wie heeft tips?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door lilo77, 28 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    ons zoontje van 6 heeft veel moeite met "normaal" eten. Sinds ik me kan herinneren smakt hij al. Nu zijn we uiteindelijk bij de logopedie terechtgekomen en die constateerde dat hij zijn eten niet kauwt maar plet...en dan doorslikt. Verder heeft hij een flinke overbeet en zegt de logopedie dat hij veel te grote stukken eten naar binnen "propt". We hebben nu het advies gekregen zijn eten in hele kleine stukjes te snijden (echt muizenhapjes). zijn er ouders die dit herkennen en die wellicht nog andere tips /adviezen hebben om hem te leren niet te pletten maar te kauwen

2. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Helaas geen tips, maar is er ook naar tongriempje/lipbandje gekeken?

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Geen ervaring, maar kan je het hem niet uitleggen? Zelf je kiezen op elkaar doen (hoorbaar) en hem vragen dat na te doen? Voedingsmiddelen kopen die een grappig geluidje maken/gevoel geven als je erop kauwt (bosbessen, doperwten, beschuitjes)? Een beloning aanbieden als hij een maaltijd gewoon kauwt?

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Als die nu met 6 jaar al een enorme overbeet heeft zou ik eens overleggen met de tandarts of het zinvol is om naar de orthodontist te gaan om vroegtijdig te behandelen dmv een evt nachtbeugel.
    Is wel erg vroeg maar als de overbeet nu al medische consequenties heeft zal het naarmate zijn groei alleen maar verergeren.

5. lilo77

lilo77 Bekend lid

2 jul 2009
    692
    10
    18
    NULL
    NULL
    bedankt voor de reacties. Er is al contact geweest met de orthodontist. Hij kan pas een soort van beugel krijgen als zijn boven -en onder voortanden zijn gewisseld. Onder heeft hij al gewisseld. Boven nog niet, dus dat is nog even afwachten

Deel Deze Pagina