Retro bank

Discussie in 'De lounge' gestart door KakieLakie, 12 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63
    Wij hebben een jaren 50 huis gekocht waarvan wij woensdag de sleutel krijgen. Ik wil dit huis graag in deze stijl ook inrichten. Ik zit alleen wat te twijfelen over een bank. Ik wil graag een retro bank, ik zie veel op internet, maar ik weet niet wat kwaliteit is. Ik vroeg me af of iemand hier zo’n bank heeft en tevreden is. Misschien een rare vraag, maar we moeten nog zoveel doen in dit huis dat wat ervaringen fijn zouden zijn.
     
  2. famofthree

    famofthree Fanatiek lid

    13 sep 2017
    1.024
    1.031
    113
    Vrouw
    Sorry geen ervaring maar ik vind het wel een heel gaaf idee. Ga je foto's delen van ideen/meubels/ moodbords??
     
  3. In your eyes

    In your eyes Niet meer actief

    Qua banken heb ik geen tips, maar ik zou (als het qua afstand te doen is) eens kijken bij Decennia Design in Tilburg. Die hebben heel veel leuke vintage spullen!

    https://www.decenniadesign.nl/
     
    rebekka84 vindt dit leuk.
  4. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.175
    6.709
    113
    Als je Facebook hebt:

    Kijk eens bij: the vintage market.

    Ik heb trouwens ook veel contacten in de vintage en antiek branche. Dus als je iets zoekt...je mag me altijd een pb sturen.

    Over het algemeen zijn banken uit die tijd van hele goede kwaliteit. Gerestaureerd en sowieso van toen al het duurdere segment. Design...dus vaak gemaakt om nooit meer stuk te gaan. Tijdloos zeg maar.

    Wat een geweldig idee trouwens. Jaren 50 heeft hele mooie design spullen. Space age (1957) en mid century ( 1945-1975) zijn zoekwoorden die veel leuke ideeen kunnen geven.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  5. KakieLakie

    KakieLakie Bekend lid

    18 feb 2014
    837
    303
    63

    Hartelijk dank! Ik heb me meteen aangemeld. Ik vind deze stijl al heel lang mooi, ook de kleding. Ik ben zo blij dat we nu een huis uit die tijd hebben waar ik dus ook los kan gaan. Ik ga je vanavond een pb sturen met vragen!
     
    bosi333 vindt dit leuk.
  6. sweetL

    sweetL Fanatiek lid

    8 jul 2014
    2.089
    2.095
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb een tijdje terug hele mooie schuitema serie opnieuw gestoffeerd, heeeel mooie kwaliteit en vind ze ook erg leuk om te zien!

    (Ben meubelstoffeerder van beroep)
     

Deel Deze Pagina