Ervaring met rode henna en opnieuw willen verven (+ vraagje over ppd)

Discussie in 'De lounge' gestart door Emama, 18 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Hoi Dames

    Heb een tijdje terug mijn haren rood gemaakt met henna ik dacht dat het helemaal zuiver was nu blijkt dat er iets van 0,02 procent metaalzout inzit. Nu lees ik overal dat verven of blonderen bijna of helemaal niet gaat. Nu was ik benieuwd of er hier dames zijn die er iets vanaf weten.

    Ik heb voor henna gekozen, omdat ik geen ppd meer wil gebruiken, maar lees nu op internet dat er alleen ppd in donkere haarverf ed zit was hier ook benieuw naar of iemand daar iets van afweet, want op internet krijg ik niet veel gevonden daarover.

    Bedankt alvast :)
     
  2. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Henna ontkleuren beginnen niet veel kappers aan, donkerder verven wel maar een kapper zal vast geen garantie geven op het resultaat. Ppd zit volgens mij in alle haarverf alleen donkere tinten bevatten andere pigmenten dan lichtere haarkleuren en daar zijn sommige mensen gevoeliger voor.
     
    Emama vindt dit leuk.
  3. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ik denk inderdaad bovenstaande reactie dat er maar weinig tot geen kappers zullen zijn die dit doen. Het rode pigment van Henna uit je haar bleken gaat sowieso al niet in één keer , en meerdere keren achter elkaar gaat echt ten koste van de gezondheid van je haar (afbreken enzovoorts). Denk niet dat je dat moet willen.

    Je zou er eventueel een spoeling over kunnen zetten (uiteraard niet lichter van kleur). Verven zou ik persoonlijk wel spannend vinden in verband met het pigment van de Henna (hoe het resultaat dus word) , maar je kan altijd een klein stukje proberen eerst.

    Ik heb best wat ervaring met zelf bleken en van kleur wisselen maar van rood naar wat anders blijft een dingetje apart :roflmao:

    Succes :thumup:
     
    Emama vindt dit leuk.
  4. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ben ik de enige die zich bij het lezen van de topictitel al af zat te vragen wat henna en een postpartum depressie met elkaar te maken hebben?:roflmao:
     
    mamavanmimi, username, Fuddey en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Weet iemand hoe snel het vervaagt henna of blijft het echt erin tot het eruit is gegroeid
     
  6. Katelynn

    Katelynn Bekend lid

    11 apr 2019
    575
    376
    63
    Vrouw
    Achterhoek
    Ik denk dat het wel vervaagt over de tijd maar niet volledig , het moet er echt uitgroeien. Je zou nog wel head en shoulders kunnen proberen , daar zou het mee moeten vervagen.
     
    Emama vindt dit leuk.
  7. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Je hebt ook donkere henna. Als je van het rood af wilt dan is donker je enige optie. Veder moet het er echt uitgroeien.
     
    Emama vindt dit leuk.
  8. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Het moet er inderdaad uitgroeien, maar dat geldt voor alle haarkleuringen.
     
    Emama vindt dit leuk.
  9. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Dit klopt niet, echte henna bestaat alleen in de algemeen rood achtige kleur
    Als je ‘henna’ neemt met een kleurtje dan heb je henna met troep erin

    de echte henna bestaat alleen uit 1 kleur, wat je wel kan doen voor een intensere kleur rood is rode wijn toevoegen of rooibos thee helpt ook
    En wil je een diepere kleur met een kleinere bruin teint dan kan je sterke koffie erin doen
    En zo zijn er nog wel een paar kleine foefjes om toch een beetje te spelen met de kleur

    ik heb jaren lang henna gebruikt in mn haar, alleen laat ik voor nu even mn haar helemaal uitgroeien
     
    Emama en citroenrasp vinden dit leuk.
  10. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.023
    113
    Zeker 1,5 maand. Ik doe mijn haar regelmatig met henna, om de maand ofzo, en na 1,5 maand wordt het wel wat minder opvallend.
     
    Emama vindt dit leuk.
  11. citroenrasp

    citroenrasp VIP lid

    12 mrt 2017
    14.268
    19.023
    113
    Dit is niet mijn ervaring, het vervaagt wel maar er is geen sprake van uitgroei. Ik heb het dan wel over pure henna en geen "henna" waar toch allerlei chemicaliën aan zijn toegevoegd.
     
    Emama vindt dit leuk.
  12. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Zo ken ik het ook inderdaad! Ken ook iemand die het mengde met rode wijn.
     
    Emama vindt dit leuk.
  13. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Oké correctie :roflmao: dit geldt voor alle permanente haarkleuringen. En dat verschil is vooral als de geverfde tint (sterk) afwijkt van de natuurlijke haarkleur.
     
    Emama vindt dit leuk.
  14. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Vriendin van mij mengt het dan denk ik met koffie. Zij gebruikt henna voor haar haar en laatst was ze een stuk donkerder.
     
    Emama vindt dit leuk.
  15. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Mijn haar is sowieso niet te verven maakte niet uit welke verf, ik was het er altijd weer uit helaas. Ligt er denk ik ook aan wat voor haar je hebt hoelang het duurt voor het vervaagd.
     
    Emama vindt dit leuk.
  16. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Ja idd Die gebruik ik ook al inmiddels maar lijkt niet echt minder te worden
     
    Katelynn vindt dit leuk.
  17. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    In deze van henne color schijnt minimale iets van 0,02 procent metaalzout in te zitten
     
  18. Emama

    Emama Bekend lid

    13 jun 2016
    792
    118
    43
    Heb je heel donker haar van jezelf dan dat je het er gelijk uit wast?
     
  19. Vollemaan1

    Vollemaan1 Actief lid

    29 dec 2018
    103
    79
    28
    Vrouw
    Nee ik heb asblond haar. Ik heb het een tijd geleden geprobeerd te laten verven bij de kapper. 4 keer terug geweest, ze hebben ook pure koper erin gesmeerd maar er gebeurde niet echt iets. Na heel veel moeite zag je wel wat kleur maar niet eens in mijn hele haar. En na 2 weken is het weer eruit.
     
    Emama vindt dit leuk.
  20. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Ik ben allergie s voor ppd en bestelde altijd hier mijn haarverf.
    Ondertussen verf ik het niet meer, maar heb goede ervaring met deze site.

    https://www.vivasan.nl/Haarverf-zonder-PPD-Sanotint-Sensitive
     
    Emama vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina