Ervaring met PVC vloer?

Discussie in 'De lounge' gestart door Maud85, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamishka

    Mamishka Bekend lid

    20 mei 2012
    600
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je voor dat megnetische kiest hoef je je ondergron dan niet te laten egaliseren? Ik heb nu tegels liggen
     
  2. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Wij hebben plakplinten zijn soort plastic strroken van 3 cm hoog daar plak je dan een strook van de vloer op met dubbelzijdig plakband. Ziet er goed uit en scheelt ruimte je hoeft niet ruimte van de kant te missen.
     
  3. vogeltje85

    vogeltje85 Fanatiek lid

    22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben pvc en het bevalt erg goed. Nu hebben wij een houtlook met veel nerven zodat je geen krasjes ziet. Ik vind het vooral ideaal schoonmaken en het voelt comfortabel aan. Wij hebben hem laten plakken over een plavuizen vloer. Daaronder lag al vloerverwarming. Hij ligt bij ons tegen de plinten aan.
     
  4. Zusterke

    Zusterke Niet meer actief

    Wow mooi hoor. Hebben nu een siergrindvloer. Door man laten overhalen maar spijt spijt spijt.
    Ziet er mooi uit maar dat is dan ook alles.

    Gaan tzt verhuizen als we ons huis verkocht krijgen en ben nu al rustig aan het rondkijken wat ik dan voor vloer zou willen hebben.
     
  5. liefdotje

    liefdotje Niet meer actief

    Mijn zusje heeft pvc en het is zo mooi! Lijkt net echt een houten vloer (hun hebben er wel van die strookjes tussen zodat het echt planken lijken) en er ligt vloerverwarming in.
    Het voelt heerlijk aan je voeten (verwarming staat nu nog niet aan) laminaat is veel kouder aan je voeten.

    Het was wel duur 60 euro de vierkante meter (was wel inclusief leggen)
     
  6. Wam

    Wam Actief lid

    28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet niet of het heel nieuw is, het ligt bij ons al ruim 2 jaar...
     
  7. Wam

    Wam Actief lid

    28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons is de vloer wel geƫgaliseerd. Hierna is er over de hele vloer een magneetzeil gelegd en daarna zijn de pvc planken er los op gelegd. Het ligt er gewoon aan hoe egaal de ondergrond is. Tegen ons zeiden ze je moet het een beetje vergelijken met zeil, de ondergrond moet gewoon glad zijn anders ga je de oneffenheden erdoorheen zien. Bij ons is alles bij elkaar (plank en zeil) iets van 3-4 mm hoog. Daarom is het denk ik ook geschikt om over een bestaande vloer met vloerverwarming heen te leggen...
     
  8. Maud85

    Maud85 Actief lid

    14 aug 2011
    343
    0
    16
    @Wam, wat heb jij gave raambekleding! Mag ik vragen wat het precies is en wat het ongeveer kost? Wij krijgen ook openslaande deuren in de achtergevel.
     
  9. Wam

    Wam Actief lid

    28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het zijn duettes. Lijkt op plisse, plisse zijn enkel en duettes dubbel. Op google vind je daar wel verschillende afbeeldingen van. Wij hebben het bij een plaatselijke woninginrichtingzaak gekocht en laten inmeten. Je kunt het ook zelf opmeten en online bestellen als je wilt, maar ik ben dan altijd bang dat het fout gaat.. Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het precies heeft gekost. Wij hebben destijds de vloer laten egaliseren beneden en op zolder, pvc beneden laten leggen, op zolder zeil, en raamdecoratie beneden en op zolder voor een all-inn prijs..
     
  10. annneliesje

    annneliesje Fanatiek lid

    16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Aangezien ik 7 katten heb, heb ik gekozen voor PVC en dan ook gelijmd. De vloer is geegaliseerd en we hebben direct de gang/bijkeuken meegenomen. In totaal ongeveer 70m2. We waren iets van 2500 euro kwijt (inclusief egaliseren, legloon).

    We zijn enorm tevreden. Het is makkelijk schoon te maken en het krast haast niet.
     

Deel Deze Pagina