Ervaring met multifocale lenzen gezocht!

Discussie in 'De lounge' gestart door poema, 18 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Heeft iemand hiet heel toevallig multifocale lenzen? Ik ben zo benieuwd of dit lekker kijkt... zit er over te denken om me daar eens in te verdiepen of dat iets voor me is namelijk... Dus ik dacht, misschien heeft iemand hier ervaring daarmee?

2. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ja, ik al jaren. Ik koop ze bij Pearl. Ideaal.

3. poema

poema Fanatiek lid

27 jul 2007
    4.036
    453
    83
    Vrouw
    Oh echt? Bevallen ze goed? En heb je een normale afwijking of iets bijzonders? Het lijkt me echt zo fijn om gewoon geen bril meer op te hebben... En wat ben je kwijt per maand?

4. djoyz

djoyz Fanatiek lid

29 mrt 2019
    1.468
    1.510
    113
    Vrouw
    Er zijn verschillende manieren om multifocale lenzen te gebruiken.
    (Echt multifocale lenzen, of 1 leeslens en 1 verte lens bijvoorbeeld.)
    Bij de ene werkt het wel, bij de ander niet, en dat heeft met veel factoren te maken,.

Zijn de ogen geschikt voor lenzen, welke sterkte heb je nodig, welk type lens kom je op uit en wat vind je van de lenzen.
    Hoe vaak wil je de lenzen dragen, welk materiaal kan je dragen enzovoorts.

Wat ik vaak merk in de praktijk is dat je altijd wel iets inlevert qua scherpte. De ene vind het acceptabel, de ander niet.
    Het beste is het gewoon een keer uit te proberen en een contactlens meting te laten doen bij een opticien.
    Dan ga je tijdens een instructie leren om ze in te zetten en uit te halen en daarna kan je de lenzen meenemen voor een proefperiode.
    Na deze proefperiode kom je op controle en dat is meestal met de lenzen in om te kijken of de pasvorm goed is, de sterkte goed is, en hoe het oog reageert op de lens.
    Als alles dan goed is ben je ‘ready to go’ en worden er meerdere lenzen besteld.
    En als er iets aangepast moet worden word er vaak nog een andere ‘passet’ besteld.

poema vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina