Ik baal als een stekker Vriendin van ons is 7 april jarig en ik op 13 april. Omdat mijn verjaardag rottig valt ivm weekend pasen dacht ik dan vier ik het de 14e. ik werk in de zorg en moet weekend werken dus dacht mooi vrijdag ervoor Nou gooit die vriendin dus net een app in de groep dat ze de 7e jarig is maar het viert op de 14e zonder enig overleg. Niet even een appje van wanneer vier jij je verjaardag ofzo helemaal niks. Toen ik haar appte van ik wou het ook die dag eigenlijk houden want ik heb anders niet echt de mogelijkheid om het te vieren kreeg ik een kort antwoord terug . Nou ben ik zo boos dat ik besloten heb mijn verjaardag dan maar niet te vieren. Ben ik nou zo onredelijk of had ze mij inderdaad ff kunnen appen hierover.
Wie het eerst komt wie het eerst maalt. Als het je niet zint dan vier je het op een andere dag. Maakt het je niet uit, dan vier jij het gewoon ook op die dag.
Ik vind dat je te moeilijk doet ja. Had je zelf eerder moeten appen lijkt mij. Maar dan vier je het toch wat later? Ik snap dat dramatische gedoe over verjaardagen (van volwassenen ) niet zo.
Ik vind je onredelijk ja. Een vriendin, geen (schoon)zus ofzo waardoor familie moet kiezen. Vier het lekker allebei die dag en ga x samen ergens wat drinken daarna
Maar jij hebt haar toch ook geen appje gestuurd om te vragen wanneer zij haar verjaardag wilde vieren?
Ik vind je niet onredelijk. Ze had het beter even bij jou kunnen checken. Is het een optie om jullie verjaardagen samen te vieren!
En dan ben jij boos en als een stampende kleuter vier jij je verjaardag niet. Dat zal haar leren zeg! het is als zelf gif drinken en verwachten dat de vijand dood neervalt. Zij heeft er geen last van, jij wel. En kom op zeg, je wordt geen 12
Ja zwaar overdreven om daar boos over te worden. Waarom moet zij met jou afstemmen wanneer zij haar verjaardag wil vieren? Jij hebt het toch ook niet met haar afgestemd? Misschien is er dat weekend daarvoor wel weer een andere verjaardag. En nu vier je het een jaar niet. Prima toch?
Hier helaas ook weleens gebeurd in onze vriendengroep. Iemand vierde haar verjaardag twee weken later op een zaterdag en dat was precies mijn verjaardag. Ik heb op dezelfde avond m'n verjaardag gevierd. Mensen moesten kiezen of gingen bij beide langs. Ik ga het daarom niet op een andere dag vieren.
Dit! Waar doe je moeilijk over? Een kind wil het liefst zijn/haar feest op de dag zelf. Maar dat is beslist geen noodzaak. Gewoon dezelfde dag en anders een nieuwe datum prikken. Dan maar wat later.
pff waar je je druk om maakt. Vier je het dan toch lekker allebei? Of pak jij de 7e? Wat geeft jou meer recht op die datum dan haar? Het is ook niet zo dat jij dan jarig bent. Zij was eerst, klaar. Dus of je viert het ook op die dag, of je pakt een andere dag.
Sorry gelijk boos na het appje dit geplaatst. Dat ze haar verjaardag viert moet ze lekker zelf weten. Het steekt me meer dat ik haar elk jaar app om te overleggen en dat ik van haar dan gewoon niks hoor. En nee ik wil niet overkomen als klein kind en ik heb het snel.terug gelezen dat doe ik zo wel. Ik probeer nu te kijken dat ik wat anders verzin. Zit laatste tijd ook niet lekker in mijn vel dus vandaar misschien deze reactie
Maar zij kan toch niet ruiken dat die dag 'jouw' dag was dan. Jij had het ook aan haar moeten vragen als je vindt dat zij het ook aan jou moest vragen. Zij was nu eerder.
Kun jij het niet gewoon op de dag zelf vieren? Volgens mij zijn de meeste mensen vrij op goede vrijdag.
Ja je doet moeilijk en het is heel kinderachtig om dan je verjaardag niet te vieren. Het is namelijk niet de datum dat jij jarig bent en daanraazt kun je een datum niet claimen! Doe normaal en kies een ander datum of vier het op een ander tijdstip!