Ervaring met rolluik? ZOOO Warm!!

Discussie in 'De lounge' gestart door juenco, 5 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Wie heeft er ervaring met een rolluik voor het slaapkamerraam?

Ons huis is heel goed geïsoleerd (+WTW) en is in de winter lekker warm, maar 's zomers dus ook!!!!

De babyfoon knippert nu volop TE WARM TE WARM :$

Het is 26 graden op de kamer van mijn dochter, bah!

We hebben al verduisterende gordijnen, maar dit helpt weinig.

We hopen dat een rolluik wel werkt, of wie heeft er andere tips???

2. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

17 apr 2008
    1.981
    2
    0
    bij ons is het lekker koel en wij hebben rolluiken..

3. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Rolluiken helpen daar zeker tegen. Mijn ouders hebben het ook en daar binnen is het altijd lekker koel. Wij laten er komende maand een hangen bij Demi's kamer.

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    mooi! Het kost wel weer wat geld, maar pfff dit is ook niks!

Dank!

5. manytroubles

manytroubles Actief lid

9 dec 2006
    357
    0
    0
    Wij hebben ze boven sinds een week of drie. Heerlijk! Veel minder warm als je dicht laat. En een ander voordeel...dochterlief heeft niet meer door wanneer het "donker op is" en slaapt sindsdien een gat in de dag!

Manytroubles

6. mamavan3meiden

mamavan3meiden Niet meer actief

Hoi,

wij hebben 2 jaar geleden op de benedenverdieping screens laten plaatsen, dat scheelde al enorm in temperatuur en vorig jaar hebben we bij ons eigen slaapkamerraam een rolluik laten zetten. Het is daar nu soms een "diepvries" als je daar binnenkomt, heerlijk.

De slaapkamers van onze oudste 2 dochters ligt op een kant waar nooit zon komt, dus die kamer blijft altijd heerlijk koel in de zomer. De kamer van onze jongste dochter is daarentegen altijd een sauna, vorig jaar liep de temperatuur op tot 35 graden!!

3 weken geleden hebben daarom wederom diep in de buidel getast en een Veluxdakraam rolluik laten zetten. Het was hier vandaag 25 graden buiten, maar op haar kamertje komt het niet meer boven de 20 graden.

Ze zijn wel duur de rolluiken en ook de screens, maar het is het meer dan waard!

7. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    wij in duitsland hebben standdard rolluiken en ik zou niet zonder kunnen hoor!!!!Koel in de zomer en lekker donker dus Laura slappt altijd lekker uit!

8. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Dan heb jij mazzel, hier een dame die gewoon om 6.oo wakker is.
    Rolluik of niet:D

9. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn ouders hebben rolluiken en ja het helpt idd goed! maar als mijn zoon er slaapt dan hebben ze het luik dicht maar hij dan nog half 7 wakker haha.

10. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Hier ook rolluiken en het werkt perfect tegen de warmte! Uitslapen deed mn dochter eerst ook maar das weer voorbij helaas.

11. hier ook rolluiken..

beneden en boven aan de zonkant, (dus bij keuken en slaapkamer jongste) die zaten er al toen we het huis kochten.

2 weken geleden 1 bij de oudste geplaatst ivm licht en geluid en het werkt super! bij ons in de zomer is het ook meestal koel in de kamer

12. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier ook en het is echt geweldig in de zomer met de warmte! Blijft het altijd koel in huis!

13. juut26

juut26 Fanatiek lid

28 apr 2007
    4.862
    0
    0
    Roosendaal
    KLinkt heerlijk, vooral dat kinderen er mogelijk van gaan uitslapen ;)
    (die 2 van mij denken elke dag om 600: hey! licht! spelen! eruit!)

14. Ischa31

Ischa31 VIP lid

5 sep 2007
    6.944
    83
    48
    thuis
    Wij hebben overal rolluiken, ideaal. Ben toevallig ook werkzaam bij een productiebedrijf voor rolluiken, zonwering enz.

15. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wij hebben achter huis,onze slaapkamer raam ook een rolluik en achter raam beneden een screem.
    Ideaal en idd lekker koel!
    Bij de kids hebben we alleen rolgordijnen maar daar schijnt de zon maar tot een uur of 11 s´morgens en dan alleen achter het huis.

16. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Wij hebben vandaag een screen laten plaatsen. Blijft goed koel en ik vind t voordeel dat je, als je m overdag dicht hebt, er gewoon doorheen naar buiten kan kijken....

17. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben grote ramen en wij hebben voor alle ramen rolluiken. Wij hebben dit met name gedaan voor in de zomer.
    Het was hier zooooo warm. Nu was het vandaag 22 graden binnen. Heeeeerlijk. Dus zeker een aanrader!

18. Tese

Tese Niet meer actief

Hier ook rolluiken en ik kan niet meer zonder! Heerlijk dat het nu zomers zo koel is!

19. Poohbeer2

Poohbeer2 Fanatiek lid

17 aug 2008
    4.239
    9
    38
    Wij hebben een huis dat niet geïsoleerd is. Boven dus enkelglas. Voor staat de ochtendzon en achter de rest van de dag de zon, dus nu vanaf een uur of elf tot 's avonds als ie onder gaat.

Mijn dochter slaapt achter en 's ochtends zet ik dara het raam open om even door te luchten samen met het raam op onze kamer en de deuren open zodat het echt doorwaait. 's middags doe ik bij haar het raam dicht en het verduisterende rolgordijn. En op onze slaapkamer laat ik de ramen en de deuren open. Toch wordt het bij haar op de kamer niet echt snikheet. Tuurlijk, na een paar dagen flinke hitte (zoals vorig jaar zomer)wordt het wel warmer, maar volgens mij is het dan overal warm. Het wordt er zeker geen sauna!

Deel Deze Pagina