Ik weet niet in welk topic dit het beste kan dus heb het ook bij flesvoeding gezet. Helaas moeten we gaan provoceren om zeker te zijn of mijn dochter koemelkallergie heeft.. Het gaat net zo goed hier.. Gisteren begonnen met een schema van het cb. Op de eerste 30 ml kwam volgens mij geen reactie alleen laat ze opvallend meer windjes (darmpjes moeten toch altijd wennen aan andere voeding?) Vandaag krijgt ze bij elke fles 2/3 Pepti en 1/3 Standaard. Ze blijft dus windjes laten maar lag ook weer te slikken toen ik bij haar kwam. Toen ik haar terug legde begon ze weer te huilen en ook plat in de box beviel niet. Ze had toen 2 uur daarvoor de laatste fles gehad. Nu zit ze in het wipstoeltje en ze blijft hoorbaar slikken. Nutriton gebruikten we al en dezelfde hoeveelheid aangehouden. Ook krijgt ze al Zantac tegen het maagzuur. Ze slikte eigenlijk helemaal niet meer sinds ze 14 dagen geleden de Zantac voor het eerst kreeg. Ook is ze nu 12 weken en kan ook anders zijn in gedrag door het bekende "sprongetje" Ik wil geen dingen zien die er niet zijn hoor, hoop echt dat ze geen kma heeft dat zou allemaal een stuk makkelijker zijn. Maar ik ben benieuwd waar ik het nu weer aan kan herkennen. Wie heeft er ervaring met thuis provoceren en wat waren evt klachten bij jullie baby's? Ik wil ook niet weer te snel aan de bel gaan trekken bij de huisarts want die krijgt volgens mij al een punthoofd van me... Oh ja in Belgie doen ze het heel anders: als je kindje daar geen klachten meer heeft bij het weglaten van koemelkeiwitten dan gaan ze er daar van uit dat het kma is. Hier moet je het juist gaan uitlokken.. Dit komt van babyplaza.be: Meestal wordt voor het stellen van de diagnose een eliminatie-belastingstest gebruikt: men laat koemelkeiwitten uit de voeding weg, indien de symptomen verdwijnen dan gaat het effectief om een koemelkallergie. Indien de symptomen niet verdwijnen dan moet er een andere oorzaak zijn.
Ze had net een flinke luier met diarree. Normaal poept ze standaard elke dag een flinke luier zalfachtige poep vol na de 1e of 2e fles en daarna niet meer... Ik weet het; baby's kunnen veel verschillende soorten poep hebben maar ik vind het wel apart..
het was hier een drama.. 1x 10 ml.. ging wel 2e x 10 ml.. boeren, hikken, spugen (eerder overgeven zoals ik het noemde) 3e x 10 ml.. GILLEN! echt niet normaal. knalrood, keiharde buik,en PIJN! ik ben gelijk gestopt.. nog 3 dagen verstopt geweest! :x Nee.. ik vond het vreselijk omte doen!!
Dat klinkt niet best nee... Is een reactie altijd zo heftig als het om kma gaat? Wat mij tot nu toe opvalt: - slikken ver na de voeding - diarree - boeren die niet of moeizaam komen terwijl dat allang geen probleem meer was - ruim 10 minuten langer over de fles doen en (weer) in slaap vallen Ben benieuwd naar meer ervaringen!
Hoi, zal even hier reageren Klinkt toch alsof ze weer klachten heeft, vooral omdat het gebeurd nu je aan het provoceren bent. Soms kan het zijn dat de medicatie niet meer voldoende is, dat hadden wij namelijk ook nadat we 2 weken Zantac gebruikten. Dat was voor Jesse niet voldoende. Dus wel lastig hoor. Want kan ook zijn dat de Zantac niet voldoende is en dat het nu tegelijk komt. Maar ik zou zeggen, als dit start als je aan het provoceren bent dan is het KMA. Je zou dan als test weer volledig pepti kunnen geven en kijken wat er gebeurd. Als de klachten weer weg gaan ligt het dus echt aan de voeding. Het lijkt mij niet op een sprongetje lijken hoor. Daar hoort meer hangerig gedrag en slechter drinken bij. Diarree en hikken en slikken niet. Sterkte!
