Ja we stoppen ook. Als we nu terugdenken heeft ze altijd diarree gehad tot start pepti en nutriton. Het is onze eerste en wisten wij veel dat babypoep zalfachtig hoort te zijn (over het algemeen). Ik dacht dat de poep dikker was geworden door gebruik nutriton... We denken ook dat ons meisje een bikkel is en misschien wel last heeft. Ik bel morgen toch de huisarts maar weer....
Ik ben pas 2 maanden na het starten van de pep voeding gaan provoceren. Ik had mn man er niets over verteld en hij kwam op den duur vragen wat er aan de hand was, ze huilde weer, overstrekken, niet slapen, pukkeltjes op haar wangen? Dus hij heeft voor mij de provocatie bevestigd... Dit na 1 fles met 1 schepje standaard, 2e fles 2 schepjes en 3e fles 3 schepjes standaard voeding erbij.
Mijn vriend komt net thuis, haalde haar uit bed voor de fles, merkte meteen dat ze haar vrolijkheid mist. Normaal is het altijd een big smile als ze uit bed komt. Ze houdt zich ook wat stijf als je haar optilt. Wij moeten een hele dag dezelfde hoeveelheden aanhouden en pas een dag later ophogen.. @Suusjeuh heb jij alsnog die pep vergoed gekregen voor de provocatie. Wij bewaren de bonnen maar maar weet niet of die met terugwerkende kracht nog vergoed gaan worden. Eerst maar weer naar de huisarts..
Ik heb wel de declaratie ingestuurd voor de Pep tijdens de proef periode maar vooralsnog niets ontvangen. Heb ze wel bewust bij de apotheek besteld ipv de drogist.
Nou ze leek toch echt te reageren, gisteren om 19u weer de Pepti gegeven; ze heeft rustig geslapen, vanmorgen geen diarree maar weer om de gebruikelijke tijd de zalfachtige ontlasting. De cb verpleegkundige belde net omdat we zouden evalueren hoe het regelmaat en ritme ging. Heel goed dus en dit meteen aangekaart. Zij gaat nu een verwijzing voor de Pepti via de cb-arts regelen. Dus hopelijk gaat dat allemaal snel. Heb later nog op internet zitten zoeken en daar vond ik dat koemelkallergie zich ook "mild" kan uiten in de vorm van diarree. En ik denk dat zij dan niet zo heftig reageert als andere baby's maar toch gevoelig is. In ieder geval bedankt allemaal voor de reacties!
Dat is slim van je ja. Nou wij proberen het straks gewoon en anders hebben we gewoon pech.. Heb van een hele lieve forum mama een heel nieuw en dicht pak Pepti opgestuurd gekregen omdat haar kindje daar ook nog op reageerde dus dat scheelde weer 21,-
Goed dat je gestopt bent. Ieder kindje reageert anders op de melk en de een heftiger dan de ander. Wij kregen, bij mijn zoontje, de voeding voor provocatie ook terug van de verzekering. Wij hadden het stee bij de kruidvat gekocht. Maar er zijn verzekeringen die moeilijk doen met declareren.
Moeten jullie hetzelf dan kopen? Bij ons stond er ineens een bezorger aan de deur met nutramigen dat werd vanuit het zkh geregeld...
Ja wij zijn niet bij een kinderarts in consult... Onze huisarts zegt het traject te doorlopen wat hier gebruikelijk is in samenwerking met het plaatselijke ziekenhuis. Maar bij het cb krijg ik wel gehoor en de cb arts gaat nu de machtiging regelen. Tot dan zijn alle kosten voor onszelf. Maar dat hebben we er voor over maar echt eerlijk en hetzelfde gaat het niet in NL...!!
Dat is als je het via het CB doet. Mijn dochter is bij een ka. Daar kregen wij de voeding van het zh tot na de provocatie. Nu krijgen we het via sorgente.
Wij willden ook naar de ka maar dan moet onze huisarts wel meewerken. Nu had ik zoiets van eerst actie dat mijn meisje zich beter voelt!