Mijn man en ik gaan in september een weekend naar Londen, ik ben er nog nooit geweest. In welke wijk kunnen we het beste slapen? Liefst centraal natuurlijk, we gaan voor de cultuur (Windsor, the tower, westminster abbey etc) niet voor winkels en terrassen. Tips voor accomodaties zijn ook welkom, hoeft echt niet chic, zelfs een hostel mag. Als het maar schoon, betaalbaar en gunstig gelegen is. Is de london pass met entree/ kortingen/ kortere wachtrijen een goed idee? Alle tips zijn welkom!
Ik volg dit even mee 18-05-2018 gaan wij 'trouwen' (geregistreerd partnerschap), daarna is het een lang weekend vanwege pinksteren. 19/20/21 mei willen wij dus naar Londen. Ben ook erg benieuwd naar ideeen, suggesties etc....
sorry weinig echte tips omdat wij meestal gewoon goedkoop zoeken en dan maakt het in londen niet uit want de metro rijdt echt overal en das een eitje. wel kan je evt voor de metro van die meerdaagse passen kopen ipv elke keer los en dat scheelt zoiezo. wij hebben erg veel te voet gedaan, maar soms wil je gewoon even rustig ergens heen. qua kortingspas heb ik geen ervaring. wij deden dacht ik gewoon alles een beetje op voorhand online bestellen. scheelt soms ook.
Wij zaten de laatste keer in de wijk Westham/Stratford. Niet zo duur, ideaal qua locatie met de metro...maar...nooit doen! Wat een achterbuurt, helaas...ik voelde me daar niet echt veilig. Wij hadden op de gok airbnb gedaan, maar niet goed bevallen. Mijn man zit voor zijn werk altijd in Southwark in hotels, dat is prima.
Dan is de Royal Wedding in Londen. Ik zou een andere bestemming kiezen als je niet de hoofdprijs wil betalen en in de mega drukte wil zitten.
Oh dat wil ik best hoor, maar we hebben gister besloten om toch voor Preston Palace te gaan (NL), all inclusive, suite, vroege aankomst, late vertrek etc We hebben er zin in, 3 dagen genieten ❤️
Wij hebben een aantal jaren geleden in het tower hotel gelogeerd. Aan de tower bridge (zelfde kant als de tower) en we hadden ook zicht op de tower. Was toen heel betaalbaar met iets van 3e nacht gratis. Weet natuurlijk niet wat je niet betaald. Leuke was dat er achter het hotel een klein haventje was met wat leuke restaurantjes. Mbt korting pas kijk eens waar dat dan allemaal voor is, veel musea zijn bevoordeeld al gratis (natural history museum en britisch museum zijn aanrader!), verder kan je via hotel vaak ook al korting/fast entrance krijgen. Weet niet of je man van voetbal houdt maar anders maak je hem zeker blij met een Engelse voetbalwedstrijd dat is een hele belevenis .
Klinkt goed! Musea zijn inderdaad gratis, kastelen zijn duur Dat hotel klinkt goed, ik ga ernaar kijken, bedankt!