Wij moeten volgende week een provocatie eleminatie test gaan doen in het zkh... Ik kan je verder niet helpen.. Lijkt me rottig om te moeten doen! Ik zie er nu al tegen op1
Hi, Wij hebben een aantal weken geleden met onze meid een dubbelblinde provocatietest gehad in het zkh. Ze was toen 5,5 maand. Daar bouwen ze het op, van 10 cc naar 20 cc etc. We zijn 2 maandagen achter elkaar geweest en haar reactie was overduidelijk. De eerste maandag heeft ze (hoorde we achteraf) koemelk gehad en heeft daar als volgt op gereageerd: uitslag (ong. 20 min. na de eerste fles) krampen (ong. 20 min. na de eerste fles) diaree huilen onrustig slecht slapen We zijn blij dat we het provoceren in het zkh hebben moeten doen, ik had het niet graag thuis gedaan. Succes iig, het is inderdaad lastig!!
Ja fijn Tokkel Ik vind het ook iets te toevallig.. Mijn vriend heeft een kinderarts als klant (bank) en heeft hem toevallig gevraagd naar het provoceren. In het ziekenhuis waar hij werkt doen ze het provoceren daar, fles A en fles B zeg maar, de baby krijgt daar de fles en vpk en ouders weten niet of daar standaard voeding in zit of andere. Dan naar huis in afwachting van de reactie. Volgens hem "zien ouders vaak wat ze willen zien"... Vandaar dat ik het ook zo moeilijk vindt. Daarom probeer ik echt objectief naar mijn meisje te kijken. Net vast het melkpoeder voor straks klaargezet, ze drinkt 's avonds maar heel weinig dus heb 3 schepjes klaar staan, 2 pepti en 1 standaard. Ik kan proberen morgen overdag eens een flesje helemaal pepti te geven. En wbt de zantac, ik moest juist vandaag de huisarts terugbellen om te vertellen hoe het gaat. Heel goed dus tot nu toe maar dat kan dus ook verkeken zijn... Nou ja ik hou mijn meisje extra goed in de gaten!
mijn zoontje heeft toen hij 3 maanden was voor de 2x een flesje ha voedingen gehad...Normaal krijgt hij bv... Hij kreeg een Anafylactische shock, kreeg galbulten en is met de ziekenauto naar het ziekenhuis gebracht waar het gelukkig al snel goed met hem ging... Nu dus snel eindelijk de testen (hij is immidels 6 maanden) krijgt nog steeds bv en hebben nutramigen gebruikt van de week als papje... De eerste keer heeft hij buikkrampen gehad omdat hij echt moest wennen aan de voeding..Gelukkig reageerd hij hier niet op... Maar ben als de doods voor de test zelf...
Waar je vooral naar moet kijken tijdens provoceren is de klachten die je voor de pepti had en die met pepti zijn verdwenen. Komen die weer terug, dan is het duidelijk. Bij mijn zoontje thuis geprovoceerd. De 1e dag 10 cc reageerde hij met verandering ontlasting, fles weigeren. Ik mocht toen stoppen van het cb, maar wilde zelf wel volledig overtuigd zijn. Dag 2 met 1/3 standaard per fles kwam het spugen terug. Overduidelijk dus. Dit waren ook symptomen die hij voor het elimineren had. Bij mijn dochter een blinde provocatie in het zh gehad. Voordeel aan die test vond ik dat ik niet wist welke dag ze koemelk kreeg en daardoor keek je er objectiever tegen aan. Mijn dochter reageerde met vlekjes / pukkeltjes en 1 soort eczeemplekje. Onrust, slechter drinken en dag na de provocatie heeft ze 2 keer dik een half uur liggen krijsen (huilt zelden en krijst alleen zo van pijn)
Ik kan goed begrijpen dat jij er enorm tegen op ziet na zo'n hevige reactie. Waarom eigenlijk nu al testen en niet pas bij 1 jaar? Dat hij het heeft is toch overduidelijk?
