Ervaring met Shatavari capsules?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Griekje, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    He majtje jij ook hier :)

Ik slik ze van holisan 2x daags 1 tablet me cyclus is 1 dag minder als de vorige cyclus dus het doet wel iets.
    Nu nog hopen dat mn NOD wegblijft :)

Successs x

2. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Hi dames hoe gaat het bij jullie??
    Hier een positieve ovutest gehad gister dus zal mn cyclus weer twee dagen langer zijn dan de vorige keer..29,31,33.. Zal dat door de shatavari komen of ontpillen ? Kan nog twee kanten op hè.. Ben in december gestopt met de pil.

3. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    hi ladies,

door de shatavari capsules was mn vorige cyclus 2 dagen korter, en wacht nu op mn eisprong maar denk dat ie vandaag is en zal morgen door temp. wel zien of ik gelijk heb of niet. En ook weer afwachten of mn cyclus zo blijft of niet...maar de capsules doen sowieso iets :p hihi...mja hopelijk blijft mn ongi ver weg...haha ;)
    Ik gebruik die ook van holisan en heb toevallig vandaag weer 2 potjes binnengekregen ;) Ik slik er trouwens maar 1 per dag, ook omdat ik al Davitamon mama compleet met visolie slik:)

4. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Hier ook cyclus iets korter als de vorige keer op naar ronde 2 met shatavari.

Wat me wel is opgevallen is dat ik meer slijm heb na mn ei dan voorheen sinds ik het slik.

5. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Jaa hier ook wat meer slijm en cyclus vorige maand een dag korter. Deze maand moet nog blijken wat t gedaan heb :)

6. Blondie84

Blondie84 Actief lid

25 feb 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo dames,
    Wat een goede verhalen!!! En voor de dames die zwanger zijn super gefeliciteerd! Ik ga morgen ook de capsules kopen maar eens proberen.ik hoop iig dat mijn cyclus regelmatiger en korter wordt (38,60,48). Ik zit nu op dag 14. Ben ook met ovulatietesten in de weer om te kijken wanneer en of ik een eisprong heb. Stoppen jullie met de pillen slikken daarna? Of totdat je je nieuwe menstruatie weer hebt?

7. Moekie

Moekie Niet meer actief

Klinkt goed allemaal, ga morgen ook maar even bij de tuinen langs. Zou al blij zijn als het mijn lf wat verlengt.

Nog iemand ideeën om meer progesteron in je systeem te krijgen via natuurlijke producten?

8. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heeft iemand van jullie wel eens Shatavari capsules via e.bay gekocht.
    Op de spaanse e.bay wordt er Shatavari aangeboden van het merk Himalaya voor ongeveer 4 a 5 euro per pot van 60 capsules.
    De verzend kosten zijn gratis.

Gebruikt iemand van jullie dit merk?
    Het wordt verkocht vanuit India en vroeg me af of dat wel te vertrouwen is? Zit er wel echt Shatavari in die potjes.

Hier in spanje verkopen ze dit merk ook maar dan betaal je rond de 12 euro per pot van 60.

9. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Nee ik had ze via bol.com van het merk holisan

10. sas83

sas83 Lid

25 mrt 2013
    41
    6
    8
    hallo allemaal,

Wij hebben een paar maanden geleden besloten dat we een kindje willen... Nu las ik hier opt forum over shatavari capsules en ik dacht: ach baat het niet, schaad het niet... Nu 1 maand geslikt en ik heb mijn eisprong echt goed gevoeld. En wat denk je: Zwanger!
    Weet niet of het aan de capsules heeft gelegen, maar ik dacht ik wil het wel ff kwijt opt forum omdat ik deze tip wel hier vandaan heb.

Groetjes Sas

11. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    @Sas: gefeliciteerd, wat leuk!!! ) Nu lekker genieten!

@Blondie: ik stopte met slikken op het moment dat ik mijn eisprong had gehad.

@moekie: geen idee eigenlijk. Shatavari is een vrouwenginseng die mogelijk veel goeds doet met je cyclus en mogelijk met de vruchtbaarheid. Ik weet niet of het wat doet met je progesteronwaarden eigenlijk..

@kari: oei, dat weet ik niet.. Ik had ze van Vitotaal (gekocht bij de Tuinen in NL)

12. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb inmiddels een potje besteld via e.bay van het merk Himalaya.
    Heb op dit merk gegoogled en het komt goed uit de bus.
    Maar eens kijken of het mijn cyclus een beetje kan verkorten ;)
    Ik laat het jullie weten.

13. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Hoi meiden

@sas, jeeejj gefeliciteerd meid. Geniet ervan.

Heb je ze ook bij de tuinen? Dat wist k niet .. als deze op zijn ga k ze daar ook maar halen.

Bij mij heeft tnnog niet geholpen maar k vergeet ze soms ook.

14. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hallo dames,

Ik lees al vanaf het begin met jullie mee en ben ook 2 maanden geleden begonnen met shatavari capsules. Ik heb de capsules gekocht bij de G&W gezondheidswinkel, zij hebben ze speciaal voor mij besteld. Ik gebruik 1 per dag. Voor mij hebben ze en goed resultaat, ik had eerst een hele onregelmatige cyclus, ik bloede constant eigenlijk en sinds ik de capsules gebruik gewoon ongi wanneer ik dit moet worden, deze ronde heb ik niet goed bij gehouden wanneer ik ongi moet worden, ik weet alleen dat het deze week is. Afgelopen vrijdag had ik even een hele heftige steek in mijn onderbuik ik riep echt AAU! en de pijn was bijna direct weer weg. heel vreemd.. Ik hoop zo dat dit een innesteling was, ik heb dit nog nooit eerder gehad. Ook heb ik het gevoel dat mijn bh's opeens heel strak zitten.. Ik wacht met spanning af deze week!

Liefs

15. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Nu heb ik op zich geen hele lange cyclussen maar wel altijd voordat ik ongesteld word een aantal dagen bruinverlies en ook na mijn ongestelheid nog een aantal dagen last ervan, nu wij alweer aan ronde 10 beginnen dacht ik misschien is dit wel wat voor mij maar ik las juist dat het was als je een onregelmatige cyclus heb..of kan ik ze ook gebruiken?

16. julia1984

julia1984 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.244
    5
    38
    NULL
    NULL
    Helpen de tabletten ook voor een zwangerschap als je al een regelmatige cyclus hebt? Of is het alleen om je cyclus op orde te krijgen?

17. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    ik had ook wel n regelmatige cyclus hij is alleen van 30 naar 28 dagen gegaan...ik heb er wel baat bij en ook op de eerste dag van menstruatie minder pijn!!! ;) vandaag is mijn NOD dus afwachten of ik nog mijn ongi krijg of hopelijk toch uitblijft ;) anders wil ik woensdag gaan testen...heb nu alleen bij elk klein buikkrampje van ohh nee mn ongi komt maar nog niks...vorige ronde was dit eind middag/ begin avond....dus jah nog ff afwachten!!!

18. Blondie84

Blondie84 Actief lid

25 feb 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    @linnepinne bedankt! Ik gebruik ovutesten nu en heb nog geen (naderende) eisprong kunnen ontdekken maar tot die tijd slik ik door.

19. Blondie84

Blondie84 Actief lid

25 feb 2013
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Slikken jullie ook nog andere vitamines erbij?

20. kaily

kaily Lid

7 aug 2008
    57
    0
    0
    Hoi,
    Ik kijk al enige tijd dit onderwerp mee.
    Ik ben nu zwanger van nr 3.
    De 1e hebben we 8 maanden over gedaan, over de 2e 7 maanden en nu bij de 3e ben ik shatavari gaan slikken en nu slechts 2 maanden.
    Of t daadwerkelijk daar aan ligt weet ik niet, maar kan in ieder geval geen kwaad.
    Liefs

Deel Deze Pagina