Goedemorgen! Sinds een week ben ik aan het ontpillen. Tot nu toe nergens geen last van, maar dat zal vast en zeker wel komen! Nu wil ik foliumzuur bestellen maar ik zie zoveel verschillende soorten. 400 mcg? 500 mcg? 60 stuks? 100 stuks? Prijzen varieren tussen de 3 en 10 euro.. Wat voor foliumzuur gebruik jij?
Hallo 400mcg zou genoeg moeten zijn, maar 500mcg is ook goed. Je moet foliumzuur eigenlijk van 4 vier weken voor tot 8-10 weken tijdens je zwangerschap. Dus je hebt best heel wat nodig. Als je foliumzuur alleen neemt hoeft dat helemaal niet duur te zijn (paar euro voor een potje). Ik neem zelf een multivitamine van Davitamon fem natal, zit ook meteen voldoende vitamine D in.
ik heb die van etos huismerk is 400 mcg en is voldoende. Daarnaast slik ik vitamine c, maar dat deden mijn vriend en ik al omdat we nooit fruit eten.
400 Mcg is de aanbevolen hoeveelheid volgens de boeken en volgens mijn huisarts. Ik slik 'zwanger worden' van de Etos en daar zitten 60 pillen in waarvan je er twee per dag moet innemen. Het is een multivitamine en kost geloof ik 7,50. Maar een potje met alleen foliumzuur is veel goedkoper. Je moet er gewoon op letten dat er minimaal 400 mcg in zit. En, zoals hierboven al beschreven, wordt geadviseerd hiermee te beginnen minimaal een maand voordat je zwanger wilt worden, om zo een voldoende hoeveelheid in je lichaam op te bouwen. Succes!
Goedemorgen! Bedankt voor jullie reacties. Ik zal straks even langs de Etos gaan om een potje te kopen. Vond het vreemd dat ze zoveel verschillende aanbieden. @ Suzanne78: Zwanger worden van de Etos bevat ook foliumzuur of slik jij dit ernaast?
In de Etos-zwanger worden pillen zit de aanbevolen hoeveelheid foliumzuur al toegevoegd, dus je hoeft er geen foliumzuur naast te slikken.
Als je vegatarier bent of in de fam. openruggentjes veel zijn voorgekomen kan er een hogere dosering aanbevolen zijn
je mag alleen een dosis hoger dan 500 pakken als dit door de huisarts of gynecoloog is voorgeschreven, meestal wegens een medische indicatie zoals eftelijkheid, etc. dus nooit op eigen houtje meer pakken dan 400 of 500 per dag! meestal raden ze 400 per dag aan ipv 500. slik dus bijv ook geen vitamine speciaal voor zwangeren + een extra pilletje foliumzuur, want dan krijg je teveel binnen, want in alle zwangerschapsvitaminen zit al foliumzuur in verwerkt. ook zit er foliumzuur in je eten, bijv in kiwi's. dus niet overdoseren. het is ook het beste om met foliumzuur te beginnen zodra je een zwangerschapswens hebt, als je het pas slikt als je op je NOD positief test, dan ben je al 4 weken zwanger, en je moet het al 4 weken vóór de bevruchting slikken, en aangezien je nooit weet wanneer die gaat plaatsvinden is het slim om eerder te beginnen liefs Daantje
In het begin heb ik foliumzuur geslikt van davitamon. Later, vlak voordat ik zwanger was ben ik overgestapt op dagravit van davitamon. Dit is een complete vitamine met foliumzuur die je kan gebruiken als je zwanger wilt worden, zwanger bent en/of bv geeft. Ik dacht dat dit iets van 12 euro was voor 100 pillen. 1 per dag dus vond het erg meevallen. Als je alleen foliumzuur neemt is dit goedkoper.
Ik heb laatst vitamine B complex gekocht van Sunwell. Daar zit ook foliumzuur in, en dat is 800 mcg...is dat dan niet goed?
Je kunt zonder al te veel risico tot 1 mg foliumzuur extra slikken, echter wordt hier in nederland de maatstaf van 0,4 of 0,5 aangehouden, het grootste risico dat gelopen kan worden door te veel foliumzuur te gebruiken is dat een eventueel vitamine B12 tekort wordt gemaskeerd. Ik gebruik momenteel ook een vit b complex met foliumzuur van 800 mcg mijn homeopathe heeft dit voorgeschreven, zij is een erkende homeophate en vertelde mij dat dit vooral in vit B complexen in deze dosis aanwezig moet zijn, omdat het foliumzuur de opname van de vit B bevorderd. Pas als je meer dan 5 mg foliumzuur per dag gebruikt is er gebleken dat er verhoogde risico's op bepaalde vormen van kanker zijn, echter zelfs hier zijn de bewijzen niet overduidelijk. Ik zou overigens nooit zelf gaan uit dokteren hoeveel foliumzuur gebruik goed voor je is, zeker als je vegatarisch bent zou ik even bij de HA informeren wat ze je adviseren m.b.t. het slikken van extra vitamines en foliumzuur en een zwangerschapswens.
Volgende vraag! Nu ben ik op internet op zoek gegaan naar multivatimen. En ben uitgekomen bij Davitamon. Nu heb je een speciale voor vrouwen die zwanger willen worden/ zijn. Maar ze praten over dragees?