Meiden, Even een vraag: begin januari hebben we te horen gekregen dat de zwemmers van mijn mannetje niet goed zijn. De percentages zijn 0 % snelle zwemmers, 14 % matig bewegelijke zwemmers. In mei, dus 3/4 jaar eerder, was dit 5% snelle zwemmers en 12 % matige zwemmers. Omdat wij toen een half jaar daarvoor nog zwanger waren geweest dacht de gyn het nog aan te zien. Nu wordt het zaad nog een keer getest maar dan moet hij het zaad in een potje met een bepaald preparaat doen, een soort wasemulsie, en daarna centrifugeren (?). 7-2 krijgen we daar de uitslag van en wordt bepaald of IUI mogelijk is. Ben natuurlijk nu al erg benieuwd naar jullie ervaringen: denken jullie dat IUI kan met deze resultaten qua bewegelijkheid? De hoeveelheid spermatozoiden is prima overigens (110 miljoen). Groet, Koosje
Hee meis, ik heb hier geen verstand van.... maar hoop echt dat iui voor jullie weggelegd. Wellicht weten andere meiden dit wel. Heel veel succes en hoop het allemaal goed komt.
Goed is dan matige zwemmers? Dan zouden wij dus 13.200.000 goede zwemmers hebben...dat zou mooi zijn! Gaat het nu uit van de snelle zwemmers dan is het een ander verhaal Koosje
Koosje, normaal gezien kijken ze bij zo'n staal of ze er baat bij hebben om IUI te gan doen. Mijn mannetje heeft vaak een een beweeglijkheid van 20% en bij de 'wassing' voor IUI stijgt dit percentage tot 85% wat wel heel goed is. Maar het kan ook zijn dat je man zijn staal niet verbetert met deze wassing. Je zal dus moeten afwachten tot de 7e! Ik hoop op goed nieuws!
Marisha, Makkie en Natasja Dank voor jullie antwoorden! Het blijft idd afwachten...hoop wel dat, net als bij jou Marisha, de bewegelijkheid zal stijgen door de wassing en dat dus IUI mogelijk zal zijn [-o< Zijn er meer meiden die in ditzelfde schuitje zitten qua bewegelijkheid zwemmers? Groet, Koosje