Ervaring met Shatavari capsules?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Griekje, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0

2. VayaM

VayaM Actief lid

29 apr 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL

Hi Kliertje,

Dank je voor het meelezen en je advies mbt het nemen van de capsules.
    Ik denk dat ik er gewoon 1 pd ga slikken en dan gedurende de hele maand want is ik het goed heb, stel dat de bevruchting en innestelling goed gaat en ik raak zwanger, is het toch niet schadelijk voor het vruchtje?

3. kliertje

kliertje Actief lid

5 apr 2013
    118
    0
    0
    Wilde Westen
    Tsja VayaM, ook daar zijn de meningen over verdeeld... Het is in ieder geval niet bewezen slecht voor het vruchtje.

Op sommige websites staat volgens mij dat het de kans op een miskraam zou kunnen verkleinen, maar ik weet natuurlijk niet of dat marketing-onzin is, of gebaseerd op wetenschappelijk bewijs!

Ik verwacht dat het met de risico's bij doorslikken wel zal loslopen, maar als je écht het zekere voor het onzekere wil nemen, dan zou je bij een positieve test het beste kunnen stoppen.

4. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Hoi,

Ik ben ongi geworden hoor!
    weet niet of het aan de capsules liggen maar ipv 38 nu 27!!
    Ik ben blij!

Voor mij word het dan:

Ronde 13, 2e ronde 1xdg Shatavari Holisan NOD 16 juni 2013

Hou maar weer 32 aan.. zit ik altijd goed...

Fijne avond!

5. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Fijn om te horen dat het korter is nu..we gaan er vanuit dat het de 2e ronde wel raak zal zijn;)

6. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Ja Aardbeitje ik hoop het ook. We redden misschien net de eisprong en dan is manlief 5 weken van huis voor zijn werk..
    Dus ik zal hem eens flink aan het werk zetten voordat hij de 5e weg gaat hahahah

Hoe voel jij je verder? Hoop goed!!

Ik ben trouwens aan de pillen van etos zwanger worden begonnen. Die kunnen wel samen met Shatavari toch?

7. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    @Lizzy, ik slik ze ook samen!

8. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Oh hahaha ja dat wordt dan flink klussen idd dat moest ik ook bij mijn 2e zwangerschap omdat ml op zakenreis ging..dus had em toen ook hard aan het werk gezet..

Ik voel me opzich wel goed merk wel dat ik in de ochtend/middag knallende hoofdpijn heb er in de namiddag/avond weinig last van, verder gevoelige borsten en in de ochtend beetje misselijk gevoel

9. kliertje

kliertje Actief lid

5 apr 2013
    118
    0
    0
    Wilde Westen
    Hoi XLizzy,
    27 is een erg mooie cyclus, helemaal volgens het boekje!

Laten we het maar op de invloed van de pillen houden! Dat belooft wat voor volgende maand! Zet dat mannetje van je inderdaad maar goed aan het werk ;)

10. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    @Steppie29 das mooi ga ik gewoon door :D

@aardbeitje, oohh ik zou er alles voor over hebben om het te voelen! Ik hoop dat je niet al te misselijk word en dat je snel een dijk van een echo hebt!

@Kliertje, jaaaa ik ben ook super blij!
    Ik heb hem vanmorgen zelfs wakker gemaakt er voor hahaha arme man.
    Ik zal hem van de week mededelen wat het plan van aanpakt word. hahaha
    Vind het al vreselijk dat hij daar heen moet.

Raar he blij met de regels hahahha. Vanmorgen had ik wel erg veel buikpijn. Maar na een pijnstiller prima te doen :D

11. Aardbeitje7

Aardbeitje7 Bekend lid

19 nov 2012
    862
    2
    18
    Weet hij wanneer je vruchtbare dagen zijn? Zo niet zou ik het ook niet zeggen maar gewoon op je vruchtbare dagen doen alsof je ontzettende zin hebt in manlief zodat hij er ook echt zin in heeft..voor mannen is het vaak toch moeilijker om te presteren onder druk..en als ze echt genieten gaat het vaak ook beter (doorwerk uit ervaring)

12. XLizzy

XLizzy Actief lid

15 feb 2013
    127
    0
    0
    Nou ik moet zeggen dat mijn manlief dat heel goed door heeft. We hadden het deze ronde om de dag gedaan en op het moment dat ik 2 dagen achter elkaar wilde zei hij nee nee om de dag das beter voor het zaad.. Werkelijk ik dacht dat ik het in mijn broek deed.
    Wat een figuur he. Maar we maken het altijd leuk en dan komt het goed.
    Bedankt voor de tip trouwens. Ik zal dit keer niks zeggen. Kijken hoe dat verloopt hahah.

