Sinds ze op de peuterspeelzaal zitten, 1.5 jaar geleden, zijn onze meiden bijna altijd ziek. Soms zit er een tussenpozen bij van een paar weekjes maar dan mogen we echt van geluk spreken. Meestal begint het met snotteren en daarna komt het hoesten en dat duurt weken. We hebben net een periode van 7 weken achter de rug van continu heel heftig hoesten, nu ongeveer 5 dagen hoestvrij geweest en het snotteren en hoesten begint weer van voor af aan. Ik wordt er echt hopeloos van. Zeer regelmatig zitten we bij de huisarts en ook de huisartsenpost is bij ons niet sporadisch. Ik probeer heel erg te letten op dat ze genoeg vitamines binnen krijgen, veel groenten en fruit en ook vitamine D. Inmiddels begint het een gewoonte te worden dat ze altijd maar ziek zijn. Één van de dames komt er altijd wel goed doorheen en is redelijk snel weer opgeknapt, de ander is een ander verhaal, die blijft er echt in hangen en heeft er zelf ontzettend veel last van, slecht slapen etc. Zijn er moeders die hetzelfde doormaken en hebben jullie bepaalde stappen ondernomen (alle huis tuin en keukenmiddeltjes heb ik ook al geprobeerd)?
Als het snotteren en hoesten is kan het ook een allergie zijn, heb je al eens gevraagd om een allergietest? Onze jongste is ook geregeld ziek, en op aanraden van de arts, gebruiken we ook pro-biotica als er wat heerst. Dit lijkt te helpen.
Hier helpt echinea force best goed. Dat werkt weerstandverhogend, wij gebruiken het preventief in het najaar en de winter en verhogen de dosering als ze ziek dreigen te worden. Natuurlijk voorkomt het niet alles, maar het zorgt er wel voor dat de momenten van ziek zijn beperkt worden tot enkele keren per jaar ipv enkele keren per maand.
Dl is ook opeens vaker ziek. Niet ziek genoeg om naar ha te gaan, maar wel hoge koorts of erg hoesten/overgeven zodat ze niet naar psz kan Misschien ook maar aan de echinaforce...Veel naar buiten helpt hier ook wel om eea te bespoedigen (dagje dierentuin in de buggy etc. Moet je wel tijd voor hebben)
Echina force ga ik inderdaad eens proberen, dank voor de tip. Hebben ze die bij de apotheek of drogist? Ik weet eigenlijk bijna zeker dat het geen allergie is, soms gaat het wel door mijn gedachten net als astma of bronchitis. De dochter die het zwaarder te pakken heeft, heeft al wel eens een paar dagen een puffer gebruikt maar dat had geen effect dus daar ben ik mee gestopt. Ik denk dat het echt virussen zijn omdat het vaak bij eentje begint met snotteren en daarna hoesten en vervolgens volgt de ander, het is echt een typisch ziektebeeld wat ze van elkaar over krijgen. Verder ga ik heel vaak met ze naar buiten, ze spelen nu lekker veel in de tuin en we doen vaak uitjes.
Net bij de apotheek geweest daar hadden ze alleen de druppels maar die raden ze af voor kinderen ivm alcohol. Hebben jullie die juniorkauwtabletten?
Ze verkopen het bij de Etos wel, daar haal ik ze altijd. Even over de puffer, soms heeft dat pas na 2/3 weken effect, en dan moet je het ook de hele winter doorgebruiken. Dus niet stoppen na een paar dagen, dan doet het inderdaad nog niets. Succes met de meiden, wij hebben hier ook echt een kwakkelwinter achter de rug, er leek maar geen eind aan de griepgolf te komen.
Als ze echt zo langdurig verkouden zijn, dan zou ik toch overleggen met de huisarts voor een doorverwijzing naar de kno arts. Misschien hebben ze wel een vergrootte neusamandel.
Volgens mij klopt het niet 100 procent wat je zegt. Dat geldt alleen voor een pufje met een ontstekingsremmer, zoals Qvar. Die moet je idd langere tijd gebruiken, die legt als het ware een beschermingslaagje. Ventolin,dus een luchtwegverwijder, werkt meteen. Kan je natuurlijk ook gedurende langere tijd nodig hebben, maar heeft niet een paar weken nodig om te werken.
Heb inderdaad toch even een afspraak bij de dokter gemaakt dinsdag om verder te kijken of we er iets mee kunnen. Naar mijn idee is het ook niet echt in orde als je bijna altijd ziek of onderweg bent.
Ventolin hebben we inderdaad gekregen en ik geloof ook dat de dokter toendertijd zei dat het gelijk moest werken. Als het na een aantal dagen niets deed dan moesten we er mee stoppen. Heb ik toen ook gedaan.
Raar dat je er dan geen flixotide oid bij hebt gekregen als de klachten redelijk chronisch zijn. Hopelijk kan de huisarts jullie verder helpen.
Dat is inmiddels een jaar geleden ongeveer klachten waren toen niet echt chronisch. Pas vanaf ze naar de peuterspeelzaal gaan, vorig jaar februari is het raak. Toen ventolin meegekregen om te testen of het effect had op het hoesten.
Onze dochter heeft in maart behoorlijke longontsteking gehad en daar ook een kuur voor gehad en sinds die tijd is het bal...ze is constant aan een stuk door verkouden geweest, soms paar dagen wat minder en nu weer al paar dagen heel heel veel snot en heftig en zwaar hoesten...wordt er ook zo moedeloos van dat het niet overgaat....toevallig vanmorgen naar de huisarts gebeld om te overleggen en nu moeten we vanmiddag even langskomen. maandagnacht de hele nacht met haar opgezeten toen kreeg ze ineens een pseudokroep aanval....misschien moeten we toch maar eens naar de kno arts gaan of iets ik weet het ook niet...
Echinaforce Junior? Top voor de weerstand! Multivitamines ipv alleen d Probiotica helpt de darmen herstellen zodat vitamines beter opgenomen kunnen worden Neusamandel eruit heeft ook veel gescheeld
Mijn dochter had dit precies hetzelfde. Zelfs regelmatig antibiotica omdat ze niet meer van het hoesten af kwam. Ze sliep er namelijk nauwelijks door en gaf steeds over dus geen ruimte om aan te sterken. Uiteindelijk is haar neusamandel verwijderd en heeft ze buisjes gekregen maar daarna was ze al snel weer 2x ziek. Wel iets minder heftig. Toen ben ik begonnen met Echina Force en nu gaat het echt goed. Als ze verkouden is verdubbel ik haar dosering (normaal 1 per dag) en dan is ze er zo van af. Ik heb die junior kauwtabletten. Ze zijn wel erg hard, mijn dochter vindt ze niks. Ik maak ze dus helemaal fijn en doe het dan door haar bekertje melk. Vaak naar buiten gaan maakte hier trouwens geen verschil want ze was al elke dag meerdere keren buiten om een stukje te lopen o.i.d.
Bailief, heb je de roze met vitamine C? Die zijn groot en hard inderdaad. Die zonder vitamine C zijn veel kleiner en wat zachter.