Hier niet gebruikelijk om aan de kinderen te doen. Hier ook in invasie met nieuwe kindjes dus geen idee hoe ze heten, hij zit ook op twee verschillende ochtende waar dus verschillende kinderen op zitten. Aan de leidster doen wij wel een kerstkaartje, vorig jaar hadden we ook nog geknutseld. Dit jaar denk ik dat we kerstkoekjes bakken
Aan de kinderen deed ik dat hier nog niet. Pas op de basisschool. Voor de juffen wel, net zoals op school een zelfgeknutselde kerstkaart met een pot kerstkoekjes, een pot met versierde (washitape) waxine lichtjes oid.
Op de school van mijn dochter mogen ze volgens mij geen kerstkaartjes uitdelen in de klas, tenzij ze voor de hele klas een kaartje hebben, zelfde reden als uitnodigingen voor kinderfeestjes uitdelen. Vind dat wel een goede regel en vindt dat ook voor de psz. Als je kindjes een kaartje gaat geven dan ook alle kindjes uit de groep. Denk dat ik mijn dochter alleen een kaartje naar haar vriendinnetjes laat sturen, gewoon per post of we brengen ze langs.
Was indd bedoeld voor alle kindjes uit zijn klasje en de juffen. Hij zag mooie liggen die hij wilde uitdelen.
Hier wel altijd de juffies, met zelfgemaakte kerstkoekjes en de twee beste vriendinnetjes en beste vriendje. Tijdens het ophalen/wegbrengen.
Hier deden we het pas vanaf school (toen andere kinderen in de klas dat deden, ik kende die 'gewoonte' helemaal niet ). Inderdaad aan de hele klas. Daarvoor deden we alleen de juffen.
Mijn dochter kreeg toevallig vandaag een kerstkaartje van een klasgenootje, heel de klas had er een gehad. Vond het persoonlijk een beetje raar, mijn dochter heeft geen idee wat ze ermee moet. Van mij persoonlijk hoeft het niet, kan me ook niet voorstellen dat 2/3 jarige daar mee bezig zijn
Dit inderdaad. Ik stuur zelf niet eens kerstkaarten. Ik geef denk ik de kinderen vlak voor de vakantie een kaart mee voor juf/ meester, maar verder niet hoor.
Op de creche nooit gedaan en op school mag het niet meer. Ze mogen hier 1 kaart meenemen en die is dan voor de hele klas en kinderen die individueel een kaartje willen geven doen dit buiten schooltijd. Het is op school te vaak voorgekomen dat het ene kind 20 kaarten krijgt en een ander kind net 2 kaartjes en dat is toch wel heel erg sneu want je wenst toch iedereen fijne dagen toe. Ik vind het goed dat ze dit hebben aangepakt. Mijn kinderen kregen altijd genoeg kaartjes maar ik zal nooit vergeten dat een meisje in groep 3 helemaal brak toen de hele klas een kaartje kreeg maar zij als enige niet, mijn hart brak echt voor dat meisje. Mijn oudste kinderen zijn in december jarig en bij de traktatie deden we destijds altijd een kaartje voor alle kindjes in de klas.
Ik geef de juffen van het kdv een kaartje. Die hangen ze op op het prikbord, gezellig huiselijk vind ik dat. Bij een paar vriendjes van kdv doen we thuis een kaartje in de bus. Maar dat is ook omdat we goed contact met de ouders hebben. Mijn oudste zoontje mag ook geen kaarten uitdelen in de klas, daar bezorgen we ook een paar kaarten aan de deur bij vriendjes.