Ik vind de naam leuk, maar valt hier inderdaad af vanwege het kerstverhaal. Wel vind ik hem een stuk mooier dan Senne, dus als het tussen die 2 gaat dan 100 keer liever een kerstassociatie. Fenne misschien een optie?
Ik denk wel gelijk aan goud en wierook, maar ik vind het wel een leuke naam. Leuker dan Senne, want Senne vind ik een jongensnaam
Ik ken ook een volwassen Mirre, leuke meid, past er prima bij! As vl het net als ik een mooie naam had gevonden had ie op ons lijstje gestaan.
Denk gelijk aan driekoningen, maar dat geeft toch niet. De associatie is niet negatief en de naam heeft een mooie klank. Senne is een jongensnaam en ook nog geneens een mooie. Sanne kan wel, maar Mirre vind ik mooier.
Oh ik vind Mirre veel mooier dan Senne! Bij Senne denk ik aan thee sennapeulen of sennablad (ik dacht dat het senne was maar zie nu dat het senna is), goed tegen verstopping maar ook 'verslavend' Vind dat geen fijne associatie.
Toen ik Mirre op een geboortekaartje zag staan bij de verloskundige, dacht ik gelijk aan goud en wierook. Mijn dochter zit nu bij Mirre in de klas en ik heb die associatie helemaal niet meer. Ik zie nu een lief en vrolijk meisje voor me.
Dacht eerst ook aan wierook en goud, maar nu ik de naam meer gewend ben is dat wel weg! Dus ik denk dat het wel went
Haha, dit was precies mijn eerste gedachte. Ik ken niemand die zo heet maar het past wel in de huidige namenmode (Senne, Sinne, Lenne, Linne, Fenne en ga zo nog maar even door). Ik vind het alleen niet mooi.
Ik vind mirre geweldig! Krijg het er alleen niet door (nog even doorzeuren hier haha) Ik ben trouwens wel christelijk maar vind het niet perse naar het kerstverhaal linken!