Ervaring met Shatavari capsules?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Griekje, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Weten jullie ook hoe lang het duurt voordat deze pillen werken? Bij tarwekiem duurt het volgens mij iets van 3 maanden voordat ze volledig hun werk doen...

2. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Vinisa, dat had ik dus ook. Normaal zo rond dag 16/17 positieve ovutest en nu opeens dag 12/13. Dus ik dacht ook zo ze werken gelijk goed. Maar op dag 21 weer een positieve ovu test (ging testen vanwege de herkenbare eipijn) . Normaal altijd op dag 11 na eisprong ongesteld, ik zit nu op dag 18 en NIET zwanger! Dus tja ze doen zeker wat, maar ik weet niet of het nou goed is.
    Maar zonder zijn wij ook al weer bijna 1,5 jaar bezig zonder succes, dus ik ga toch maar even door.
    Ik slik nu nog 10 dagen vitotaal ginseng, maar heb nu de shatavari van holisan besteld....zijn in verhouding goedkoper en daar hoef je er maar 2 van op een dag (op internet gelezen). Iemand nog meer ervaringen na het nemen van de pillen?

3. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had sinds deze maand ook de shatavari van vitotaal maar merk er niets van
    Binnen 3 dagen normaal NOD, ben benieuwd,
    Heb vanmorgen ook de shatavari van Holisan besteld, mss daarmee meer succes:)

4. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Butterfly, heb je het de gehele cyclus genomen? En helemaal niets anders? Raar dat somige heel extreem reageren en andere weer helemaal niets!

5. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ben deze nog steeds aan het nemen, 3 capsules per dag

6. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Butterfly, nou hoop dat je de andere niet meer nodig zal hebben!

7. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik slik ook sinds deze maand shatavari capsules. Ik heb de 21e een bloedtest gehad en daaruit bleek dat ik geen eisprong heb gehad, ik vrees dus deze maand niet gelukt, maar ik ga gewoon door met de capsules, ik slik die van vitotaal. Overgens zegt mijn temperatuur dat ik afgelopen donderdag (dag 25) een eisprong heb gehad, maarja dan lijkt het dat mij lf veels te kort is. even afwachten dus!

8. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Pearl, en is dat wel vaker dat je geen eisprong heb gehad of nu opeens met de pillen?
    Neem aan dat je in het ziekenhuis loopt ivm bloedprikken.

9. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Volgens de gyn kan het zijn dat ik vaker geen eisprong heb gehad maar ze heeft dat maar 1 maand echt nagekeken. Wel heb ik ook een keer cyste gehad en dit is ook gekomen van een eitje dat niet gesprongen is. het komt dus niet door de pillen neem ik aan.

10. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hallo meiden!

Ook ik ben deze cyclus begonnen met het slikken van Shatavari (Vitotaal, bij de Tuinen gekocht). Aan mijn banner is te zien da mijn cyclussen altijd heel onregelmatig waren, maar deze cyclus is ie gewoon 28 of 29 dagen!! :D Dit heb ik alleen gehad de eerste ronde na mijn onttrekkingsbloeding (na het stoppen met de pil) Ik weet ook zeker dat ik een goede eisprong heb gehad door een inwendige echo de dag voor en na de eisprong. Ook is mijn temperatuur goed gestegen!

Ik ben heel blij met dit resultaat en heb ook een heel goed gevoel bij deze poging! Het trekt wat bij mijn schaamstreek wat ik ook had toen ik de vorige x zwanger bleek te zijn (is MA geworden helaas..).

Dat mijn cyclus nu een mooie lengte heeft kan 2 oorzaken hebben: de Shatavari of mijn miskraam. Ik hoor ook wel eens dat je lichaam dan namelijk heeft geleerd hoe het moet. Maar in mijn geval is het dus: baat het niet, schaadt het niet;)

xx

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Wat vervelend dat de pillen wel effect hebben, maar nog niet het gewenste effect.

Ik slik niet de aanbevolen drie, maar twee. Kijk eerst even welk effect dat geeft. Wel dus van Vitotaal.

Nou ik ben wel benieuwd hoe het deze cyclus zal gaan. Als ik dus idd mijn eisprong heb gehad dan is het nu afwachten. Hopelijk heb ik dan niet hetzelfde probleem dat jij hebt (opeens een veel langere LF).

Hopelijk heb je snel duidelijkheid!

12. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Nog vergeten te vermelden: ik neem maar 1 pil per dag! Mijn gyn zegt dat je nooit ten overvloed moet slikken, dus ik neem bij alles altijd de halve hoeveelheid:)

13. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Oké, wel fijn dat je van één pil al veel verschil merkt.

Ik dacht ik ga er tussenin zitten met twee per dag :p Ik wilde eerst zien wat dat voor effect heeft. Doet het te weinig dan neem ik de volgende periode drie en doet het te veel, dan neem ik er maar één de volgende periode.

:D Je moet wat hè

Duim voor je dat je deze ronde meteen een positief resultaat zult hebben :)

14. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Ik ga dan toch ook maar over naar 2 pillen per dag en hopen dat ik nu toch eens ongesteld ga worden.

15. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    De vraag was niet aan mij gericht, maar toch wil ik er nog wel eventjes op antwoorden:)

Wat ik nu doe is het slikken van 1 shatavari, 1 teunisbloemolie en 1 etos zwanger worden per dag. Daarbij neem ik 1 tabletje foliumzuur, omdat ik daar anders te weinig van binnen krijg (het zit ook wel in de etos-tabletten maar dan niet de aanbevolen hoeveelheid. Anders zou ik daar 2 per dag van moeten nemen).
    Dit doe ik tot ik mijn eisprong heb ontdekt. Vanaf dat punt ga ik over op 1 gravitamon voor zwangeren en 1 foliumzuur. Dit is goedkoper en ook zie ik de zin niet om alles de hele cyclus te blijven slikken. Het is voor de bevordering van een eisprong dus ik begin op CD1 dan weer te slikken met de hele reutemeteut:)

Het is wat, wat we er allemaal voor over hebben haha!

xx

16. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    En jullie ook allemaal veel succes met zwanger worden!! Ben benieuwd hoe snel dit gaat lukken bij de Shatavari-slikkers;)

En degene die dit topic begonnen is en nu zwanger blijkt te zijn: GEFELICITEERD!! (ben je naam ff kwijt;))

17. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    Linnepinne, dat is een aardig puzzeltje pillen slikken hihi.
    Hoeveel cyclussen doe je dit al?

Gravitamon voor zwangeren heeft dat ook effect op je baarmoederslijmvlies ivm innesteling?

18. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Is het proberen waard, misschien was drie net iets teveel van het goede voor jouw lichaam.

19. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Haha een heel schema zeg.

Ik slik ook wel aardig wat tabletten of een dag, maar dat heeft ook te maken met vitaminen tekorten. Ik slik 2x op een dag die shatavari tabletten, één foliumzuur, twee voor vitamine d3 en één voor vitamine b12. Ik zei al tegen mijn man dat ik een pillendoosje zou moeten hebben net als mijn oma ;)

Ik hoop voor jou dat het helpt, dan is het de moeite waard hè :D

20. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Ben ook benieuwd :)

Het zou al mooi zijn als maar één van ons er al een positief resultaat mee behaald.

Ik hoop ook op een positief resultaat, maar ik begon ermee vooral met de hoop een kortere en betere cyclus te krijgen. Dat zou al mooi zijn.

Deel Deze Pagina