Kindje niet ingedaald, alles nog taai hoe verloopt inleiden?

Discussion in 'De bevalling' started by Vlinder3, Aug 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Vanmorgen is de vk bij mij thuis geweest.

Donderdag lag ons kleintje eindelijk ingedaald en wilde de vk vandaag dus eigenlijk kijken of ze me kon strippen.
    Maarrrrr ons kleintje is weer helemaal uit mijn bekken gekomen, ze heeft me zelf laten voelen en ik kon echt onder het hoofdje pakken.

Maandag hebben we een afspraak in het ziekenhuis voor een ctg en daarna gesprek met de gyn en vk van het ziekenhuis om inleiding te bespreken.

maar wat ik me afvraag is, omdat het niet ingedaald ligt en alles nog taai en potdicht zit vanbinnen hoe het inleiden zal verlopen??

Volgens mijn vk zullen ze eerst met gel aan de gang gaan om te zorgen dat het indaalt enzo.

Ik zie er best tegenop nu want ben bang dat het een lange bevalling gaat worden op deze manier.

Meiden die hier ervaring mee hebben??

2. januari2010

januari2010 Niet meer actief

Sorry ik heb geen ervaring! Weet wel dat ze eerst gaan primen om je Baarmoedermond week te maken. Zodra dit week is kunnen ze gaan inleiden. Volgens mij kunnen ze met 3 cm ook je vliezen breken! Mijn zus had een beetje hetzelfde als jou, bij haar duurde het primen 2 dagen, daarna werd ze ingeleid maar dit werd uiteindelijk een ks.

Het kan zijn dat het niet helemaal klopt wat ik zeg.

Heel veel succes in ieder geval! Hoop dat het een beetje voorspoedig mag gaan!!

3. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    #3 consider, Aug 14, 2011
    Last edited: Aug 14, 2011
    Ik ben 5 dagen geleden bevallen....en mijn dochter was ook niet ingedaald.
    S'ochtends zat alles nog potdicht toen ik bij de verloskundige was en s'middags had ik 2cm ontsluiting.
    Maar de baby was nog niet ingedaald.
    Dit gebeurde pas toen ik mocht gaan persen, toen daalde ze pas.
    Je hebt dan wel een grotere kans op dat ze het gaan helpen met de vacuumpomp.
    Dit wilden ze bij mij ook doen, maar toen ze met de vacuum aankwamen toen stond het hoofdje al.
    Ik heb haar dus, ondanks dat ze nog niet ingedaald was, op eigen kracht eruit kunnen persen.

4. poeze

poeze Actief lid

Dec 10, 2010
    381
    0
    0
    Mijn eerste was niet ingedaald en nu de tweede ook niet. De eerste is na 9 dagen overtijd normaal geboren zonder inleiden vacüüm pomp oid. De 2e moet ik nog even afwachten maar ik maak me niet druk :D

5. mama giovanni

Jan 5, 2011
    27
    0
    0
    NULL
    NULL
    bij mij was de kleine ook ingedaald zeiden ze bij de vk.
    met 42 weken ben ik bij de gyn geweest en had ik ook een ctg gehad..hier was het kindje ook ingedaald
    toen ben ik ingeleid met gel en hebben ze de vliezen gebroken ...kindje was dus helemaal niet ingedaald kreeg ik te horen en zat veel te hoog na 16 uur mocht ik persen..maar is toch een ks geworden want de kleine wilde niet omlaag en hartje viel weg:$

6. Alieke

Alieke Fanatiek lid

Oct 10, 2007
    3,793
    157
    63
    Hier ook geen babys die indalen. Mijn eerste 2 waren tot dat de bevalling begon nog niet ingedaalt. Moet zeggen dat ik me deze keer wel een beetje zorgen maak wat betreft het persen, dat verloopt bij mij niet erg vlotjes.
    Bij de eerste heb ik 1,5uur geperst en de 2de kwam er niet uit, die zat klem. De 2de was dan ook wel erg grof gebouwt en wil eigenlijk morgen de vk bellen om voor een groei echo te vragen. Ik ben bang dat dit kindje ook te grof voor mij zal zijn.. Geven ze daarvoor een groei echo?

