Ervaring met omegaven?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by madelein, Mar 9, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    #1 madelein, Mar 9, 2015
    Last edited: Mar 9, 2015
    Beste meiden!

vandaag hebben we een bezoekje gebracht aan dr. P in Düsseldorf, bij velen hier wel bekend denk ik. Dit ivm herhaalde Mk en niet meer ( of heel moeizaam) zwanger worden na een vroeggeboorte.

Bloed geprikt, en vast een advies mee gekregen.
    Ik moet direct beginnen met omega 3 en vitamine D ( zijn gebruikelijke cocktail) en vanaf morgen wekelijks een flesje omegaven via een infuus. Nu ben ik IC verpleegkundige, en kan dit dus makkelijk zelf doen, wat geen probleem was volgens hem. Maar zit een beetje met de toedieningssnelheid.
    Iemand ervaring hiermee? Zijn er meer meiden die dit thuis hebben gedaan?
    Heeft er überhaupt iemand ervaring met dit middel?

Nb: mijn gyn gaat hier echt niet in mee, dus die hoef ik hier niet over te bellen.

2. Y30

Y30 Fanatiek lid

Feb 11, 2011
    4,056
    0
    36
    Hulpverlener
    Oost nederland

Hoi madelein,

Wat ideaal dat jij het zelf kunt doen!
    M.b.t. Toedien snelheid dr. P heeft mij altijd gezegd dat het minimaal 20 minuten moet lopen zodat het lichaam het kan absorberen.

Bij mijn vorige zwangerschap liet ik de infusen in Langefeld zetten en werd die 20 minuten zonder verdere vragen aangehouden. Nu loop ik iets dichterbij in Bocholt en daar werd aan de hand van mijn lengte en gewicht (180cm, 73 kilo) een berekening gemaakt, maar kwam uiteindelijk ook op zo'n 20 minuten uit. Hopelijk heb je vergelijkbare maten ;) en heb je hier wat aan.
    Succes!

3. Sugarcoated

Sugarcoated Actief lid

Mar 9, 2015
    126
    0
    16
    Female
    Randstad
    Geen ervaring mee. Maar wat een heftig verhaal in jouw handtekening. Ik duim voor jullie. Succes met het zelf toedienen!

4. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Dank! Het enige wat ik kan vinden is maximaal 0.5 ml per kg per uur. Dat zou betekenen dat ik ruim een uur met een flesje doe ( 62 kg en 1.76).
    Misschien moet ik de eerste keer gewoon rustig aan doen en kijken hoe m'n lijf reageert. Ik hoorde van iemand hier dat je er ook duizelig van kan worden.

Haha ja vrij ideaal dat ik het zelf kan, alleen morgen even een collega vinden die wil prikken ;). Maar dat vinden ze vast alleen maar leuk, de sadisten.

@sugarcoated: dank je wel. Hopelijk gaat dit iets goeds doen!

5. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik heb ze ook gehad, en met resultaat meteen die eerste keer omegaven. De doorlooptijd van het infuus was bij mij ruim een uur tot 1,5 uur. Geen bijwerkingen ervaren.

6. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Dat klinkt meer als de snelheid die ik gevonden had op internet. Ik hou dat dan maar aan voor de zekerheid. Goed te lezen dat het bij jiu gelijk raak was!
    Ik heb vandaag precies een week geleden IUI gehad dus moet gelijk vandaag beginnen met de infusen. Wel spannend allemaal..

7. Sikki

Sikki VIP lid

Oct 20, 2008
    5,050
    15
    38
    Female
    in het ooooooosten
    Ik heb destijds (2011) ook Intralipid (is hetzelfde toch?) in Langefeld gehad.
    Ze deden er bij mij toen een uur over om de hele zak (250ml) toe te dienen.
    En ook ik werd destijds met de Intralipid zwanger.

Na een boel pogingen voor een brusje zonder Intralipid en zonder resultaat wil ik het nu ook weer proberen met Intralipid.

8. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Intralipid is niet helemaal hetzelfde volgens mij. Omegaven is in ieder geval zonder soja olie, ben allergisch voor soja.
    Goed al die positieve verhalen te lezen!

9. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Eerste infuus zit erin. In 45 min in laten lopen, en leef nog ;)

Share This Page