Het is al ruim een week lang dat ik Finn's tandjes niet mag poetsen. Als hij de borstel al zit, zet hij het op een schreeuwen. Een paar dagen geleden zat er wat bloed op de tandenborstel, maar ik kon niets zien. Vandaag zie ik het dus... boven zijn nét 2 kiesjes door! Arm ventje! Geen wonder dus, al die paniek! Ik voel me nu best een slechte moeder, maar goed... mijn vraag, het doet hem dus erg zeer als ik poets, maar soms zie ik een beetje gele aanslag op zijn tandjes, dus ik zou wel móeten poetsen. Hoe doen jullie dit? Gewoon poetsen (heel snel) of desnoods een week niet poetsen? ik vind het zo zielig, maar ik vind het ook zielig als hij straks kiespijn krijgt omdat er een gaatje zit.
Ik heb altijd als dochter nieuwe kiezen of tanden kreeg wel gewoon gepoetst. Maar wel heel voorzichtig en het zere plekje over geslagen. Er komt daar toch ook wel tandpasta, maar poetsen doet gewoon pijn. Ook weleens bloed aan de borstel gehad als ze weer een scene schopte (dochter vond tandenpoetsen een tijd een drama en ik mocht niet poetsen, nu gaat het al tijden goed en kan ze ook zeggen als er iets is). Helemaal niet poetsen vind ik geen optie! Heb zelf nog geen één gaatje en wil dat bij dochter ook zo houden!
Ik heb het heeeeeeel snel gedaan en hem daarna even zelf aan de gang laten gaan....dan zit ie een beetje te sabbelen e.d. op die borstel en zelfs langs zn tandjes halen...dan wordt het toch schoon. En nadat zn kiezen er zijn gaat het ineens helemaal goed! Hij doet er zelf zn mond helemaal wijd voor open!