@ liefwondertje Nee dat is idd zo je weet nooit hoe iemand erover denkt. Maar ik denk er dus zo over . Zie dat jij al enige tijd bezig bent. Nou ik hoop voor jou ook dat het met de shatavari de goede kant op gaat. Jij bent er ook net sinds april mee begonnen toch? Ik hoop ook echt dat het voor jou de positieve kant op gaat. Ti's volgens mij niet echt leuk dat wachten terwijl hè zo graag wilt en het zo welkom is.
Klopt ik heb me er ook heel lang rot over gevoeld dat het allemaal niet lukte uiteraard maakte de "geen menstruatie" het allemaal nog moeilijker. Helaas wilt de huisarts nog steeds niet helpen aangezien ik over gewicht heb. heb na lang mopperen een keer primolut meegekregen, maarjah das een eenmalig iets. En nog steeds is me cyclus waardeloos. Heb toevallig 8 april een menstruatie gehad, de 5de in afgelopen (bijna) 2 jaar. En nu heel af en toe is wat veegjes. Maar het lijkt totaal niet op een menstruatie. Heb me er nu eigelijk ook wel van af gezet. Niet dat we gestopt zijn hoor. Maar ik kan hopen wat ik wil, het werkt allemaal niet. En de MMM vind ik allemaal net een stap te ver... een onbekende weg...
Liefwondertje. We een herkenbaar verhaal, overgewicht. Wij zijn een jaar bezig maar ik wil nog niet na De huisarts omdat ik ook te zwaar ben... Het is zo gemeen, ja val eerst maar af wat is dat nou. Toen ik zwanger was van onze dochter werd ook heel Veel daar op af ge schoven, ik kan er niks aan doen. Ben mijn hele leven al zo. Jullie ook veel succes met klussen
Na ik ben wel al van mezelf redelijk fors, maar dik ben ik nooit geweest. Helaas mag er nu inderdaad wel wat kiloos eraf, maar wat ik ook doe het wilt niet...fietsen wandelen skeeleren zwemmen, gezond eten, water drinken. Er gaat niks af, en vriendlief is al 9 kilo kwijt Zooooo flauw!! Zelfs met extra klussen werkt niks
@ liefwondertje, is het voor jou misschien iets om Vitex Agnus Castus te gaan gebruiken? Zoek het maar eens op bij Google. Dit helpt mee om weer balans te brengen in je hormoonhuishouding. De gewone naam is monnikspeper. Het brengt meer regelmaat in je cyclus. Dit kun je ook samen met de shatavari nemen. Kijk maar eens of je het wat vind. Succes!
Liefwondertje: Ik ben echt mijn hele leven al zo geweest. Er zijn wel onderzoeken gedaan naar of ik iets zou hebben, helemaal niks. Van een glaswater groei ik al, dus ik moet er om denken wat ik eet en drink. Maar goed, ze zijn hier om zwanger te worden en laten we allemaal hopen dat het gaat lukken mede dankzij shatavari. Nog een andere vraag. Ik zit te dubben over de ovu testen. Heb ze al eens van testjezelf.nl gehad en van sensitest. Maar ik zit nu te denken aan die van de clearblue met de smiley. Die is misschien net iets duidelijker...? Iemand ervaringen
Sasje, het ziet er inderdaad goed uit.. Zou zeker wel wat voor mij zijn. Alleen mamamia wat een dure capsules...haha. Daar moet even wat op gevonden worden..even nog doorzoeken naar een site die het ook verkoopt maar ietsjes goedkoper VayaM, je hebt gelijk Ik gebruik de testjes van mamaenkids ofzo
Hi meiden, Met name liefwondertje en famke24. Wat vervelend om het eea over jullie te lezen mbt overgewicht. Zelf ben ik ook ietsje te zwaar maar dat is maar ongv 5 kilo ik weet van de ha dat dit verder geen gevolgen heeft mbt zwanger worden. Heb wel al Sonja Bakker geprobeerd was netjes ongv 7kg afgevallen maar goed zodra je weer normaal gaat eten zit het er zo weer aan. Op advies van mijn ha ben ik met SB gestopt mijn ha zegt gewoon op je eten letten snoepen met maten en lekker bewegen wanneer het kan. Schijnt dat lijnen gewoon slecht is voor en mens..... Dud ik let nu op mn eten ik wandel en fiets wanneer het weer toe laat wat ik wel elke aaf doe is buikspier oefening gewoon thuis op de grond. Ben ongv 2 kg afgevallen en zit nu ruim 6 maanden op hetzelfde constante gewicht ... Wat ik hiermee wil zeggen is dat het belangrijk is om misschien even na te gaan wat voor een ha je hebt? Ik heb namenlijk en ha die niet alleen naar de medische klachten/problemen kijkt maar ze kijkt vooral naar wie je bent wat voor een persoon je bent en ik denk dat, dat voornamelijk heel erg belangrijk is. Want het is echt niet leuk om elke keer hetzelfde liedje te horen van ga maar eens afvallen (ik heb dat nooit gehoord van de ha) in jullie situatie. Waarom kijkt de ha niet eens even of hij/zij jullie misschien kan helpen om af te vallen. En ik ken en paar meiden die zijn zwaarder dan ik en die zijn gewoon gezond zwanger geworden.... Sorry voor het hele verhaal maar kan me ook boos maken om zulke knullige ha....(sorry dat ik het zeg) Nou ik hoop echt iig dat we allemaal snel zwanger zullen zijn
Dank je wel, VayaM. Mijn ha is idd een eik*l. Ben al 3 keer langs geweest. 1x afgescheept worden van probeer nog maar een half jaar. 2de x te zwaar, maar na veel mopperen primolut gekregen (met veeeeel moeite) ik bleef net zo lang zitten tot dat hij het recept had voor geschreven. En de 3de keer...sooo lullig, ik was nog jong dus had nog alle tijd!!!! Serieus, kon die vent wel naar boven trappen. Heb in de auto onderweg die hele vent verrot zitten schelden, wat was ik woest. haha. Daarna een keer naar de gyn geweest, maar die was ook niks beter. 5 minuten gezeten,.... tjah ik denk het zelfde als de huisarts, inwendige onderzoek haalde ook niks uit.
