Hoi dames, Graag zou ik jullie mening willen over het volgende. Over iets meer dan twee weken stop ik met de pil omdat we graag voor ons eerste kindje willen gaan. Ontzettend leuk, maar ook spannend! Nu hebben we geen haast, we willen alles eerst eens rustig aankijken en op zijn beloop laten. Nu ben ik wel aan het overwegen om in de eerste ronde wel ovulatietesten te gebruiken, zodat ik meer inzicht krijg in mijn cyclus en het voor mezelf ook een soort check/geruststelling zal zijn dat ik wel een normale eisprong heb. Blijkt dit in de eerste ronde, dan kan ik het mezelf kennende wat meer loslaten. Het is dan ook niet de bedoeling om meteen volgende rondes ook te gebruiken. Wat vinden jullie van deze denkwijze? Van de andere kant wil ik ook niet vanaf het begin de druk onnodig opvoeren. Hoor jullie graag!!
Wat leuk en spannend dat jullie ook voor je eerste kindje gaan! Toen ik met de pil stopte werd ik 4 maanden niet ongesteld, dus dat zou voor mij een dure grap zijn geweest al die testen In de ideale wereld zou ik je natuurlijk adviseren om het eerst af te wachten, maar voor de iets minder ideale variant wil ik je adviseren om je temperatuur bij te gaan houden. Dan weet je wel pas acheraf of je een eisprong hebt gehad, maar aangezien jullie het toch nog rustig aan doen is dat misschien niet erg? Dan krijg je inzicht in je cyclus en het scheelt geld! Ik hoop voor je dat gelijk een mooie cyclus krijgt!!
Ik zou inderdaad ook eerst gaan temperaturen, zodat je een idee krijgt of je wel een eisprong hebt etc.. Een volgende ronde kun je altijd nog ovulatietesten gebruiken.
Ik ben ook de eerste maand toen ik gestopt was meteen testen gaan gebruiken. Ik werd na 28 dagen ongesteld zonder een eisprong te hebben gehad. Maand daarna had ik gelukkig wel een eisprong. Ovu testen maakten mij heel onzeker, ik ben daarom gaan temperaturen en nu heb ik meer rust in mijn lijf!
Zou eerste echte menstruatie afwachten en daarna beginnen.. Ik wou juist dat ik eerder met ovu testen was begonnen, vertrouwde de eerste maanden teveel op app en gemiddeldes, waardoor ik totaal in verkeerde week extra aan het klussen was hihi.. Heb na eerste maand ovu testen veel meer inzicht in cyclus gekregen (kwam erachter dat ei week later kwam) en dat geeft mij juist rust... Dus is ook per persoon verschillend. Temperaturen wil ik juist nog niet aan beginnen.. Succes!
Ik heb nog nooit getemperatuurd of ovulatie testen gedaan. Wacht eerst je cyclus eens af na het stoppen met de pil. Je geeft zelf aan dat het geen haast heeft. Ik heb zelf de "zwanger worden" capsules van de Etos gebruikt. Mijn cyclus werd daar regelmatig van en ik had meteen de juiste vitamines binnen. Foliumzuur zit daar ook in. Mijn cyclus was tussen de 27 en 29 dagen vaak. Dus ik wist dat er op ongeveer dag 13-15 een eisprong plaats zou vinden. Die dagen en een paar dagen er voor en erna maak je het net even wat vaker 'gezellig' dan normaal 😉 Begin gewoon spontaan. Temperaturen en ovulatie testen kan altijd nog! Succes!!
Aangezien je net begint zou ik je lichaam eerst even de tijd geven om op gang te komen. Probeer het eerst eens een maandje of 2 zonder hulpmiddelen. Als je cyclus dan regelmatig lijkt kan je eens een maandje ovutesten gebruiken of temperaturen. Ik denk dat de 'lol' er anders gauw af is. Het moet wel spontaan en leuk blijven. Ik weet heel goed hoe moeilijk het is hoor. Succes!
Ligt er aan, ik heb zelf geen partner dus ik moest wel vanaf het begin weten wanneer mn eisprong was haha Bij de oudste 2 kinderen heb ik dmv zelfonderzoek mijn vruchtbare periode vastgesteld, dus het voelen aan de baarmoedermond en slijmwaarneming. En bij de jongste 2 wel met ovulatietesten, maar het zegt niets hoor over hoe lang je bezig bent, want met ovutesten ben ik bij de jongste toch 16 maanden bezig geweest!
Wij zijn 2 jaar geleden gestopt met de pil en ik zei ook tegen mezelf ik wil snel iets doen om enig inzicht te krijgen en mezelf een beetje gerust te stellen. Maar ik heb wel eerst ik denk 2 of 3 maanden gewacht, om je lijf de kans te geven en te kijken wat het doet. Ik heb op internet de mogelijkheden opgezocht en ik wilde niet temperaturen dat leek me helemaal niks voor mij. Je moet dit voor het beste resultaat toch elke dag rond hetzelfde tijdstip doen en je moet dan toch een paar maanden volgen want je weet pas aan het eind van de maand wanneer je eisprong is geweest. Je baarmoederslijmvlies in de gaten houden vond ik aangezien ik net begon wat lastig want waar let je op. Dus ik kwam op de ovulatie testen. Ik werd meteen na 26 dagen ongesteld. en heb een aardig regelmatige cyclus. Maar mij gaf het wel heel veel rust en inzicht. En af en toe voel ik de eisprong ook. Ik snap dat sommige vrouwen zeggen dat het ook nog leuk moet blijven en je niet vanaf het begin de druk op moet voeren. Maar ik ben van mening dat je dat moet doen wat goed voor je voelt. Het gaf mij rust dat ik wist dat we goed zaten. Helaas heeft het bij ons nog niet gelukt want wij zijn nog niet zwanger. Ik wens je succes en doe dat wat goed voelt voor je.