Ik heb van een vriendin een tas knuffeltjes en boxspeeltjes gekregen voor ons zoontje. Hun zoontje is al ouder en met veel dingen heeft hij vrijwrl niks gedaan. Nu is het zo dat zij 2 katten in huis hebben en ze niet kon garanderen dat er geen kattenharen op de knuffels zitten. Ik zie er idd een paar zitten. Vraag is of de knuffels in de 30graden was kunnen. Ze zijn wel gewassen, ruiken naar wasmiddel, maar ik vind het wel zo fris om ze nogmaals te wassen. Hebben ook lang in de kast gelegen. Kan ik ze uitwassen? Wasetiketten zijn eraf gehaald dus daar word ik niet wijzer van.
Ik heb al het pluche speelgoed van de oudste nu gewassen op 30 graden, sommige zelfs op 40 graden omdat die echt vies waren..
veel boxspeeltjes waar rammel en knisperdingetjes en zo inzitten mag je niet helemaal wassen. Daar staat dan op "surface washable only" ofzoiets en dan mag je ze alleen met een vochtige doek schoonmaken. Heel irritant! Bij mij is er een boel niet schoon geworden van wrijven met een vochtige doek Alles wat wel mocht heb ik in een kussensloop gedaan en op 40 graden in de wasmachine.
Ik heb ook alles zonder muziekdoosjes in de wasmachine gedaan op 30 graden met wasmiddel en een scheut azijn en alles is er schoon en mooi uitgekomen! Had ook veel wat lang had gelegen of wat tweedehands was, wel zo fris inderdaad om het even te wassen!
Ik was een keer in de zoveel tijd de pluchen/stoffen speeltjes van zoonlief, gewoon in wasmachine op 40 graden. Wel in een waszakje. Heb nu alleen Nino en daar gaat het dus niet bij, vind ik wel irritant want die wordt nooit zo schoon als de rest die wel in wasmachine gaat...
Ja hoor kan gewoon in de wasmachine, (idd niet met muziekjes enzo). Je kunt zelfs duplo speelgoed wassen in de wasmachine. Maar zover is het nog niet.
Knuffels gaan zo in de wasmachine op 40 graden en daarna in de droger, worden ze weer lekker pluizig en de laatste kattenharen gaan er dan ook af
Ik gooi ook alles, behalve muziekjes, in de wasmachine en droger maar met kattenharen zou ik ALLES in de wasmachine gooien, stuk is dan jammer.. jech
Ook ik was alles van pluche waar geen batterijtje ofzo in zit op 30 graden. Droger heb ik nog nooit geprobeerd eigenlijk.