Ervaring met PNO verzekeringen??

Discussion in 'MMM clubs' started by jippiejee, Dec 15, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Hoi,
    Ik ben getipt over PNO verzekeringen, ik heb nog nooit gehoord van deze zorgverzekering en ben benieuwd of er mensen zijn die ervaringen hebben met deze verzekering.
    Als de behandelend arts het ziet zitten wordt er zelfs een 4e IVF vergoed, kijk daar heb je wat aan!! En 200% vergoeding voor behandeling in het buitenland! WIE-O-WIE kan me meer vertellen over deze verzekering???

2. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Oef nog niemand een ervaring? Ik weet ondertussen dat het een verzekering 'v/d media ' is, dat lijkt mij wel gunstig, onderanderen bij werknemers van sbs6, dan kan je niet heel veel stoms doen, sta je direct gekleurd op TV.

Ik hoop nog wel een ervaring te horen van iemand...

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Het was de afgelopen jaren een kleine verzekeraar volgens mij, er zijn niet zoveel ervaringen over te vinden maar de ervaringen die ik via Google vond waren prima. Niks negatiefs tegengekomen.
    Ik ben zelf ook naar ze overgestapt, maar dan voornamelijk vanwege hun aanvullende tandartsverzekering zonder acceptatievoorwaarden :)

4. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Bedankt voor je reactie, ik ben eruit, ga overstappen, heb ook nog contact gehad met PNO-mevr. en alles klinkt prima! Dus waarom ook niet, basis blijft gelijk en met een mogelijk 4e poging, geweldig! :D

5. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Hey jippiejee, ben vorige week overgestapt en heb al toestemming gekregen voor 4e icsi poging! kwam er ook op door dit forum als je boven in bij zoeken pno klikt is er hier al een heel clubje met ervaringen. succes!

6. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,879
    2,880
    113
    Noord-Holland
    Sammy heb je een hele brief van je arts gekregen voor de vierde poging of hebben ze een invulformulier? En was dat nl of buitenland?

7. Sammy88

Sammy88 Fanatiek lid

Mar 30, 2011
    3,922
    1
    38
    den haag
    Mijn arts heeft een hele brief geschreven... ik had eerst aan haar gevraagd zal ik overstappen?? Wat ga je dan tegen ze zeggen? Ze zei ik schrijf meteen een brief want je maakt nog zoveel kans.. Dus heeft ze gedaan daarna ben k overgestapt. heb vorige week de polis en pasje binnen gehad en toestemming gekregen. in nederland.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Fijn om te horen, Sammy! Veel succes.

9. sassebas

sassebas Actief lid

Feb 12, 2010
    183
    0
    16
    Overijssel
    Hoi hoi,

ik ga in feb ook voor poging 4 in Dusseldorf en ben bij Menzis.
    Ik heb net PNO gebeld maar ik had er een zo-zo gevoel bij. Ik moet mij zsm verzekeren bij PNO, dan volgt de aanvraag pas en of die gehonoreerd wordt dat zal moeten blijken in het nieuwe jaar. Mijn arts in Dusseldorf is volgens mij met vakantie dus een aanvraag/motivatie zal voor het eind vh jaar niet lukken...Nu zou ik de gok moeten nemen om over te stappen om straks kosten te besparen. Ik snap die telefonist wel, dat hij op voorhand geen uitspraken kan doen, maar het leek of vaste klanten voorrang kregen. Kijk, ik ga al voor de 4e poging, was ik bij de 1e overstapt naar PNO dan zat ik helemaal goed...Balen dat ik dit niet eerder wist.

Tips?

10. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @sassebas: als ik jou was zou ik de gok wel wagen, want Menzis gaat jouw 4e poging sowieso niet vergoeden, toch??
    Ik geloof niet dat ze vaste klanten voorrang geven, zie het verhaal van Sammy hierboven. Als de arts goed kan motiveren dat hij nog een poging met jou ziet zitten, dan is dat het belangrijkst.

11. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    Ik ben ook al over de streep, ben overgestapt de 3e poging moeten ze toch vergoeden en dan heb ik zo nodig meer kans op vergoeding van de 4e, het kost niet eens zoveel meer dus die gok durf ik nu wel te nemen, + dat ze ook meer vergoeden in het buitenland, het zit er wel in dat we naar DD gaan voor de 3 en evt. 4e poging! Succes allemaal!

12. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    @jippie: maar eerst de cryo's nog!! Wie weet heb je helemaal geen 3e/4e behandeling nodig ... Maar het is een prettig gevoel dat alles geregeld is, mocht het wel nodig zijn.

13. jippiejee

jippiejee Fanatiek lid

Jan 15, 2010
    3,045
    0
    0
    JAAAA, dat is ook zo, loop eigleijk een beetje ter ver vooruit hè, FOEI ik ga me schamen...:).

Maar voor de zekerheid tóch alvast maar even overgestapt, hopelijk niet nodig geweest;)!

14. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Ach, dat hoeft ook weer niet hoor!:)
    Je kunt helaas maar 1x per jaar overstappen, dus ik zou het nu maar wel doen ...

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Ik ben voor de zekerheid ook overgestapt. Ik heb dan nog wel een poging tegoed, maar toch. Heb het wel met mijn arts hier besproken en zij wil, gezien de tegenvallende resultaten, mij geen medische indicatie geven voor de 4e poging van de verzekering. Ik heb nu een intake staan in DD en ik weet niet hoe dat allemaal gaat lopen en of ze me daar überhaupt willen behandelen. Maar daar gok ik dan maar op en dat risico wil ik wel nemen. De alternatieve zorg is bij PNO ook wat uitgebreider dan bij mijn eigen verzekering, dus in het ergste geval als de arts in DD me niet wil helpen, dan maar een jaartje wat vaker acupunctuur doen om het 'terug te verdienen'.;)

16. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

Feb 27, 2011
    5,738
    268
    83
    Volgens mij zeggen ze in DD (bijna) nooit dat ze iemand niet willen behandelen, Sneeuwmees. Dus ik heb goede hoop dat ze ook jou een kans willen geven!

Share This Page