Ervaring met Prikpil - Depo Provera

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Mieke8, 9 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Zijn er meiden die ervaring hebben met de prikpil.
    Ik wil namelijk stoppen met deze vorm van anticonceptie om het goedje uit mijn lichaam te krijgen alvorens te gaan starten met 'zwanger worden'.
    Ik heb ergens gelezen dat het 6 maanden tot wel 2 jaar kan duren voordat je zwanger raakt. Uiteraard voor iedereen verschillend.
    Graag lees ik wat ervaringen van anderen, misschien handige tips etc.

Groeten, Mieke

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik denk dat je het beste contact kan opnemen met je huisarts. Het kan inderdaat echt jaren duren voordat je een normaal patroon hebt maar het kan ook al gelijk goed wezen.

3. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hoi Mieke

Ik heb ook een lange tijd aan de prikpil gezeten en dat is helemaal misgegaan ben er nu helemaal van af en het gaat stukken beter met mij ben laatst bij me ha geweest en het duurt zeker 2 tot 4 jaar voordat alles weer normaal regelt je cyclus dan maar ik zou toch naar je ha gaan om het zeker te weten

4. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Tijgetje,

Dank voor je antwoord, wel heel deprimerent eigenlijk.
    Heb al het eea doorgesproken met mijn ha, en die geeft aan dat je ongeveer 6 maanden na laatste injectie weer begint met menstueren en dat vanaf dat moment je cyclus weer zijn normale regelmaat terug moet gaan krijgen. Uiteraard geldt dit voor ieder persoon anders, ook wanneer de vruchtbaarheid dus weer wat meer opgang komt.
    Jammer genoeg lees ik zoveel negatieve dingen er over en dat maakt het allemaal zo deprimerent. Heb nu al spijt dat ik er ooit aan begonnen ben.
    Maar eigenlijk weet ik pas sinds een maand dat ik echt een kindje wil, hiervoor heb ik al vanaf mijn jeugd geroepen het nooit te willen. Maar ben er nu zo zeker van. Wat sowieso al een vreemde gewaarwording is voor mij. Vandaar dat ik zo graag meerdere ervaring van anderen zou willen lezen en hoop dan ook op iets positiefs.

Gr. Mieke
    :(

5. Kejay

Kejay Niet meer actief

ik ben ondertussen ook al 9 maanden verder sinds mijn laatste prik
    nog helemaal niets gebeurd

ik ben zelfs nog niet ongi geworden :cry:
    even afwachten hoe het allemaal gaat lopen

6. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi Rox,

Balen hoor! Mijn zus is pas na 1,5 jaar zwanger geworden. Voor iedereen is het natuurlijk anders, maar als ik dit geweten had.... spiraaltje is dan veel beter. Toch het voordeel van niet menstrueren, 5 jaar niks doen en als hij er uit gaat ben je meteen vruchtbaar!

Ik heb in okt. mijn laatste prik gekregen, dus ik ben erg benieuwd hoe het bij mij gaat lopen. Maar wordt wel 'depri' van de verhalen zo.

Gr. Mieke

7. NaNo1979

NaNo1979 Lid

19 jan 2007
    9
    0
    0
    Roden
    Ik heb in december 2005 mijn laatste prik gehad, die zou officieel dan 3 maanden werken en uitgewerkt zijn in maart 2006. In oktober 2006 ben ik voor het eerst ongi geworden, in december weer en nu in januari weer... had de eerste keer een cyclus van 38 dagen, en nu een cyclus van 30 dagen dus het gaat al de goede kant op...
    Het kan dus ook anders...

8. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat gaat zeker de goede kant op, maar wat duurt het uiteindelijk toch wel lang vind je niet? Toch wel balen. Helemaal wanneer je wel graag wilt.

Succes.
    Mieke

9. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja dat gaat zeker de goede kant op, maar wat duurt het uiteindelijk toch wel lang vind je niet? Toch wel balen. Helemaal wanneer je wel graag wilt.

Succes.
    Mieke

10. iris27

iris27 Lid

16 jan 2007
    78
    0
    0
    brabant
    ik heb na de bevalling van mijn zoontje de prikpil een jaar gebruikt toen ik daarmee stopte heeft het 8 maanden geduurt voordat ik ongesteld werd met hulp van de ha die heeft mij toen iets voorschreven wat het opgang bracht. dit is al een paar jaar geleden dus hoe het heten weet ik helaas niet meer. daarna heb ik de gewone pil geslikt.
    afgelopen sept 06 heb ik 1 x de prikpil laten zetten en daarna niet meer omdat mijn vriend en ik erg graag wouden gaan proberen voor een 2e kindje.
    30 nov 06 werd ik ongesteld en daarna niet meer ik was 43 dagen overtijd en toen werd ik eindelijk ongesteld dit was gelopen vrijdag.
    ik heb heel veel last van pijn gehad bij mijn lies na bezoek in het ziekenhuis bleek dat dus mijn eierstokken te zijn die de pijn veroorzaakte
    het is helaas 1 van die nare ontpillen bijverschijnsel.
    vanaf gisterenavond heb ik er weer last van en vanochtend stond ik met die scherpe pijn ook weer op.
    nu ben ik dus afgelopen vrijdag ongesteld geworden en ik ben er al bijna weer vanaf, dat is wel nieuw voor me want ik ben eigelijk altijd een dag of 5 ongesteld dus even afwachten wat het nu gaat doen.
    ik ga ieder geval wel rond de 12ste dag van mijn cyclus beginnen met de ovulatie testen om te kijken wat mijn eisprong gaat doen.
    volgens mijn gynaecoloog was er zeker actieviteit te zien op de echo die ze vorige week maandag had gemaakt dus dat is heel positief.

