Hoi allemaal, Ik lees al een tijdje mee maar heb nu toch een account aangemaakt en open een topic. Mijn partner (48) heeft 2 kinderen uit een eerdere relatie. Hij is daarna gesteriliseerd. Ik heb nog geen eigen kinderen en ben ook wat jonger. Nu hebben we het er vaak over gehad om samen voor een baby te gaan. Hij zag het eerst niet zo zitten vanwege zijn leeftijd maar wilt er nu ook voor gaan. Uiteraard zal er eerst een hersteloperatie uitgevoerd moeten worden. Dus daarover heb ik wat vragen; Waar hebben jullie dat laten doen? En was je daarvoor verzekerd of zelf betaald? Bij zelf betaald, hoeveel kostte het? En hoe lang geleden was de sterilisatie? Mijn vriend is namelijk (nog) niet verzekerd hiervoor en zelf betalen ziet hij niet zitten, gezien waar we gevraagd hebben €4000 kost... Dus dan zouden we wachten tot januari ivm zorgverzekering veranderen. Anderzijds zouden we de operatie ook zo snel mogelijk uit willen laten voeren, gezien leeftijd en dat de sterilisatie inmiddels al +10 jaar geleden gedaan is. Dus, ik ben erg benieuwd naar ervaringen van anderen, en wellicht heeft iemand antwoord op mijn vragen...? Groetjess