Auto in het water, kinderen achterin...... En dan?

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaEsther, 31 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Ik zit net Wegmisbruikers te kijken en daar haalden ze een onderwerp aan waar ik al een poosje mee in mijn maag zit.......

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Dus, wat nou als.......je met de auto in het water terecht komt en je hebt je kinderen achterin zitten?! Ik weet wel hoe ik mezelf eruit zou moeten krijgen, maar hoe in vredesnaam krijg ik dan mijn kinderen van achteruit, uit hun stoeltjes en met mij mee naar boven?! Misschien ben ik een pessimist, maar ik maak me hier best zorgen om! Want wat nou als................

Liefs
    Esther

2. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    ik ook.

ik lees mee!

3. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    dat heb ik me ook vaak afgevraagd,lees ook ff mee

4. Ranjeewha18

Ranjeewha18 Niet meer actief

hihih ik ook.. ;)

Maar ik denk dat de meeste instantie zeggen eerst je zelf :(

5. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ik ben dus niet de enige!

En dan zeg ik H*LL NO! (Denk jullie ook wel he?) Eerst mijn kinderen.......... Maar hoe krijg ik dan in vredesnaam een peuter van twee, een dreumes van één en een kleuter van vier in mijn eentje in één keer uit de auto en op het droge?! Ooooooohh, ik word al gek bij het idee.............

Liefs

6. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Op het moment dat je auto te water raakt loopt hij niet direct helemaal vol. In die tijd moet je proberen iedereen uit de auto te krijgen. Vroeger deed het verhaal de ronde dat je moest wachten tot de auto in zijn geheel onder water was voordat je eruit kon klimmen. Dit had te maken met het open maken van de deuren. Dit zou onder water makkelijker gaan dan boven water of half in het water. Dit is echter niet het geval. Wanneer je jouw schouder tegen de deur aan gooit dan opent deze zich ook halverwege het water.
    Op het moment dat je onder water zit heb je door de adrenaline en de kracht die je moet leveren erg weinig lucht. Dus op dat moment heb je bijv. genoeg lucht om een deur open te maken en dan moet je weer naar boven om lucht te happen. Dit kost erg veel tijd. Dus mocht je te water raken probeer dan zo snel mogelijk uit de auto te klimmen en je kinderen eruit te krijgen.
    Het gedeelte van de auto waar de motor zit is het zwaarste gedeelte en dit deel zal dus als eerste en snelste zinken.
    Zorg ervoor dat je in de auto zo`n "lifehamer" hebt met een snijgedeelte voor de gordels, dit scheelt een hele hoop gepruts.
    Dit is mijn ervaring nadat ik deel genomen heb aan een oefening waarbij ik zelf met een auto te water ben gegaan met passagiers achterin.

7. Ranjeewha18

Whahah Ja meid, Ik zal ook zeggen HELL NO maar.. ik denk tch dat het dat de beste zal zijn..!

Maarre... eng is het wel..
    Ik heb dat ook met brand in huis brrr

8. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Maar nu weet ik nog niet hoe ik nou die kinderen eruit moet krijgen............? En daar gaat het nu net om, hoe ik het voor mezelf moet doen weet ik wel...........

Liefs

9. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Brand in huis baart me toch minder zorgen op de een of andere manier, ik kan makkelijk traplopen (RENNEN!) met drie kids op de arm, maar in een auto, met gordels en een heleboel water, dat is toch andere koek..........

Liefs

10. Ranjeewha18

Jip maar ik woon in een flat.. en ik kan eigenlijk geen kant op..!
    Ja als het in de keuken is.. kan ik de deur gewoon uit lopen..!

Maar als het juist bij de deur is.. dan moet ik via het balkon.. en hoe ga ik er dan vanaf :)
    (daarom slaap ik bijna nooit alleen thuis)

Maar weer ONTOPIC...
    ik zou het niet weten eigenlijk hoe je eruit moet met 3 kindjes op de achterbank..!

11. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Daar is met drie kinderen denk ik maar één oplossing voor mogelijk en dat is hopen dat er mensen zijn die zien dat jij te water raakt en niet te laf zijn om te helpen.
    Jij krijgt in je eentje wel 3 kinderen los in die tijd, alleen naar de kant komen wordt moeilijk in je eentje.

12. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    maar je krijgt toch nooit in je eentje 3 kinderen in 1 keer uit het water?

13. angela80

angela80 Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    net te laat :)
    dat wordt keuze's maken dan.
    al is die niet te maken lijkt me :(

14. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ranjeewha, ik snap 'm :wink heb zelf ook op een flat gewoond, en vlak voordat ik daar introk is er een enorme brand geweest......... Ik heb mezelf ZOOO gelukkig geprezen dat ik er toen nog niet woonde!

Miekje, als het daar vanaf moet hangen ben ik bang dat ik nooit meer met een gerust hart langs het water zal rijden.......

Liefs

15. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Enige wat ik kan bedenken is toch echt hopen dat er hulp in de buurt is die wil helpen, je auto niet helemaal in het water belandt of dat het een ondiep stuk is waarin jij belandt.

16. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Ofwel duimen dat het gewoon niet gebeurt.......... Gatver, echt een eng idee dat er gewoon geen mogelijkheid is om mijn kindjes te redden in zo'n situatie!! :cry: Als er nog iemand is die een oplossing weet, hou ik me aanbevolen!

Liefs

17. miekje80

miekje80 Bekend lid

27 apr 2007
    798
    0
    16
    Overijssel
    Dat begrijp ik, maar statistisch gezien gebeuren er erg weinig ongelukken met auto`s te water. Helemaal als je het vergelijkt met alle andere aanrijdingen die er op de weg gebeuren. Neemt niet weg dat het een ontzettende angstige hartverscheurende gedachte blijft dat het kan gebeuren.

18. MamaEsther

MamaEsther Fanatiek lid

24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Laag Soeren
    Klopt, helemaal mee eens........ Maar toch........... Misschien ben ik een pessimist, maar ik ben gewoon graag voorbereid............. :oops:

Liefs

19. valhalla

valhalla Niet meer actief

Je hebt toch van die geinige hamertjes om je ruiten mee in te tikken, en de gordels los te snijden, dus ook riempjes van de maxicosi enzo?

Jee hoe groot is de kans dat je 1) de weg af rijdt 2) er een sloot naast ligt 3) je in die sloot terecht komt 4) die sloot zo diep is dat je onder water komt 5) je auto serieus zinkt 6) er niemand is die je ziet zinken 7) je 's nachts over een dergelijke weg rijdt 8 ) je alleen met je kinderen in de auto zit

Als je ooooit ie die situatie zou komen, gooi je toch alles wat je weet overboord om je kinders te redden denk ik. Maar ja, statistisch gezien is de kans wel erg klein om je daar zo druk over te maken.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Heb je dat wel eens geoefend met je ogen dicht, de trap af rennen met drie kinderen op de arm? Vaak kun je in zo'n geval geen hand voor ogen zien en stik je half in de rook. Ligt er natuurlijk aan hoe erg de brand is en hoe vroeg je er bij bent, maar het kan hard gaan.
    Lijkt me vreselijk eng zo met de auto te water raken. Ik woon in een behoorlijk waterrijk gebied, ik rijd toch regelmatig over wegen waar je hard mag rijden en aan beide kanten sloten hebt. Een vriendin van me zit bij de politie, die oefenen dat in een zwembad, dat je met auto en al in dat bad gedropt wordt. Zij zegt ook dat zo'n lifehammer echt heel belangrijk is om in je auto te hebben. En doe hem dan wel op zo'n plek dat je er ook bij kunt vanuit je stoel.

Deel Deze Pagina