Ervaring met omscholen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mizz, 25 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mizz

mizz Actief lid

15 nov 2012
    342
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zit erover te denken om mij te laten omscholen. Na 9 jaar gewerkt te hebben in de kinderopvang, nu de keuze gemaakt om gastouder te zijn vanwege de crisis in de reguliere opvang. Ik kon daar geen uren krijgen.

Nu begint dat thuiswerken mij erg tegen te staan. Ik heb zelf een baby en de dagen dat ik niet werk ben ik toch met dezelfde dingen bezig in dezelfde omgeving. Ik probeer wel leuke dingen te doen met dochter, maar het is een gevoelig meisje wat haar rust en regelmaat wel erg nodig heeft. Ik mis de andere omgeving en andere volwassenen om op mijn niveau mee te praten. En even niet moeder zijn.

Terug naar de kinderopvang is voor mij geen optie meer. En heel eerlijk gezegd ben ik het werken met kinderen ook wel een beetje zat. Ik zou dus heel graag wat anders willen doen, zou er ook zeker een opleiding voor willen volgen als dat nodig moet zijn, maar ik heb geen idee waar ik moet beginnen! Heeft hier iemand ervaring met omscholen/compleet ander werkveld en zou hier wat over willen vertellen hoe dat ging en hoe je tot die keuze bent gekomen?

Deel Deze Pagina