Wat ondernemen jullie met je dreumes buiten de deur?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Marit80, Jun 19, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marit80

Marit80 Actief lid

Jul 10, 2006
    220
    7
    18
    Hallo allemaal,
    Even wat ideeen opdoen, ik kom vaak niet verder dan boodschappen doen, op visite gaan bij voornamelijk familie (niet echt vriendinnen met kinderen die op hetzelfde moment thuiszitten als ik), een stukje fietsen en een enkele keer naar de kinderboerderij. Toen Shanna een paar maanden was ben ik weleens wezen babyzwemmen maar dat was het ook niet helemaal.
    Dus, wat doen jullie met je kindje van ongeveer een jaar? Hebben jullie wel vriendinnen met kinderen zodat je kleintje ook eens onder leeftijdsgenoten komt, of heb je activiteiten ontdekt waarbij dat kan (weet ik het, bestaan er dreumesspeelgroepen ofzo, is een speeltuin al leuk?). Ik hoor het graag!
    groetjes, Marit

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik ging op die leeftijd wel al naar de speeltuin met ze hoor... op de wipkip enzo en een glijbaan, samen schommellen bij jou op schoot. Verder ook gewoon wandellen, kleintjes vinden alles interessant. Grasprietjes bekijken en naar het bos enzo.
    In het weekend als papa er is gaan we ook wel eens naar een mini-binnenspeeltuin... soort ballorig maar dan gratis en veel kleinschaliger (maar daardoor overzichtelijker voor kleintjes)

3. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    De stad in, wandelen, naar het bos, naar het strand, op visite, fietsen, spelen binnen of buiten, met warm weer in een badje buiten, auto rijden, boodschappen doen, naar de kinderboerderij....

Tja, zoveel eigenlijk. Merel vindt alles leuk en wil alles zien en ontdekken. Binnenkort gaan we ook naar een vrijwillige dreumes groep hier in het dorp. Baby zwemmen hebben we gedaan. Dus van alles.

4. Eef79

Eef79 Actief lid

Jun 4, 2008
    216
    0
    0
    Begeleider VG / GGZ
    Flevoland
    wandelen, fietsen, aan de hand lopend om het blok, op de duwfiets blokje om, schommelen, in het gras rollen, naar de kinderboerderij, naar de winkel, eendjes voeren, naar de markt...fruit en kaas snoepen=favoriet, op de koffie bij de buurvrouw, bij de buurman in de tuin spelen, auto's kijken langs de weg, op de trampoline van het buurmeisje, vuilniswagen kijken = errug leuk....enz.
    het hoeven volgens mij maar kleine dingetjes te zijn hoor en dan is er vaak al groot plezier.

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    2,157
    0
    0
    Twente
    kom natuurlijk veel buiten doordat de oudste daar al veel aan heeft
    we gaan vaak naar de kinderboerderij, speeltuin, gewoon even de straat door met de duwfiets en de oudste op zijn eigen fiets
    naar vriendinnen met kids
    even de stad in lekker wandelen boodschappen doen

6. annekulpe

annekulpe Fanatiek lid

Sep 7, 2006
    4,277
    2
    0
    gastouder
    zwolle
    blokje om, kinderboerderij , fietsen, winkelen, spelen met de bal buiten , auto's kijken , bij de kipjes van de buurman... enz..

vanmiddag naar een mega grote speelgoed winkel geweest... hij keek zijn ogen uit! hij vond het helemaal geweldig!

7. Mmm

Mmm Actief lid

Oct 21, 2006
    374
    0
    0
    Speeltuin is nu al hartstikke leuk en je meisje komt zo ook in contact met andere kindjes. Hier komen er altijd wel kindjes bij ons zitten scheppen/ met elkaar op de glijbaan etc.

Share This Page