ervaring met moeilijk drinken?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door rachel22, 25 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    mijn dochtertje is nu 9 weken bijna 10 weken oud.
    als ze in een goede bui is drinkt ze de flessen die ze hoort te drinken 120 a 150 cc.maar vaak drinkt ze flessen tussen de 70 en 100 cc weg het varieert.
    maar als ze de mindere flessen neemt komt ze snachts onregelmatig en is ze ook erg onrustig! heeft iemand hier ervaring mee en heb je ook tips..ze zijn zeker welkom!
    laat iker wel bij zeggen dat ze een erg luie drinker is,ze valt constant in slaap:$ en als ze echt niet wil houd ze gewoon haar mond wijd open gaat huilen of kokhalzen.dan weet ze zeker sdat ik stop.
    ik moet ook bijna gaan werken en eht zou zo fijn zijn dat ze goed gaat drinken en dan een beetje gaat doorslapen zeg!
    zelfs snachts houd ze de 4 uur aan gaat ze om 10 uur naar bed komt ze gewoon om 2 uur,misschien eerder.heb het pas twee keer gehad dat rond 3 a half half 4 kwam.
    en 1 keer heeft ze doorgeslapen van 9 tot hallf 6.

2. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hoi Rachel,

Mijn dochtertje dronk ook heel slecht. Ze kon gerust hele (en halve) flessen laten staan. Nu nog steeds is het geen grote eter/drinker. Waarschijnlijk ken je alle trucjes al om haar zoveel mogelijk wakker te houden tijdens de fles ;)
    Ook is het helemaal niet vreemd dat ze nog niet doorslaapt hoor. Volgens mij slapen de kindjes gemiddeld pas door rond 3 maanden?? En dan zijn er ook kindjes waarbij dat veeeeel langer duurt. Snap dat je graag zou willen dat ze doorslaapt als je weer moet werken maar het kan ook zo zijn dat ze dat nog niet kan cq. er nog niet aan toe is. Gewoon de flessen blijven aanbieden want ze komt echt wel als ze honger heeft hoor! Weet niet of je je daar zorgen over maakt maar het gaat erom dat ze groeit en de 'curve' volgt. Of dat nou er onder of er boven is, maakt niet uit. Ieder kind heeft zijn eigen groei en zn eigen eet- en drinkpatroon.
    Heb dus eigenlijk geen tip voor je dan eigenlijk gewoon stug volhouden... Wij deden Sophie altijd heel laat naar bed toen ze klein was, rond 12-en bijv, en dan sliep ze tot vroeg in de ochtend. Op een gegeven moment sliep ze dan 's ochtends langer en gingen we haar bedtijd vervroegen. Op die manier pak je wel wat slaapuurtjes achter elkaar en is het misschien minder vermoeiend voor je, als je weer moet werken.

Weet niet of je hier iets aan hebt maar wil je iig veel succes wensen de komende tijd!

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    onze dochter heeft dat ook gehad een aantal dagen, na drie dagen kwamen we erachter waarom, ze werd namelijk snotverkouden...
    Inmiddels is de verkoudheid bijna over en is ze de schade aan het inhalen en zuipt de flessen als een tierelier en helemaal leeg!

Dus ik weet niet of ze het altijd heeft gedaan?

4. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Quincy is ook nooit geen fan geweest van haar fles en nu nog steeds niet. Blijven proberen heeft ook echt geen nut. Ik ben bij haar iets eerder begonnen met fruit, met 3,5mnd. Dat ging wel goed, groente ben ik een maand later mee begonnen, ging ook al snel goed. Gister heb ik haar voor het eerst brood gegeven, toen had ze gelijk een hele snee op (droog) zonder kokhalzen.
    Grote kans dat jou dochtertje straks dus ook liever de andere dingen als het flesje heeft. Alleen jammer dat daar nog wel veel belangrijke voedingsstoffen in zitten.

5. Sjana

Sjana Actief lid

10 jan 2010
    356
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb dit sinds een week ook aan de hand (minder eten)
    Onze kleine at ganse flesjes van 165cc + 5,5. Vorige week heeft hij spuitjes gehad en sindsdien laat hij ook veel staan. Heb met arts gebeld en zezei dat zolang hij 100gr per week bijkomt ik me geen zorgen moet maken. Het kan zijn dat de kleine meer voldaan is. =hij heeft gn koorts en is ook nietziek dus ja...zolang hij eet en bijkomt is t goed zeker? Ikga wel vroeger beginnen met groentenpap

6. rachel22

rachel22 Actief lid

16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    bedankt voor jullie reacties!!heb idd al bijna alles geprobeerd en leg me maar neer bij het feit dat ze gewoon minder neemt en nodig heeft dan het gemiddelde kind.ze is verder tevreden groeit prima nog steeds snotverkouden dat wel.en ja dat doorslapen ach we zien het wel.als dat het enige is...

Deel Deze Pagina