Ervaring met Lidl bij Camping La Sirene

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Sulley, 5 apr 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Tenzij er in de laatste 2 jaar een nieuwe Lidl is bijgebouwd in Argeles, moet ik je teleurstellen, daar de Lidl allesbehalve tegenover de camping ligt. Het was als ik me goed herinner, zéker een minuut of 10 met de auto.

Een fijne vakantie alvast trouwens!

Sulley vindt dit leuk.
  2. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Ik herken het wel hoor haha. Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Italie, en geloof me voor mijn gevoel is het de anderen kant van de wereld. Wij nemen niks mee we rijden door Duitsland/Oostenrijk en overnachten op die grens voor we door rijden we maken dan een tussenstop voor de Standaard dingen bij de winkel daar te halen.

3. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    Ok dank je wel voor de info. We gaan het wel zien wat er aan supermarkten zitten. Zijn er 1p dagen dus komt vast goed ;) Dank je wel!

Ohhh Italie @Maan14 lijkt me ook wel leuk maar ook zooo ver weg voor ons gevoel haha. Ben heel benieuwd wanneer gaan jullie?

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.613
    1.155
    113
    Wij zijn 2 jaar geleden naar deze camping geweest, er zit idd geen Lidl tegenover. Het is een straat er een ene na de andere mega camping. Maar heel ver was t ook niet rijden hoor.

Sulley vindt dit leuk.
  5. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Best wel genoeg boter en melkproducten meenemen indien mogelijk! Dat is het enige wat echt onbetaalbaar is in Italie!

6. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Dankjewel voor de tip! Ons zoontje is echt een Melkmonster en er gaat hier makelijk een pak per dag doorheen!

7. Pinkblossom

Pinkblossom Fanatiek lid

29 jun 2016
    2.042
    907
    113
    Hahaha sorry ik moet echt om je lachen :)

8. Kimkommer

Kimkommer Bekend lid

15 mei 2011
    511
    63
    28
    NULL
    In Frankrijk kun je prima boodschappen doen. Ook voor kleintjes. Ik zelf neem maar een paar dingen mee, afhankelijk van de ruimte die ik heb. Vorig jaar ging ik naar de ardeche en kwam ik erachter dat ze daar een heel hollands schap hadden met fitessaus, mayo, satesaus en knakworsten.. die had ik dus ook meegenomen uit NL.
    Ook toiletartikelen koop ik daar.

Sulley vindt dit leuk.
  9. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wat een nare opmerkingen. Wij gaan ieder jaar naar een andere camping (weliswaar in Italië, maar dat maakt voor het verhaal natuurlijk niks uit), en ik kijk altijd of er een Lidl in de buurt is. Nee, de Lidl heeft zeker niet exact dezelfde dingen als de Lidl in Nederland, maar het is wel makkelijk dat ze een aantal producten gewoon hebben die wij ook hebben. En waarom de Lidl? Omdat ze vaak (maar zeker niet altijd) toch weer goedkoper zijn dan de normale supermarkten in Italië. Ook mijn kinderen drinken melk bij het leven en dat is heel duur in Italië, gewoon het dubbele van wat we hier betalen (geen idee waarom eigenlijk). Ik heb voorheen altijd pakken melk meegesleept uit Nederland, maar dat neemt zoveel ruimte in beslag dat ik ermee gestopt ben.

Verder: wij eten inderdaad zoveel mogelijk 'de lokale pot'. Het is alleen verrekte moeilijk om een kind met autisme (die ook nog eens volop in de pubertijd zit) aan te leren voor hem onbekende dingen te eten. Dat probeer ik al bijna 16 jaar en dat is een dagelijkse strijd. Als ik op vakantie ben, vind ik het zelf ook prettig als ik gewoon een aantal dingen bij me heb (of daar kan aanschaffen) waarvan ik zeker weet dat hij ze ook eet. Zodat ik in ieder geval DAAR op vakantie niet 3x per dag strijd over hoef te maken. ;)

lies276, Zoe123, maansneeuw en 3 anderen vinden dit leuk.
  10. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

25 jan 2017
    4.873
    7.937
    113
    Die artikelen zijn daar dan wel vaak 3x zo duur, dus zelf meenemen kan nog steeds geen kwaad :)

Sulley vindt dit leuk.
  11. Ik kom nooit verder dan een landal huisje in Nederland, dus ik had ook echt zulke vragen kunnen stellen.
    Omdat je er niet bekend bent, ben je toch niet gelijk wereldvreemd?