ik denk overig dat de prikpil de uitwerking bij elke vrouw anders is, de ene word al heel snel ongesteld en de andere moet er maanden op wachten maar hoe moeilijk het ook is heb geduld het komt goed en voordat je het weet zie je dat beroemde 2e streepje op die test.
    heel veel succces allemaal.

liefs
    iris

11. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Had dat idd ergens gelezen, over een middeltje dat je de mensturatie kunt stimuleren, heb dit wel een keer een beetje laten vallen tijdens een gesprek met mijn ha. Maar helaas ging hij er niet direct op in en is dat niet iets om zomaar te geven. Helaas! Geduld hebben.
    Oktober heb ik mijn laatste prik gehad, ze zeggen dat het ongeveer 6 mnd de tijd nodig heeft. Dat zou dan april zijn. We zullen zien.
    Ik heb 6 jaar lang de prikpil gebruikt, dit moet verder geen verschil uitmaken naar de timing en het uitblijven van de menstruatie.
    Als het ook met 8 mnd zover is vind ik dat prima! Wel vreemd dat jij na 1 prik zo snel toch alweer ongesteld was geworden. Maar nog wel heel onregelmatig dus. Succes er mee, hoop dat het goed gaat lukken.

:)

12. angelique1981

26 feb 2007
    5
    0
    0
    werk in een dierenwinkel
    rotterdam
    ik heb ook 3jaar geleden de prikpil gebruikt
    maar ben er mee gestopt i.v.m kinderwens
    maar ook ik vraag me af hoelang het duurt voordat die troep uit je lichaam verdwijnt

13. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hoi Angelique,

Hoe lang geleden ben je nu gestopt?
    Jammer he, als we geweten hadden dat dit de consequenties waren dan had ik misschien iets anders gebruikt. Maar eigenlijk had ik eerst niet zo'n sterke kinderwens en vond ik het wel een prima oplossing.

Gr. Mieke

14. Chane

Chane Actief lid

6 mrt 2007
    135
    0
    0
    secretaresse bij een autozaak
    FT. Myers VA USA
    Ik gebruikte de prikpil ook voor ong. 1 jaar..
    Naarmate een half jaar verstreek wouden we nog een kleine erbij.....maar tevergeefs...als je stopt dan moet je idd 6 maanden tot een jaar wachten. Bij ons blijkt in dat geval een jaar te duren denk ik, want we proberen het al een tijdje maar helaas nog niet...

Hopelijk komt er deze x wel een kleine... [-o<

Liefs,

Chane

15. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo allemaal,

Het is nu bijna 6 maanden geleden dat ik de laatste prik heb gehad.
    Helaas nog niets, heb overigens wel last van hele gevoelige borsten, iemand van jullie ook? Dit heb ik denk ik ook al wel een paar maanden, zou het door de hormonen komen die weer gaan opspelen?

Gr. Mieke

16. Renate1977

Renate1977 Nieuw lid

4 apr 2007
    3
    0
    0
    Geen berichten om blij van te worden. Zelf ben ik na 5 jaar prikpil gestopt, ook voor de kinderwens. Ben na 3 maanden (nu 3 weken geleden) ongesteld geworden. Had dat zelf niet verwacht, omdat ik verhalen hoorde dat het wel 10 maanden kon duren. Ik wacht het dus maar af wanneer ik weer ongesteld wordt.
    Groetjes.

17. merle

merle Nieuw lid

5 apr 2007
    1
    0
    0
    hallo allemaal
    ik heb in julie 2005 1 keer de prikpil opgehaald en in julie 2006 eindelijk mijn ongie weer gekregen
    nu bijna een jaar verder nogs teeds niet zwanger wie kan mij hier over meer vertellen
    want ik maak me best zorgen hier over en de ha die kan mij ook niet meer vertellen

18. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    hoi meiden,ff goed nieuws!

ik ben vorig jaar mei gestopt met de prikpil,heb hem 5 jaar gehad .
    en ik ben in februarie aangeteld van mijn 3e kindje.
    dus al met al 10 maandjes gewacht.

19. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Nou dat is zeker goed nieuws! Gefeliciteerd. Gemiddeld staat er idd ook 10 maanden voor zeggen ze. Oktober mijn laatste prik gehad, de HA zegt dat je dan moet gaan rekenen vanaf het moment dat je weer een prik zou hebben gehaald. Dus januari in mijn geval. En vanaf dat moment zou het tussen de 3 - 6 maanden kunnen duren voor de eerste menstruatie er is. Dat zou dus nu kunnen zijn maar ook nog later. En voor iedereen dus anders wat je hier dus leest, de een al met 3 maanden de ander dus na 10 maanden hun eerste menstruatie. Ik wacht geduldig af. Maar hoop zo tegen de zomer toch wel beter nieuws te kunnen melden.

Gr. Mieke

8)

20. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Vanmorgen voelde het wat raar en het voelde een beetje als vroeger wanneer ik ongi moest worden. En ja, daar zat een wat bruinige vlek.
    Helaas verder nog geen echt bloedverlies, maar volgens mij is het wel het begin. Het zal waarschijnlijk wel heel onregelmatig zijn zo in het begin.
    Maar het werkt dus toch nog, haha.

Deel Deze Pagina