed idee (je moet natuurlijk ook rekening mee houden dat het opeens wel in 1x lukt), want ik was in de eerste zwangerschap vóór de positieve test al doodmoe en niet veel later werd ik zo ziek dat ik geen kracht meer had om te lopen etc. (begin van HG bij mij)

Deel Deze Pagina