Fijne vakantie!
    En goed dat je je alvast voorbereid!

lies276, maansneeuw en Sulley vinden dit leuk.
  12. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Geen Frankrijk maar Italie hier. Ik keek ook mn ogen uit. De afdeling met alleen al alle soorten tomaten is daar net zo groot als de complete groentenafdeling bij de AH hier. Heb de tomaten genomen waar een hele rij Italianen voor stond hahaha. Ook de visafdeling was ENORM. Er zwommen zelfs vissen in een aquarium daar...

De producten in Frankrijk en Italie etc zij zoooo anders dan hier. Ik zou gewoon lekker kopen wat ze daar verkopen, ook lokale producten.

Weet wel dat Carrefour godganse duur was...

Veel plezier!

Sulley vindt dit leuk.
  13. Maan14

Maan14 Niet meer actief

Hahaha dat hadden wij dus ook maar dan met CP...... Dit jaar voor het eerst naar Italië... En ik wil gewoon goed voorbereid zijn daarom zou ik deze
    vragen ook stellen.

lies276, Sulley en einad vinden dit leuk.
  14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.308
    10.276
    113
    Ik zou alleen eten meenemen waar je echt niet zonder kan.

Wij hebben spullen meegenomen voor onderweg en de eerste tussenstop in Duitsland ( naar Italië). Brood mee, verder een tube pasta, kleine kuipjes jam en boter.

Makkelijker om onderweg in elkaar de flantsen. Koeltasje mee, snijplank met wegwerp bestek en smeren maar.

Hadden ook boterhamzakjes mee ,ook handig voor als je daar wat locaals open maakt. Vond de natte wegwerp schoonmaak doekjes van de Kruidvat ook ideaal, we maakte onze huisjes zelf schoon dus met deze doekjes was dat zo gedaan.

Verder genoten we van het locale eten, soms wisten we niet eens wat het was maar was dan ook zo lekker.

Veel plezier!

Sulley vindt dit leuk.
  15. Sulley

Sulley Actief lid

16 jun 2016
    469
    289
    63
    Bedankt voor de reacties. We hebben nu eigenlijk alleen maar dingen meer voor in het park (eerste dagen Disney) zoals wat koekjes, snoepjes, drinken em broodjes. Schoonmaak doekjes heb ik ook allemaal mee en wat zoet beleg rest doen we gewoon lekker daar halen als we aankomen. Eerst lekker 4 dagen disney.

16. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik vind boodschappen doen in Frankrijk altijd een feest. Bij grote hypermarches of gewoon de Lidl hebben ze prima producten die net weer wat anders zijn dan thuis.

Ik neem alleen eten voor onderweg mee en ga daar boodschappen doen.

17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Hilarisch dat “wereldburger/wereldvreemd” geklets.
    Ik vlieg voor mijn werk de hele wereld over, van Kaapstad tot Chicago tot Shanghai tot Moskou.
    Maar wahahaaaa bij mij gaat dus zeker weten altijd de pindakaas en hagelslag mee.
    Gewoon, omdat mijn kids het lekker vinden.
    En ja, ze eten ook de lokale pot.
    Lekker doen waar je zelf happy bij bent :thumup:

18. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Dubbel

19. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Italianen gebruiken meestal houdbare melk en die is goedkoop. Verse melk is inderdaad een stuk duurder.

20. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

En 30 jaar geleden kostte een pot pindakaas in de algarve minimaal 10 gulden. Gelukkig namen we die altijd zelf mee.

Verder zijn veel lidls prima winkels overal. Dus dat komt vast goed. Fijne vakantie!

Deel Deze Pagina