Ik heb een vraagje over de ovulatietesten. Ik heb ze nu een aantal keer gebruikt en heb na een cyclus van 3x 25 dagen, 1x 20 dagen (na HSG) en nu 1x 28 dagen (en daarvoor heel onregelmatig) de afgelopen keer 2 dagen (dag 15 & 16) een dikke vette streep gehad op de ovulatietesten. Wanneer is het nou handig om te klussen en heb je de meeste kans om zwanger te worden? Ik wil het niet missen zeg maar.
Als je om de dag seks aanhoudt in je vruchtbare periode zit je sowieso goed en kun je je eisprong niet missen. Bij kwalitatief goed zaad is vaker ook geen probleem.
Ik zou zeggen 14 15 16 en 17 Maar als het zaad van mindere kwaliteit is is dat niet altijd slim. Ik zou dan zeggen 15 17 en 18
Zaadcellen blijven gemiddeld 2-3 dagen leven in je lichaam. Als je het om de dag doet rondom je eisprong zit je altijd goed.
Het gebeurt bij goed zaad dat het na een week nog leeft. Er zijn vrouwen die in hun menstruatie hebben gevreeën en daardoor alsnog zwanger zijn geworden Om dat ze een week erna hun eisprong hadden
Ik deed het om de dag, en als ik een positieve ovulatietest had een keertje extra. Als we daar zin in hadden dan en het zo uitkwam. Maar als ik dan het idee had dat het geen nut meer had was ik er ook wel ff klaar mee voor een week.
Ja klopt nu had ik dit ook meegemaakt maar volgend de termijnecho was me eisprong gewoon wat eerder in dat cyclus. Was ineens 4 dagen langer zwanger zeg maar. Maar ik lees weleens dat het inderdaad een week in je lichaam kan rond hangen. Echt appart.