Moet het dan bij hem nog getest worden? Die shock lijkt me toch een duidelijk en het ergste symptoom dat er is...?
Ja... We hopen nog steeds dat het stom toeval is geweest... Klinkt misschien heel stom maar dan weten we het heel zeker... Ik durf niets aan bijvoeding te proberen... Hij heeft voor het eerst rijstebloem gekregen omdat de dieetiste dat aangaf dat dat wel zou kunnen Ben zo bang dat hij dadelijk voor alles allergisch is...
Ik heb alle klachten nog in een oud topic van me staan toen ik het vermoeden kma had. Zal die er eens bij zoeken. Tijdens het gebruik van de Pepti vielen ons juist dingen op die ze NIET meer deed en voorheen wel.
Ik snap je helemaal en een paar maanden geleden riep ik dat ook... Maar stel nu dat hij weg rakingen heeft gehad door het overgeven (wat schijnbaar volgens een zuster ook het geval kon zijn) dan is het dus niet de melk.... Moeilijk uit leggen want zoals hij toen was hoop ik NOOIT meer mee te maken....
Maar overgeven is juist een symptoom van een anafylactische shock. En die galbulten dan? Mij lijkt het geen toeval, maar over duidelijk. Dat denk ik dat je dat nooit meer wilt mee maken. Ons zoontje reageerde heftig op cashew, had ook symptomen van een shock, maar was het gelukkig net niet. Kans op meerdere allergieën is aanwezig, maar hoeft niet zo te zijn. Met bijvoeding is het heel belangrijk dat je de sterk allegene voedingsmiddelen niet eerder geeft dan geadviseerd wordt.
Dat geloof ik ja! Een vriendin van mij vertelde dat op haar kinderdagverblijf een leidster een kindje per ongeluk de verkeerde voeding gaf (niet bekend dat het kindje kma had trouwens, moeder gaf bv en had hypoallergene als reserve meegegeven) en dat kindje werd in no time helemaal benauwd en stikte bijna. Is zo in auto naar zh gebracht maar het was kantje boord. Dat lijkt me toch meer dan duidelijk..
Vandaag dag 3 van het schema: 2/3 standaard en 1/3 pepti. Dat wil zeggen 4 schepjes standaard en 2 pepti. Mijn dochter heeft goed geslapen vannacht, heeft lekker doorgeslapen zoals gewoonlijk. Vanmorgen 200cc gedronken, wel tijdens het drinken weer flink diarree. Maar zonder klachten ik merk niks van krampjes oid. Daarna is ze wel wat onrustig geworden, deed erg lang over het in slaap vallen. Uiteindelijk met tussenpoze 2 uur geslapen. Daarna weer fles en lekker in bad en toen heeft ze ruim 2,5 uur geslapen. Tijdens de slaapjes vinden wij haar wel onrustiger; de geluiden die ze maakt, ze ligt constant in haar slaap te bewegen. Dat deed ze al weken niet meer. Verder huilt ze helemaal niet, en heeft ze 1 rode schrale plek op haar wang die ze al had en even groter leek maar als ik later kijk is ie weer zoals ie was.. Vanmiddag na de fles weer flink diarree en ook weer even onrustig. Alles wat ik hierboven beschrijf is echt van de laatste 2 dagen en we zijn maandag begonnen met 30cc te provoceren. Ze lijkt dus geen pijn te hebben en ondanks de onrust slaapt ze wel gewoon. Zou dit toch een reactie kunnen zijn, misschien minder heftig dan dat jullie beschrijven? Moet ik nu stoppen met de standaard voeding of toch doorgaan? Morgen moeten we alle voedingen volledig standaard gaan geven nl..
Ik zou stoppen, weer volledig op pepti. De onrust en diarree zijn toch symptomen. Als je weer terug gaat naar pepti en die symptomen verdwijnen weet je het zeker.