niet willen eten fase

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door veghelsemeid, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    heey heey

Lorenzo is nu 1jaar en bijna 18maanden

en sinds gister zit hij in de niet willen eten fase

echt hij zegt wel steeds happen happen

maar eten wilt hij niet,

ja lekkere trek maar helaas voor meneertje gebeurt dat nie

had vanavond doperwten met worteltjes en normaal eet hij dat wel

maar nu dus echt nie met die fase

wie nog meer met kinderen in die fase?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hoe oud is je kindje nu? (18 maanden? 30 maanden? of bedoel je 20 maanden)

In ieder geval is het rond de 2 jaar heel gebruikelijk om dingen te weigeren. Dit kan eten zijn (is een favoriet onderwerp), jas aantrekken, naar bed gaan etc. Kind ontdekt 'macht'. De tip is om geen strijd aan te gaan en vooral grenzen te stellen. Niet eten? dan proberen we het een aantal minuten? NOg steeds niet eten. Dan niet. Ook geen ander eten. Kindjes eten echt wel als ze trek hebben. Voor je eigen gemoedstoestand kan je ven bij houden wat hij allemaal WEL eet op een dag. Je zult zien dat er uiteindelijk nog best wat in gaat.

3. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

het volgende las ik in een boekje.
    Bij 1 1/2 jaar krijgen ze een sterke smaakontwikkeling. Dat kan er dus voor zorgen dat ze dingen opeens niet meer willen.
    Bied je kindje gewoon op de vaste tijden zijn eten aan en tussendoortjes en compenseer het niet door extra koekjes of andere slechte tussendoortjes te geven.
    Als je merkt dat ze een bepaald gerecht of groente niet meer willen haal dat eens van je menu af en introduceer het over een tijdje opnieuw.
    Veelal eten ze rond deze leeftijd 2 boterhammen, fruit en koekje en een beetje groente en wat vlees.
    400 cc melk en meer niet. Daar uitgelaten grote en kleine eters natuurlijk.

4. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    lorenzo is bijna anderhalf

laat ik het zo zeggen haha

komt msschien makkelijker over

5. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Ik vind het heel herkenbaar.

Ons zoontje heeft duidelijk zijn wensen en dat zijn niet altijd de mijne :D. Ik probeer me er zo veel mogelijk aan te houden dat ik bepaal wat hij eet en hij hoeveel. Niet dat dat altijd lukt. En dan krijg ik wel eens te horen: 'nee, nee, nee' en 'die, die!'. Het is zo makkelijk om toe te geven als je moe bent aan het eind van de dag...

Deel Deze Pagina