Histamine intolerantie

Discussie in 'De lounge' gestart door Annie24, 24 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Is hier iemand bekend mee?

    Het gaat om mijn zoontje en ik ben vooral op zoek naar makkelijke receptjes en merknamen van artikelen die hij nog mag.

    Bedankt! :)
     
  2. Silinde

    Silinde Fanatiek lid

    8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Misschien ben ik een kieken, maar ik dacht dat histamine de stof was die vrijkomt / aangemaakt wordt als je een allergische reactie hebt. Mij lijkt me dat ze dit niet met opzet in etenswaren stoppen (anders gaat toch niemand het meer kopen als iedereen dan uitslag en jeuk en dies meer krijgt).
    Kan je zoontje misschien niet tegen antihistaminica? (De producten die een allergische reactie doen verdwijnen normaal).
     
  3. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
  4. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Wat zijn de verschijnselen bij je zoontje?
     
  5. maan

    maan Lid

    30 mei 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    Mijn zoontje heeft dit ook, en ik ben hiervoor bij een homeopaat geweest en die heeft een kruidendrankje voorgeschreven. En ik moet zeggen (even afkloppen) dit heeft erg goed geholpen...

    qua eten zit het echt in heel veel producten, de homeopaat heeft mij aangeraden om zonder kruiden te koken. En ook niet met pakjes en zakjes...

    het is best lastig want het zit echt in mega veel producten...

    succes!
     
  6. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Bonnie; mijn zoontje heeft al jaren lang eczeem. Daarnaast slaapt hij sinds 1 jaar zo goed als niet 's nachts. Hij werd elk uur wakker. Inmiddels heeft hij daar medicatie voor en gaat dat goed, maar die medicatie willen we afbouwen.

    Ook het slecht/niet slapen kan door een te hoog histamine gehalte komen, dus we hopen als we dat in balans brengen er dan geen medicatie nodig is.

    Maan; jaaaaaaaaaaa herkenning!!! Mag ik je een pb sturen?

    Inmiddels zijn we een kleine week bezig. De grootste veranderingen die we doorgevoerd hebben is geen chocolade meer (at hij op brood), geen aardbeien meer (gingen hele bakken per week op) en alleen maar natuurlijke kleur en smaakstoffen. Tot nu toe lijkt het een positieve uitwerking op zijn eczeem te hebben. Stoppen met de slaapmedicatie hebben we nog niet geprobeerd. Stapje voor stapje en niet direct stoppen, maar rustig afbouwen.
     
  7. maan

    maan Lid

    30 mei 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    ja hoor dat mag!
     
  8. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    @maan wat voor kruidendrankje en wat zou dat moeten doen? Histamine afbreken?
     
  9. CSI

    CSI Bekend lid

    7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier een zoon met mastocytose.. waardoor histamine producten tot zijn dood (kunnen) leiden.. heb dus ook hoop ervaring. . Kiwi aarbei chocola appel etc) zijn echt uit den boze! Het is echt vreselijk moeilijk allemaal maar ja t is niet anders. Veel succes!
     
  10. maan

    maan Lid

    30 mei 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    speciaal samengesteld voor mn zoontje, om het immuunsysteem te verbeteren...
     
  11. Lynx

    Lynx VIP lid

    19 jul 2008
    8.501
    2.399
    113
    Hmmm jammer, had het ook graag geprobeerd.
     
  12. maan

    maan Lid

    30 mei 2010
    98
    0
    6
    apothekersassistente
    Rotterdam
    misschien een bezoekje aan een homeopaat brengen, misschien kunnen ze wat voor je betekenen
     
  13. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Jeetje, dat is helemaal erg! Ik vind het al moeilijk om het gehalte omlaag te brengen, laat staan als het zo extreem is dat het tot de dood kan leiden. :(

    Wat geef jij aan tussendoortjes als ik vragen mag? Mijn zoontje is 3,5 en snapt het gelukkig redelijk waarom we dit nu doen. Ik vind het alleen behoorlijk lastig om leuke/lekkere tussendoortjes te vinden/maken.
     
  14. Tesske

    Tesske VIP lid

    24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Ik heb zelf histamine intolerantie, het is wel heel erg per geval verschillend waar heftig op wordt gereageerd
    Ik kan bv totaal niet tegen varkensvlees, pure chocolade ( wit gaat wel) en kaneel.
    Naast het eten zijn er nog veel andere factoren die je histamine gehalte vergroten zoals bv slaapgebrek, stress, adrenaline etc.
     
  15. Annie24

    Annie24 Fanatiek lid

    2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Tesske; ook jij bedankt voor je reactie! Ik heb inderdaad het idee dat het een kwestie is van goed uitzoeken waar hij een reactie op krijgt en waar niet.
     
  16. Charlie007

    Charlie007 Niet meer actief

    Wat merk je dan eigenlijk als je zo'n intolerantie hebt? Ik denk dat ik er ook last van heb. Reageer op gist, bouillon en dat soort dingen maar ook rode pastasauzen uit een fles bepaalde koekjes zoals Pims met die sinaasappeljam er in. Meteen jeuk en urticaria. Verder geen verschijnselen.
     
  17. Kletskous

    Kletskous Actief lid

    7 sep 2012
    226
    8
    18
    Friesland
    Even een vraagje voor de kenners... Mijn man heeft zeer ernstige hooikoorts-achtige klachten, het hele jaar door. Door bepaalde voedingsstoffen, als varkensvlees en chocolade lijkt dit erger te worden (meer oncontroleerbaar niezen, de hele dag). Zou dit histamine intolerantie kunnen zijn, of klinkt het meer als een allergie voor iets waar hij dagelijks mee in aanraking komt, bijvoorbeeld?
     
  18. CSI

    CSI Bekend lid

    7 jun 2014
    558
    0
    0
    NULL
    NULL
    Annie mijn zoontje krijgt een peer of ander fruit en een gedroogde appel of iets maar hij is pas 1.5 dus dat gaat nog makkelijk:)
     

Deel Deze Pagina