Ik vroeg me af welke fijner is ik zag dat de quinny ook gedraait kan worden. Hoe zit het met loop gedrag , ik heb een oude zapp gehad vond m redelijk alleen vond die wieltjes zon herrie maken maar quinny en nuna hebben dezelfde soort wieltjes zeker? Waar zitten ze beter in? oude zapp vond ik niet goed was ook niet verstelbaar natuurlijk Heb nu een wagen met luchtbanden dus dta is niet te vergelijken.
Ik heb de Zapp Xtra, destijds aangeschaft omdat baby's er plat in kunnen liggen. Voor toen was het ideaal, inmiddels vind ik het toch een beetje een onhandige wagen. Hij moet uit elkaar als je 'm in wilt klappen en die wieltjes inderdaad, wat een rammelwagen! We gebruiken 'm nu nog amper...
k Heb de Nuna en ben er superblij mee!! Maar de Zapp kan je kleiner opvouwen dat is dan weer handiger. Nuna kan je in 3 standen zetten. Rem erop gaat handig vind ik. ik vind de nuna niet rammelen tijdens het rijden.
Ik heb zelf een nuna en ben daar echt super blij mee. Hij rijd heel soepel en licht en is makkelijk te besturen met 1 hand vanwege de doorlopende duwstang. En hij is lekker klein opvouwbaar en ik gebruik hem ook op de fiets met de buggydrager van nuna. Het grote nadeel van de quinny xtra vind ik dat de wagen uit 2 delen bestaat. Als je hem invouwt dan heb je een lange zitting en een klein opvouwbaar frame los van elkaar.
Hier de gewone Zapp en puur gekozen omdat ie klein opbouwbaar is en ik een Peugeot 107 krijg. De Xtra zal niet anders lopen. Maar vindt de Zapp verder eigenlijk niks, maar hij wordt hier ook niet veel gebruikt.
wij hebben ook voor de nuna gekozen. Wat voor ons een groot nadeel was aan de quinny, was dat de zitting niet mee inklapt. Die moet je er in zijn geheel vanaf halen en kun je niet vouwen. Verder was de quinny voor mijn man (1.98m) wat aan de lage kant. Mijn zoontje zat er wel goed in en het inklappen en het verstellen van de rugleuning ging makkelijk. Wat we een groot voordeel van de nuna vinden, is de duwstang die doorloopt. Daardoor is de wagen heel makkelijk met 1 hand te besturen, als je bv een deur open moet houden. Hij klapt heel makkelijk in. De rugleuning is makkelijk te verstellen. Mijn zoontje zit er prima in en vind het ook leuk om met deze wagen op pad te gaan. Het enige nadeel dat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken, is dat als de zonnekap erop zit, het inklappen wat moeizamer gaat en de zonnekap soms aan een kant los schiet van het frame. Succes met de keuze.
Dat is idd een goede van de quinny dat wist ik niet. Ik wil gewoon een wagentje wat eendelig is. Heb nu een urban jungle de loopt fanatastisch en niet te vergelijken nauurlijk met kleine harde wieltjes maar ja