8 en een halve maand en hij maakt er een zooitje van

Discussion in 'Baby en dreumes' started by 40plusmama, Oct 13, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 40plusmama

40plusmama Niet meer actief

Euhm ja, waar begin ik.

Vanaf 6 weken slaapt Luuk door, heerlijk! Hij heeft lang de laatste voeding rond 23.00 uur gehad en op een gegeven moment zijn we, rond de 6 maanden, de laatste om 19.00 gaan geven. Een heel straks schema is er niet want ik geef bv.

Hij gaat na het avondeten nog even slapen en meestal is hij zelf rond 18.30-19.00 uur weer wakker en krijgt dan de laatste voeding. Alleen de afgelopen week slaapt hij dan ineens door. We maken hem uiteindelijk rond 20.00 uur of wat later maar wakker om hem nog een voeding te geven. Het gekke is dat hij ineens nu ook 's nachts of 's morgens heel vroeg komt. Meestal tussen 2.30 en 5 uur.

Hij krijgt de laatste keer borst meestal tussen 15.00 en 16.00 uur en dan rond 17.00-19.00 een warme hap. Kan ik hem dan laten slapen als hij niet vanzelf meer komt? Ik vind het zo vroeg, de laatste borst rond 16.00 uur en dan niks meer. Maar om hem nou elke avond wakker te maken voor een voeding vind ik ook weer zo sneu.

2. 40plusmama

Is het anders misschien handig om hem rond 20.00 uur (als hij doorslaapt vanaf de bv van 16.00 uur) wakker te maken met een papflesje? Ik zou met wat Biobim en bv misschien een papfles kunnen maken en hem dat geven? Misschien dat hij dan wel doorslaapt?

3. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    MIsschien kun je hem om half 6 zijn warme hap geven en dan ophouden tot 7 uur en dan nog een keer borst. Misschien de melk uit flesje met wat pap erbij. Kijken of dat helpt.

4. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

Sep 24, 2007
    9,650
    2
    0
    Ik zou ook rond 19.00 (voor het slapen gaan) de papfles of de borst geven en dan niet meer wakker maken. Maar kun je hem wakker houden tot 19.00? Trekt hij dat?
    Wij maakten Tess tot ong. 6 1/2 maand om 22.00 wakker voor de laatste fles. Maar dat werd zo'n enorm drama, dat we gewoon ineens gestopt zijn en er was niets aan de hand. Sliep net zolang als anders en kwam dus 's nachts ook niet.

Even uitproberen lijkt me het beste.
    Succes lieverd!

5. 40plusmama

Het punt is dat hij dan vaak vanaf een uur of 3 wakker is en dat is net te lang. Hem wakker houden tot 7 uur kan op zich wel maar dan gaat hij piepen en valt vaak in slaap aan de borst.

Hij slaapt nu ook weer en ik maak hem zo maar weer wakker voor een voeding.

Ik heb wel op de site van Biobim een pak pap besteld. Ik kan dan altijd kijken of ik hem dan als laatste voeding een afgekolfde fles met Biobim geef.

6. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

Nov 11, 2006
    2,853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Het is echt sprongetjestijd voor de februaribabys geloof ik... Julia krijgt om 18u avondeten en om 18.45, vlak voor het slapen gaan, een flesje van 125cc pyamapapje. Ze slaapt hier met gemak 13 uur op en heeft dan nog steeds geen gillende honger. Ze wordt wel weer regelmatig wakker om een liedje te gaan zingen of even te spelen, dat deed ze met de 6 maandensprong ook.

7. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

Dec 20, 2005
    3,152
    0
    36
    ik zou o0m 1900 nog lekker een flesje pap of melk geven...

dat doen we hier nog steeds, hoort bij ons bedgaan ritueel en meneer slaapt er heeeeerlijk op:)

Share This Page