thuis of ziekenhuis, poll

Discussie in 'De bevalling' gestart door wiella, 20 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar ga jij bevallen?

1. thuis

2. poliklinisch in het ziekenhuis

3. medische indicatie, in het ziekenhuis

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    gewoon benieuwd naar je keuze (of verplichting:()

2. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.151
    3.027
    113
    Nederland
    Bij de eerste: ingeleid in het ziekenhuis
    Bij de tweede: vrijwillig in het ziekenhuis

3. Sophiaatje

Sophiaatje Niet meer actief

Bij de eerste wou ik in t zhuis
    Bij de 2e moest ik vanwege zwangerschapssuiker en doordat ik een bloedtransfusie gehad heb bij de eerste.
    Bij de 3e dus weer :) en wou zo graag thuis :(

4. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    2x op medische indicatie in ziekenhuis bevallen.
    Bij mijn oudste vanwege overtijd lopen (41,4 ingeleid), bij de tweeling omdat dat standaard is.

5. Bebis

Bebis Actief lid

3 mrt 2015
    189
    52
    28
    Mijn voorkeur gaat uit naar het ziekenhuis. Simpelweg omdat dat mij meer vertrouwen geeft dan een thuisbevalling. Er kan van alles mis gaan *afkloppen* en dan heb ik dat liever in een ziekenhuis dan dat ik tijdens een bevalling nog naar het ziekenhuis zou moeten gaan.

6. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Ik mag niet meer thuis bevallen vanwege enorm bloedverlies bij de eerste. Maar na die ervaring wil ik ook niet meer thuis bevallen.

7. Annemie

Annemie Fanatiek lid

2 apr 2010
    1.067
    0
    0
    Zuid Holland
    Bij de eerste was het de bedoeling om thuis te bevallen. Wegens niet vorderen van de ontsluiting richting ziekenhuis gegaan en uiteindelijk is hij met een keizersnede geboren.

Nu geen keuze. Zowiezo ziekenhuis. De rest nog even afwachten.

8. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twee keer thuis bevallen en de derde gaat ook thuis geboren worden.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.545
    3.057
    113
    1e,2e en 3e in het zh ivm medische noodzaak.
    4e thuis

Stel dat er ooit nog een kindje komt, wil ik weer in het zh bevallen.

10. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik wist niet dat dat mocht, na medische indicaties alsnog een kindje thuis geboren laten worden.

Ik heb een tweeling (ziekenhuis) via ks en ik moet voor de derde wederom naar de gynaecoloog om daar te bevallen. Ook geen kraamhotel helaas.

11. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Hangt van de medische indicatie af. Na een ks moet je idd in het vervolg verplicht in het ziekenhuis bevallen. Na een vroeggeboorte of kindje dat in het vruchtwater heeft gepoept bijvoorbeeld niet (altijd)

OT
    Mijn eerste was in het ziekenhuis op medische indicatie (voor de 37 weken)
    De 2e en 3e zijn thuis geboren

12. Hupje

Hupje Actief lid

15 jun 2015
    281
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben thuis bevallen, maar moest toen nog naar het ziekenhuis. Als er een tweede komt, moet ik daarom naar het ziekenhuis (medisch).

13. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier 2x ziekenhuis.
    1e x thuis begonnen maar het schoot niet op en daardoor wilde ik naar het ziekenhuis, waar het alsnog medisch geworden door gebruik van pijnstilling,weeënopwekkers en bloedverlies.+ dat onze dochter de couveuse in moest omdat ze Dysmatuur was en zich niet warm kon houden.
    2e x was door bovenstaande medisch maar had achteraf gewoon thuis gekund.
    Bij een eventuele 3e mag ik dan ook kiezen.al weet ik niet wat ik wil dan.

14. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

27 dec 2014
    2.069
    1
    0
    Gelderland
    In het ziekenhuis.
    Bij allemaal een medische indicatie.

Ik vind het niet erg, ik heb al te veel dingen zien gebeuren bij thuisbevallingen dat als ik zelfs al mocht kiezen, dat ik dan alsnog voor het zh zou kiezen.

15. Komkommer

Komkommer Actief lid

26 okt 2015
    252
    1
    16
    NULL
    NULL
    Met medische indicatie in het ziekenhuis.

16. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    1e ingeleid, 2e thuis
    Mocht er ooit een 3e komen dan weer thuis.

17. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Medische indicatie in het ziekenhuis ivm chronische ziek, bij allemaal cholestase gehad als ik niet chronisch ziek was dan zou de cholestase ook een reden zijn van in het ziekenhuis bevallen, bij de vierde ook nog zwangerschaps diabetes.

De vierde is spontaan geboren met 36 weken, hij ademde niet met spoed is hij naar Nijmegen gebracht geintubeerd en 2 dagen na zijn geboorte geopereerd omdat door een middenbreuk geen enkele orgaan op zijn plek zat, zijn dunne darm en nieren zijn in de breuk geschoten hierdoor heeft de rechter long niet kunnen voldoende kunnen ontwikkelen, zijn hartje is daardoor naar rechts verschoven waardoor ook zijn rechter long in de verdrukking kwam, zijn maag en lever waren verschoven en zijn blinde darm lag door de hele buik holte en zijn dikke darm had een Malrotatie,

Dit hebben ze nooit gezien op echo's.... Als hij thuis geboren zou zijn zou de tussen stap streekziekenhuis zijn geweest en dan pas Nijmegen, dan had hij het niet overleefd,

Het is natuurlijk nu mijn ervaring waardoor ik anders aankijk tegen thuis bevallingen, dus ik wil uiteraard niemand bang maken, maar ik Kan er niets doen dat ik nu denk " je weet niet wat er allemaal mis kan gaan, je kunt maar beter op de goede plek zijn, "

De bevalling is nog maar 7 weken geleden dus nog erg vers, wie weet denk ik straks weer wat nuchterder wanneer het in rustiger vaarwater is

18. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Eerste in het ziekenhuis bevallen. Nu heb ik een medische indicatie ivm de eerste bevalling, die ging een beetje moeizaam met een slechte start voor mijn zoontje.

19. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    De 1e keer in het ziekenhuis en daar was ik blij om: ons sterrekijkertje wilde er maar moeilijk uit.

De 2e keer weer in het ziekenhuis maar dat ging zo snel dat ik wilde dat ik thuis was gebleven!

De 3e keer heerlijk thuis gebleven. Weer een snelle bevalling en het was zó mooi om dat thuis te mogen doen én niet heen en weer te hoeven reizen.

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    2 keer ziekenhuis wegens overtijd lopen en beginnende zwangerschapsvergiftiging.
    Derde thuis.. Heerlijk :)
    Ik geef de voorkeur aan thuis.

Deel Deze Pagina