hier ook erg bang geweest voor een ruggenprik, tijdens mijn bevalling hielt ik het niet meer en toch maar om een ruggenprik gevraagd.. en oh wat was ik er bang voor. maar heb er vrij weinig van gevoeld, en van dat slangetje dat dan uit je rug steekt heb je geen last van.. van het eruithalen ook niet. hier ook een catheter gehad, helaas wat mindere ervaring daarmee, tijdens de ruggenprik dus ook catheter, die er na de bevallig werd uitgehaald.. ik kon helaas niet meer zelf plassen, en ben uiteindelijk met catheter naar huis gegaan ben op donderdag bevallen en dinsdag is de catheter eruit gehaald (totaal 4x catheter erin en eruit gehad) en kan zeggen dat met hechtingen en een beurs onderkantje het absoluut verre weg van prettig is dan! nu een fikse blaasonsteking.
Ik heb bij mijn eerste bevalling het pompje gehad. Vreselijk. Ik was zo stoned dat ik de halve bevalling (de andere helft was ook in de OK middels een KS ) ben vergeten. Ik kan mij bijna niks meer herinneren. Dat dus nooit meer. Bij de 2e bevalling heb ik uiteindelijk een ruggenprik gehad. Het deed nog wel pijn (stond heel laag) maar aanzienlijk minder. Is goed bevallen en ik heb de rest van de bevalling als heel prettig ervaren. En, ik kan mij alles nog herinneren. edit: Ik heb geen last gehad van de catheter. De eerste van de tweeling was er net uit en de onderkant was al verdoofd ivm het gebruik van de vacuümpomp. De catheter zat er 2 dagen in en toen hij er uit moest heb ik ook daar geen last van gehad. Bij de tweede bevalling, ondanks de ruggenprik, geen catheter gehad.
geen verdoving maar wel ruggeprik ik kan je vertellen het was voor mij ff heel fijn had al meer als een uur persweeen en hield het niet meer kreeg ruggeprik en die 15 min dat het werkte kon ik ff op adem komen daarna kwamen ze net zo heftig terug maar daarna ging het ook snel 40 min later had ik mijn zoon in me armen
ik heb ook een ruggenprik gehad. Alleen de verdoving voorafgaande aan de ruggenprik voelde ik iets of wat. Maar dat stelde niets voor in vergelijking met de weeen. En die katheter vond ik niet vervelend. Het is dat je het nu schrijft anders had ik er geen eens aangedacht. Bij mij hielp de ruggenprik als een tierelier. Voor mij zelfs een reden om bij een volgende naar het ziekenhuis te gaan. Terwijl ik altijd thuis heb wilen bevallen. En ik voelde mijn persweeen door de ruggenprik heen dat was ook erg fijn Dus pas na de bevalling is die uitgezet.
Ik heb geen van beide gehad.. Thuis bevallen van de eerste, in kruin, zat muurvast! Maar het is gelukt en ben er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. (Op een knip na) De weeën waren heel erg pijnlijk, maar je moet! Van m'n dochter zelf heb ik niets gevoeld, dat ze er uit kwam en dergelijke, maar de weeën en die opvangen dat was pijnlijk. Nu weer zwanger na 10 jaar en ga het gewoon weer thuis doen. (Als alles goed blijft gaan) Ik heb er nooit een sec aan gedacht om pijnstilling te nemen, dit omdat ik graag thuis wou bevallen. Zo nu ook weer. Ik zou meer tegen de ruggenprik op zien dan de bevalling. Nou heeft de 1 een hogere pijngrens dan de andere, maar ook ik heb ECHTE pijn gehad! Toch ben ik blij dat ik het zo heb gedaan en weer ga doen.. Blijft een geweldige ervaring! Maar als ik het zo lees, heb je genoeg keuzes.. Succes meid, maar ik weet zeker dat je kindje met of zonder pijnstilling sowieso wel ter wereld gaat komen! :-D Komt goed! En doen waar jij je prettig bij voelt.... Fijne dag!
Minimuis:Oei Minimuis! Au au au! Klinkt niet best, hoelang na je verdoving hebben ze de katheter geplaatst? kijk je er nu tegenop om nog eens dat te ervaren of is het een pijn dat ook op te vangen is? Ik had al zo lang weeen en ik zat echt in een weeen storm door het infuus en door dat de ontsluiting heel langzaam ging had ik dat pompje de katheter werd geplaatst toen het pompje al uitgewerkt was dit is namelijk heel snel uit je lichaam. Ik had de pech dat ze mij de dag ervoor al heel erg zeer gedaan hadden met de eendebek dus alles was al erg pijnlijk vandaar dat die katheter ook pijn deed. Ik wilde het zonder pijnstilling doen helaas is het niet gelukt en mijn pijn grens is ook erg hoog want zoon is om half6 in de avond geboren en de volgende dag zat ik alweer in een stoel en ging ik alweer douche. Ik zou kijken hoe het gaat misschien heb je geen pijnstilling nodig en gaat het zo anders is het tijd zat om op het moment te beslissen oh de ruggeprik zelf vond ik erg meevallen en had hem achteraf gelijk van het begin moeten vragen maar ja de angst he