Mijn moeder & tante kunnen niet op de natuurlijke manier kinderen baren ivm hun smalle bekken..

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Bij een vriendin van me ging dat heel snel, vk zei dat omdat het kindje al even ingedaald was geweest (maar dus weer omhoog was gekomen), het heel snel kon gaan. En dat was dus ook zo; indalen gebeurde na het inleiden super snel en bevalling verliep prima, zonder vacuumpomp.

8. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Dank je voor jullie antwoorden.

Ik zie nu dat ik een foutje heb gemaakt in de titel....indalen moet inleiden zijn, oeps.

9. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,273
    2,975
    113
    Ik heb de titel aangepast.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    nou, ik moet morgenochtend om half 8 in het ziekenhuis zijn.
    Dan gaan ze kijken of ik al enige ontsluiting heb, dan eerst primeren en daarna een ballonetje. Bij 3 cm ontsluiting gaan ze mijn vliezen breken en als daarna mijn weeen niet op gang komen na 1 uur krijg ik weeen opwekkers.
    Ik moet in het zh blijven en ze hebben ons voorbereid dat het weleens een paar dagen kan duren dus ik zal een paar nachtjes in het ziekenhuis door moeten brengen....

Ik zie er best tegenop maar alles voor ons mooie wonder!

11. lydia1986

lydia1986 VIP lid

Aug 16, 2009
    22,737
    2
    38
    Female
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    Heel veel succes :)

x

12. giraf

giraf Niet meer actief

Positief verhaal! :)

1e kindje, ingeleid dmv een hormoonveter, baby was nog niet ingedaald en alles zat pot en potdicht. Volgens gyn zou het wel eens lang kunnen gaan duren... niet dus :D

9:00 hormoonveter ingebracht
    13:00 1e wee
    17:00 mama geworden van een meisje!

Het kan dus snel gaan, maar ook lang duren... eigenlijk heb je dus helemaal niks aan mijn reactie :)
    Maar wilde je wel even succes wensen voor morgen!

13. Libelle82

Libelle82 VIP lid

Jun 26, 2008
    5,081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Hier nog een vlotte bevalling.
    ( alles potdicht, niet ingedaald, 40.3 )

10.00 uur gel ingebracht. 14.00 uur eerste 'lichte' weeën, 14.30 uur spontaan vliezen gebroken.. 17.40 dochter geboren, zonder hulp, zonder pijnstilling, zonder scheuren... ;)

14. Sila24

Sila24 Niet meer actief

en hoe ging het inleiden?

15. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    hier volgt mijn verhaal.
    Het is de 1e keer dat ik het van me af schrijf en ik kan het er nog niet over hebben zonder een traan te laten.
    Dinsdagochtend om 6 uur uit bed, douchen en richting ZH.
    In het ziekenhuis aangekomen kom ik op een 4 persoonkamer met 3 hele gezellige meiden. Tegenover me ligt M....... bij haar zijn ze gisteren begonnen met inleiden ook dmv een tampon maar dit heeft nog geen effect gehad. Naast me en schuin tegenover liggen 2 meiden met een slechte dopler en dus verplichte zh-rust hebben, 1 daarvan wordt vrijdag ingeleid.
    Om 9 uur komen ze me halen om de tampon in te brengen. Voordat ze hem inbrengt voelt ze eerst hoe en wat het er beneden aanvoelt, alles zit nog steeds potdicht.
    "Ik hoop dat de 1e tampon er iig voor zorgt dat je bm-mond wat verweekt en je baby indaalt want deze ligt nog vrij hoog."
    Ik moet hem er s'avonds om 9 uur zelf weer uithalen.
    Al vrij snel na het inbrengen krijg ik wat krampjes enzo maar dat kan een reactie zijn op de tampon. Gelukkig mocht mijn man er bijna heel de dag bij (8.00-13.00 en 15.00-22.00). S'avonds kreeg ik steeds meer pijn en ook rugpijn. het was net bezoekuur dus onze kamer zat redelijk vol en ik lag te creperen van de pijn, gelukkig hield mijn man mij een beetje rustig.
    Om 22.00 uur moest hij naar huis, ondanks dat ik veel pijn had mocht hij niet bij me blijven.
    Toen hij eenmaal weg was, kreeg ik ineens een 1-persoons kamer....Daar gingen ze weer voelen aan mijn bm maar was iets verweekt maar was nog niks aan de hand en er kon nog niks gebeuren, ik zou morgen weer een tampon krijgen.
    Om 23.00 uur kwamen ze met een spuit met daarin een cocktail tegen de pijn en om te slapen. Ik werd er alleen maar duizelig van en praatte met een dubbele tong. Ik mocht niet alleen naar de wc dus toen ik moest plassen belde ik de verpleegster, ze liep mee naar de wc en zei "Nou dat gaat goed, doe zo voorzichtig als je terug naar je bed loopt." Hallo, ze had me moeten begeleiden, de slaapmiddelen werkten best goed dus alles draaide enzo.
    Eenmaal terug in bed dacht ik eindelijk in slaap te vallen en toen begon het allemaal. Ik kreeg zo'n pijn in mijn rug en bovenbenen en een keiharde buik dat ik de verpleegster weer belde.
    "Dat kan een reactie zijn op de tampon probeer maar te slapen."
    Ja, probeer jij ff te slapen met om de 2a3 minuten helse pijnen in je rug en benen. Ik heb geloof ik heel mijn bed uit fatsoen gerukt.
    Er werd verder helemaal niet op me gelet en lag daar maar met pijn.
    Ik mocht mijn man niet bellen, want er was niks aan de hand mijn bm was niet verweekt had de vk gezegt tegen hun dus dat kon nu ook nog niet.... Ik werd dus ook niet begeleid met mijn pijn, lag daar maar alleen op die kamer alles weg te puffen.Ik wist niet of het nu begonnen was ja of nee, als tegen mij verteld wordt dat het geen weeen kunnen zijn door een verpleegster dan neem ik dat aan.
    Eenmaal 5 helse uren verder knapte er ineens iets en liep er veel vocht uit en toen wist ik het, het is begonnen. Ik belde voor de verpleging en dat duurde 5 minuten voor ze er waren. Het was net ploegoverdracht dus kreeg een andere verpleegster. Toen ik zei dat mijn vliezen waren gebroken zag ik de schrik in haar gezicht maar ze handelde snel en zei "mijn collega zei al tegen me dat er bij jou wat te gebeuren stond":$En tegen mij zeggen dat het niet kan.
    Ik werd gelijk naar de voorbereidingskamer gereden en heb mijn man gebeld, die bleef rustig aan de telefoon en was er binnen 25 minuten.
    Ik zag de medelijden in zijn ogen als ik weereens in de weeen schoot. Ik pakte dan de driehoek boven en me trok me daaraan op, ik werd kwaad tijdens de weeen. De vk kwam en controlleerde me en ik had al 5 cm ontlsuiting, die heb ik dus in mijn eentje weg lopen puffen met rug en been weeen.
    Om 05.00 uur ging ik naar de o.k. voor een ruggenprik want dit trok ik niet meer zo. Na de ruggenrpik ging het prima, voelde geen pijn meer niks alleen de ontsluiting stopte er ook mee. Toen hebben ze de weeen opwekkers aangesloten en toen werd het afwachten, na 2 uur nog geen reactie en stelden ze de weeenopwekkers hoger, ook dit werkte niet. Hup weer die opwekkers omhoog, dit was om half 12 en toen ze weer kwam om 13.00 uur had ik ineens 9 cm ontsluiting en werd ik naar de verloskamer gereden. Eindelijk van dat natte bed af, na het breken van mijn vliezen hebben ze er een matje onder gelegd maar ik bleef veel vruchtwater verliezen dus dat matje was ook zo doorweekt en deze werd niet vervangen.
    Eenmaal op de verloskamer was het wachten tot ons kleintje uit zichzelf zo ver mogelijk naar beneden kwam. De druk beneden voelde ik wel ondanks de ruggenprik dus wist wanneer ik het echt niet meer kon houden en moest gaan persen.
    Om 14.15 uur was het zover, ik mocht gaan persen. Ik had een hele lieve vk en verder was er niemand bij. Mijn man zat naast me en was heel lief voor me en zorge ervoor dat ik goed bleef ademhalen.
    Na een uur persen schoot de vk ineens in actie, er kwam een schaar voorbij en er kwam een collega bij, ik voelde weer een wee opkomen en ineens ging er iemand naar me op bed zitten op haar knieen en toen ik ging persen duwde zij ineens met volle gewicht op mijn buik en voelde dat de vk aan het rommelen was beneden (dit was de knip). Ik schrok zo van die vrouw die ineens haar gewicht op mijn buik zetten dat ik begon te schreeuwen, toen gelijk een hap nieuwe lucht gepakt en met 1x persen lag Stacey op mijn buik.
    Dat is echt het mooiste wat er is, we waren meteen verliefd.
    Omdat de ruggenprik nog goed werkte hebben ze me niet verdoofd tijdens het hechten, dat heb ik dus echt wel gevoeld....
    Dit was het bevallings gedeelte de nazorg volgt nog

16. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

Apr 3, 2007
    2,581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Allereerst, gefeliciteerd met jullie dochter!

Maar wat een verhaal zeg! :$ Ik snap al niet dat je man niet bij jou mocht blijven, de papa's mogen dit toch altijd? Zeker als je daarna op een éénpersoonskamer zat?

En dat ze je niet echt serieus namen vind ik ook niet echt kunnen!

Het belangrijkste is dat jullie dochter er is, gezond en wel. :)

Geniet van je kraamtijd!

17. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Dank je wel :)

18. giraf

giraf Niet meer actief

Gefeliciteerd met jullie dochter en wat een prachtige naam! :)

En je verhaal :$ alsof ik mijn bevallingsverhaal zat te lezen....
    Hier ook in mijn eentje 6cm weg liggen puffen op een 1-persoonskamertje "omdat ik echt nog niet aan het bevallen was"
    ML mocht er niet bij zijn :( en ook bij mij geloofde de artsen niet dat ik al weeen had :(
    Uiteindelijk een uur later bevallen, dus toen geloofde ze wel dat het echte weeen waren ;):D

Geniet maar lekker van de kraamweek en jullie meisje! :)

19. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Pffff wat een verhaal! en wat een hoop slordige "fouten!" een nat matje, dat is zo verschoond.. je man erbij, je gaat bevallen!!!! al duurt t verdomme 5 dagen.. komop, dit is niet even in een bedje liggen in een ziekenhuis.. hier moet toch gewoon je vent bij kunnen zijn! :x

En dan heb je weeen doen ze t af als niks, als een vrouw ligt te puffen met pijn in dr rug en benen dan weet iedere idioot dat t weeen zijn. en al doen ze nog niks of gaat t nog uren duren dan zorg je toch iig dat ze niet helemaal in dr uppie ligt!

gelukkig heb je de ruggeprik gekregen.. al vind ik t ook raar dat ze niet verdoofd hebben met het knippen en hechten.. bij mij deden ze ondanks de ruggeprik stiekem een naaldje in mn doos en toen vroeg ze wat ik voelde.. omdat ik t prikje voelde heeft ze me verdoofd en erna pas de knip en uiteindelijk de hechtingen.. al voelde ik er daar wel een hoop van omdat t een beetje uitgewerkt was allemaal, ze deden iig iets!

Ik zou als ik jou was zeker je ervaringen in een brief sturen naar het ziekenhuis want het is heel jammer dat je er zon gevoel aan over gehouden hebt..

Nu lekker genieten van je meisje! :)

20. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

Jun 26, 2006
    5,288
    1
    0
    Putte
    Ja ik heb over 4 weken de controlle afspraak in het ziekenhuis en en dan geef ik mijn lijst af met klachten ;)

We zijn nu zeker aan het genieten van ons meisje :) :)

Het duurt nog even voor ik dat hele verhaal een plekkie heb gegeven maar als ik naar ons mooie meisje kijk maakt dat een hele hoop goed. :)

Share This Page