Gordelbeschermers maxi cosi nodig?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door JFelice, 1 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Weet iemand waarvoor de gordelbeschermers precies zijn op de maxi cosi?
    Heeft het met veiligheid te maken?
    Wat als deze missen, is de mc dan wel veilig??

Thanks!

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.156
    113
    ze zorgen ervoor dat de gordel niet snijd in het nekje van je kindje. als je ze mist misschien ff maxi cosi bellen/mailen en vragen of ze nog een setje hebben liggen?

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Is idd tegen t snijden van de gordel.
    Je kunt ze ook heel eenvoudig zelf maken. Als je bijv fleece hebt liggen is t lekker zacht en zo klaar.

4. Mus

Mus Bekend lid

13 sep 2008
    870
    11
    18
    Vrouw
    Arnhem
    Ik miste ze ook.. blijkt dat je ze voor 17 euro per set bij kunt kopen bij babyzaken.

5. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onzin dingen, echt niet nodig. Kindjes hebben toch vaak een jasje aan of truitje.

6. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier toch echt onmisbaar, anders snijden de gordeltjes in het nekje.

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    hier ook nodig. riempjes zitten anders in het nekje te snijden

8. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Zit dat niet standaard bij de mc dan? :)

9. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Dank dames. Ik dacht idd al dat t tegen snijden was.
    We hebben de mc overgekocht van familie.
    Nu een beetje spijt van aangezien t ding 4 jaar oud is en nieteens compleet... Nu ff denken of we een hele nieuwe kopen!

10. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat snijden vind ik dus echt onzin hoor. Echt ik heb die dingen weg gedaan na een aantal weken omdat ze elke keer eraf gingen. Die dingen zaten vaak ook veel langer dan bij hun nekje. Maar waarschijnlijk ben ik een ontaarde moeder (twee kids hebben er trouwens nooit las van gehad!)

Maar goed als je echt denkt dat het van belang is dan kan je ze zelf maken, of laten maken. Stuk goedkoper dan via de winkel. Je zou ook een goedkope via MP kunnen kopen en dan die overzetten.

Persoonlijk zou ik weer niet een MC van vier jaar oud kopen!

Ieder zijn mening.

11. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon lekker een nieuwe kopen, google maar eens je kan een kleur van vorig jaar nemen en dan is het lang niet zo duur. Scheelt veel.

12. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    joh, overdrijf niet zo. geloof niet dat iemand je hier aanvalt?:(
    bij MIJN kinderen sneden de riempjes. dus niet lopen miepen dat het onzin is. dat ze bij jouw kids niet sneden, betekend niet per definitie dat ze nooit zullen snijden. compleet afhankelijk van de bouw van je kindje, wat ze aan hebben enz.
    ze zitten er niet voor de sier op;)

13. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    We hebben gewoon een nieuwe gekocht!
    Nieuw, compleet en veilig!
    Dankjewel allemaal!

14. qwertyui

qwertyui Lid

10 feb 2014
    74
    0
    0
    NULL
    NULL

Mijn hemel wat een reactie zeg! Ik heb ook echt niet het gevoel dat ik werd aangevallen maar kan me van de snijden dus werkelijk niets voorstellen. Maar blijkbaar ben ik niet de miep hier ;)

TO fijn dat je een nieuwe hebt gekocht, is wel zo'n veilig idee:)

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    ze zijn wmb onmisbaar. mijn kind heeft altijd alleen een dun truitje aan in de mc en nooit een jas ( praatje veiligheid vroeg je niet om)
    zonder de beschermers sneden ze in het nekje. ikzelf heb ook altijd een gordelberschermer om mn gordel ter hoogte van mn nek.

16. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Snijden bij normaal gebruik zal wel meevallen...al heeft onze dochter echt een enorm gevoelig huidje en heeft ze echt nodig.
    Maar bij een ongeluk komen er wel even wat meer krachten op te staan. Hoeft er verder niet heel veel te gebeuren om hele nare plekken achter te laten.

Ohja...jas of andere dikke kleding hebben ze hier trouwens ook niet aan in de auto ivm veiligheid.

17. JFelice

JFelice Actief lid

9 jan 2014
    292
    4
    18
    ZH
    Dat leek ons ook, dus we hebben een nieuwe gekocht, ook omdat de mc uit 2010 was. Wel van familie dus nooit iets raars mee gebeurd. Zij waten t niet met ons eens en vonden t geen must, maar wij voelden ons er niet comfortabel bij. We gaan niet besparen en inleveren op veiligheid!

Kan iemand uitleggen waarom jasjes etc gevaarlijk zijn in de mc?
    (Mijn eerste kindje, dus zou alleen stikken kunnen bedenken ofzo bij n ongeluk..)

Voetenzak wel goed?

18. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Je wil de gordel aansluitend op je kindje. Sterk gewatteerde kleding zorgt voor een grote loze ruimte. Voetenzak belemmerd je riemen niet en kan prima

19. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Dan ben ik een ontaarde moeder, want ik gebruik ze bewust niet meer :D
    Ze zaten hier wel bij, maar ze gleden er zo vaak af dat ik het echt ondingen vond. Sinds onze knul 2 maanden oud is gebruiken we ze al niet meer, en nog geen moment last gehad van "snijdende gordels in de nek".

20. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Euh, waarom quote je mij? Ik heb het toch niet over ontaarde moeders als je die dingetjes niet gebruikt? Snijden ze niet, tja, prima toch. Hier dus wel, dus blijven ze lekker om de gordels zitten.

Deel Deze Pagina