13. Steppie29

Steppie29 Actief lid

10 mei 2012
    316
    95
    28
    Vrouw
    Zuid Holland
    kben der ook nog steeds hoor, lees beetje mee, en druk met de ovutesten bezig, al word ik daar wel een beetje rusteloos van whahah, weet niet wat ik spannender vind whaha, dit of een zwangerschapstest doen, word ook gek van die streepies, de ene keer denk je ja hij komt er aan en dan de volgende dag zit je te turen en na een paar uur issie er wel, en dan de volgende dag heb je wel weer een streep, om gek van te worden.
    Maar we blijven gewoon alles slikken wat we al deden, misschien heb ik mijn ei nu wel al gemist door de shatavari, en was t eerder dan dat ik dacht

Bijgevoegde bestanden:

14. VayaM

VayaM Actief lid

29 apr 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    GGGGRRRRRR, kom ik gister thuis vraag aan mn vriend is mn pakketje binnen??? Komt hij met en zo'n broefje van postnl dat ze waren geweest maar wij dus niet thuis....Staat er op het briefje zo niet thuis code ik dacht laat ik het bezorgen bij mn ouders doet die stomme code het niet echt wat een ........ bedrijf postnl!!! Nu hopen dat ze het bij de buuf afgeven en dat ik er morgen mee kan beginnen anders zat afhalen op postkantoor denk ik....

15. tapa87

tapa87 Lid

1 mei 2013
    81
    2
    8
    Vrouw
    Hoi allemaal!
    Ik lees al een tijdje mee en ben sinds gister begonnen met shatavari capsules en tarwekiemolie (naast multivitamines/foliumzuur)! Ben erg benieuwd of het helpt... Ik lees wel veel mooie verhalen! Echt toppie! Ik hoop zo dat het bij mij ook snel raak is.
    Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben 26jaar en woon nu 1,5 jaar samen met mijn vriend (bijna 25). Begin februari ben ik gestopt met de pil. Mijn eerste cyclus was 51 dagen en nu zit ik in ronde 2 ook al tegen de 50 dagen aan... Heel irritant! Zal deels wel komen door de pil...? Ik heb een bmi van 31 en ik ben nu wel erg op mijn eetpatroon aan het letten (gaat erg goed, al 2,5kg kwijt inmiddels), maar ben zo bang dat dit een grote invloed heeft op alles!
    Afgelopen weekend negatief getest, maar waarschijnlijk te vroeg getest als ik weer op 51 dagen zit...
    Gister open geweest tegen mn moeder, zij was in 1x zwanger! Weet iemand of erfelijkheid een rol speelt? haha ;)
    Nou ik praat graag verder mee met jullie hier op dit forum, ben erg benieuwd naar alle verhalen en ik hoop dat iedereen snel een mooi testje in handen heeft!

16. tapa87

tapa87 Lid

1 mei 2013
    81
    2
    8
    Vrouw
    haha héél herkenbaar, zo zat ik van de week ook! Dag daarna was ik gelukkig thuis... Hopelijk heb je ze vandaag binnen!

17. truffeltje

truffeltje Actief lid

5 dec 2012
    274
    0
    0
    secretaresse
    Nederland
    Helaas is snel zwanger worden niet erfelijk bepaalt. dat vertelde de gynacoloog mij. Helaas klopt dat ook in mijn geval.. mijn moeder heeft 5 kinderen gekregen en was bij 4 v/d 5 de eerste x direct zwanger en bij 1 kindje na 2 maanden. ik ben nu 7 maanden verder helaas

18. VayaM

VayaM Actief lid

29 apr 2013
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    @tapa87 welkom

Jaaaa echt heel irritant. Gister weer niet thuis vanaf of morgen ff afhalen op het postagentschap.

19. famke24

famke24 Fanatiek lid

25 feb 2009
    1.233
    0
    0
    Een week nadat ik over tijd ben, ben ik vannacht
    Ongesteld geworden.
    Jammer, hopelijk geeft twee ronde meer kansen.
    Heb nu dus een langere cyclus.

20. kliertje

kliertje Actief lid

5 apr 2013
    118
    0
    0
    Wilde Westen
    He Famke wat vervelend... Zeker als je al over tijd bent, dan begin je toch steeds meer valse hoop te krijgen (zelfs ondanks negatieve testen)

Ach ja, ik dacht zelf ook maar zo: het was ook wel echt een wondermiddel geweest als het na 1 maand al resultaat had opgeleverd. Ikzelf was van plan om het minstens 3 maanden een kans te geven. Zit nu in shatavari-ronde 2... (bijna eisprong).

Hoe lang was je cyclus nu, met de shatavari?

Deel Deze Pagina