Dames, ik heb net getest nadat ik 4 uur niets meer had gedronken... helaas negatief. Met de z&k extra gevoelige testen dus dan zal het de komende dagen wel negatief blijven
@ cyntje: wat een teleurstelling altijd he? Ik wil je geen valse hoop geven (heb je niks aan), maar wel realistisch zijn: het kan nog steeds he! Je weet maar nooit, de statistieken van die testjes zijn allemaal gebaseerd op de gemiddelde mens. Als wij daarbij hoorden, dan zaten we niet ons hart te luchten op dit forum haha. Anyway, wat ik bedoel is dat als je innesteling net wat later was dan gemiddeld, dan kan het hcg ook nog iets te laag zijn voor zo'n test. Gewoon nog effies geduld meis (maar ik leef met je mee!) en wachten tot je eventueel over tijd bent. (of NOD, als je minder geduld hebt, net als ik haha) @ liefwondertje: jeeeeetje, van de medici hoef jij het in ieder geval niet te hebben zeg! Het ergste is nog wel dat je daardoor ook je vertrouwen kwijt raakt en dus ook minder snel hulp gaat vragen, terwijl je daar wel gewoon recht op hebt. Misschien kan je bij vriendinnen in je omgeving eens navragen wie er tevreden is met haar arts, en dan naar die arts overstappen. Dat schept al wat meer vertrouwen dan willekeurig een arts uit het telefoonboek zoeken en dan met een beetje pech net zo'n e*kel als je huidige treffen! Wat mezelf betreft: sta weer aan de vooravond van de klusweek, dus het humeur van manlief zal ook wel weer omhoogschieten, haha! (niet dat hij anders een chagrijn is hoor )
Ik heb een pakske van 10 binnen gekregen dus ik ga morgenvroeg een testje wagen. Ik kan zooo niet wachten tot nod Haha... Kliertje... ik ben zo on-gemiddeld dat ik hier al sinds 2008 ben, ALTIJD niet kan wachten tot nod, mijn lf varieerd tussen de 8 en 12 dagen én ik natuurlijk voor het eerst denk dat het deze keer wel eens raak zou kunnen zijn
Graag gedaan liefwondertje Al 3x afgescheept hmmmmm wat en idioot zeg en de gyn is ook en naar persoon. Ik zal als ik jou was, wat liertje al zei misschien ff op onderzoek uitgaan bij vrienden/kennissen naar hun ervaringen met hun ha en indien goede berichte over te stappen naar een andere ha. Want de ha moet je helpen en je niet alleen maar afschepen....
Klopt, ik ga nog even de tip van Sasje?? proberen die vitus castus ofziets (sorry) haha. Heb et besteld. Mocht dat niet lukken dan ga ik in juli eens heel hard speuren naar een normale huisarts... in juli is het alweer 2 jaar...
Dus als ik het goed begrijp scheept de h.a. en de gyn je af omdat je jong bent én stevig? Tssss.... wat een idiote redenatie van hun zeg. 5 x ongi sinds je met de pil gestopt ben... ik zeg: ga een andere h.a. zoeken. Eentje die een beetje gevoel in zijn grote teen heeft? Succes! Ik hoop dat je snel hulp krijgt!
Klopt helemaal, Cyntje & VayaM. Ik heb er soms zelf ook totaal geen zin in omdat ik toch niet geholpen word, sommige dagen laat ik het ook lekker op zn beloop, en denk dat heel laconiek, gebeurt het dan happy, en gebeurt het niet dan ook prima, uiteraard denk ik stiekem wel anders.... Want we willen allemaal heel graag zwanger worden en zoiets zet je niet van je af. Tuurlijk ben ik nog jong, we zijn voor de eerste bezig, en mocht de 2de weer net zolang duren, zie ik het niet zo zitten om uiteindelijk wie weet pas om me 40ste de 2de te krijgen. Ik wil gewoon een jonge mama zijn, en dan daarbij is 25 nou zo jong... volgens de ha dus wel :/ 5x ongi ong... 1x ontrekkingsbloeding... mag je eigleijk niet rekenen als een menstruatie , en daarna met primolut... mag je ook niet rekenen als een echte menstruatie volgens mij , en daarna 1 keer serieus ongesteld geweest... en nu 2 keer heel vaag alleen iets wat rood met afvegen, eigelijk dus ook zo goed als niks. Al met al DUS GEWOON NIETTTS NOPES NADAA GRRRRRR Wat er ook gebeurt altijd blijven lachen