Ervaring met PESE?

Discussion in 'Zwanger worden' started by marymary, Dec 17, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marymary

marymary Actief lid

Dec 16, 2011
    100
    9
    18
    Mijn man en ik kregen afgelopen week het bericht dat er geen zaadcellen in zijn sperma gevonden zijn.. Dit verklaart waarom het zwanger worden niet lukt. Wij moeten volgende week nog een keer terug komen voor een nieuwe zaadtest in te leveren maar zijn bang dat ook deze niet goed zal zijn. Medische oorzaak daarachter weten we niet (daarvoor zullen we doorgestuurd worden naar Uroloog) maar zijn broer heeft hetzelfde, hij is wel al bij de Uroloog geweest maar die kon hem niet verder helpen. Nu hoorde we over PESE behandeling en vroegen ons af of iemand hier ervaring mee heeft ? We zijn echt wanhopig en op zoek naar antwoorden en mogelijkheden. Alle ervaringen en advies welkom

2. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Je bedoeld TESE neem ik aan?
    Als er geen zaadcellen in het sperma gevonden worden kijken ze eerst of de zaadballen goed zijn van grootte etc. Ook testen ze je man dan op het CF gen. Mannen die hiervan drager zijn hebben vaak geen zaadleiders. Dan kan een PESA gebeuren.

Het bloed word onderzocht op hormoonwaardes, CF gen en er word een echo gemaakt van de balzak.
    Dit om te kijken of er spataderen rondom de zaadbal zitten, wat een oorzaak kan zijn van het ontbreken van zaad.

Is alles goed, en zijn de zaadleiders aanwezig dan kom je in aanmerking voor TESE. Ze snijden dan onder narcose een stukje uit de zaadbal om te kijken of daar (on)rijp zaad zit. Zo ja, dan is icsi mogelijk. Zo niet, dan is je man onvruchtbaar.

Wat een hel gaan jullie nu doorheen, misschien vind je het een idee om mee te komen schrijven op ons topic "geen enkele zaadcel gevonden"
    Daar zitten meerdere dames die hetzelfde meegemaakt hebben. Zal even de link zoeken en straks hier posten.

Sterkte meis!!

liefs

3. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
  4. marymary

marymary Actief lid

Dec 16, 2011
    100