Ervaring met Shatavari capsules?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Griekje, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Echt super dat het nu alweer raak is zeg!! Is het zaad van je man dan slecht? Dat is wel heel bijzonder zeg!! En nu blijven plakken kleintje!!!!

Ja klopt, zit alweer in ronde 8 na mijn mk, terwijl het de eerste keer in ronde 3 raak was. Meteen de eerste keer met ovu-testen (ik heb altijd een laat ei). Wat je ook zegt, de wens is alleen maar groter geworden. Zo ervaar ik dat ook! Je word er zo onzeker van.... We hebben al wel onderzoeken gehad, uitslag was goed. Maar ja, dan denk ik steeds waarom lukt het nou niet?!?

Ben deze ronde pas begonnen, nadat ik dit topic las. Hopelijk heeft het, het gewenste effect! :D

Ik slik de etos zwanger worden pillen (2 per dag), 2 x tarwekiemolie en dan 2 x shatavari. Denk dat ik die nu 1 x per dag ga nemen. Kan altijd de volgende ronde 2 per dag nemen. Eerst dit maar proberen!

Ik vind je test echt al duidelijk!! Is altijd lastig op de foto te krijgen he!

Meis, klim maar lekker op de roze wolk!!!
    Mag je deze keer al op tijd komen voor een echo denk je?

2. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hey!

Uit het ondezoek van mijn man bleek de eerste keer dat hij maar 1/5e had van de minimale normale hoeveelheid. Daarvan had hij een redelijke activiteit in zwemmers.
    De tweee keer had hij een normale minimale hoeveelheid (net onder de grens), maar toen was de activiteit slecht.
    We zouden daarom 2 weken geleden starten met IUI, maar toen ik daarvoor bij de gyn kwam bij de gyn moest i weer even schakelen. Ik had die dag namelijk een andere gyn als dat ik normaal gesproken had en deze gyn vond IUI nog wat voorbarig en wilde nog wat verder testen. De uitslagen bij mijn man waren wisselend, wat volgens deze gyn nog niet meteen hoefde te betekenen dat de kwaliteit slecht was. Wel heb ik toen een inwendige echo gehad en die dag erna nog een x. Hierop was te zien dat mijn ei was gesprongen in die nacht ertussen (tevens ook de nacht dat we moesten klussen voor een samenlevingstest). En het heeft dus resultaat gehad!
    Vorige week heb ik nog bloed laten prikken voor de meting van progesetron en volgende week maandag moet ik weer naar de gyn om de uitslag te bespreken.
    Maar dan kan ik hem vertellen dat ik weer zwanger ben! Lekker apart verhaal dit he? :p Ik hoop dat we een echo mogen met 7 weken.. De vorige zwangerschap hadden we dit met 8 weken en toen hoorden we dat het vruchtje te klein was (had de grootte van 6 weken). Want het maakt me toch wel een beetje onzeker door de ervaring met een miskraam.

Jij slikt ongeveer dezelfde pillen als ik (alleen heb ik teunisbloemolie ipv tarwekiemolie). En ik slik van alles eentje met een extra foliumzuur, omdat ik daar anders te weinig van binnenkrijg met het etos-pilletje. Ik hoop dat de shatavari ook bij jou gaat werken, het is je gegund!

Ik kan me je onzekerheid zo goed voorstellen! Het zit een beetje in de vrouw denk ik om heel erg te twijfelen of je lichaam wel helemaal goed werkt. En als er dan vervolgens niets gevonden wordt tijdens de onderzoeken, ga je zelf scenario's bedenken denk ik..
    Temperatuur jij ook? Daar kon ik zelf altijd wel wat zekerheid uithalen achteraf (en dan uvutesten vooraf) En zie je daar een goede stijging in na je ovulatie?

3. Griekje

Griekje Actief lid

1 jul 2012
    284
    1
    0
    NULL
    NULL
    @Linnepinne wauw gefeliciteerd! Super fijn zeg!!!

4. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Jeetje wat een verhaal zeg! En hoe bijzonder dat het nu gewoon raak is!!! Hoef je gelukkig niet meer de mmm in!!! Lijkt mij behoorlijk zwaar...
    Je nieuwe gyn zal wel opkijken hihi. Beter nieuws kan je niet brengen!
    Ik kan mij voorstellen dat je enorm onzeker bent geworden, ik zie daar zelf ook best tegenop... De angst dat het dan weer mis gaat.. Maar daar moet je niet vanuit gaan he, het gaat vaker goed dan fout!!

Ik heb 6 maanden mijn temp bijgehouden, alles volgens het boekje... Dag na positieve ovu-test mijn eisprong... Temp ook mooi omhoog. Alleen mijn lf is aan de korte kant (volgens mijn gyn). Zo tussen de 10-12 dagen. Ze zegt, je bent er al een keer zwanger mee geworden, dus is voldoende.

Ze hebben het zaad van mijn man onderzocht, echo gemaakt en bloed geprikt. Was niks op te vinden...
    Ik hoef ook bijna geen ovu-testen te doen, merk het meteen wanneer mijn ei is, enorm veel slijm, steekjes eierstok en dag na eisprong pijnlijke tepels...
    Waarom het niet lukt... Geen idee?! We doen alles volgens het boekje, klussen om de dag (ga nu elke dag doen, om te proberen ;))

Pfff ja die eerste echo.... Spannend hoor! Ik duim voor je meis!!

Zit in de etos pillen te weinig foliumzuur ja? Teunisbloem is toch om je cyclus te reguleren?

5. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    hey!

@Griekje: Thanks! Bij jou ook alles nog goed? :)

@Zoe: Ik ga nu ook gewoon maar uit van het positieve (en dan maar hopen dat het ook allemaal positief uitpakt;))

Dus bij jullie bleek alles goed te zijn als ik dit zo lees. Ik kan me je frustratie goed voorstellen hoor! Toch (pas op, het is een echte dooddoener..;)) schijnt het normaal te zijn om er een jaar voor uit te trekken om zwanger te raken, dus er is nog hoop ;)
    Maar omdat het bij jullie de eerste x in 3 rondes raak was, hoop je nu natuurlijk ook dat het snel zal gaan! Snap ik heeeeeeel goed!
    En misschien dat de combi van elke dag klussen met de shatavari erbij wel heel goed uitpakt! Ik ga voor jullie duimen!!

In de Etos-tabletten zit genoeg foliumzuur als je er 2 per dag van neemt. Maar aangezien ik alles halveer, neem ik er een foliumzuur los bij:)

6. Ickuzz

Ickuzz Actief lid

8 jun 2010
    330
    0
    0
    Bezigheid momenteel, zorgen voor mijn gezinnetje.
    Landgraaf
    Hallo Dames,

Ik ben vandaag pas begonnen met Shatavari :)
    Zoals beschreven info 2 per dag.. Benieuwd hoe t gaat...

7. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Succes! Laat je even weten hoe het afloopt? :)

8. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Hier ook sinds vandaag begonnen! Nam ook al maca, dci en saw palmetto voor mijn pcos! Dus ben ook benieuwd naar de werking!
    Ik laat het weten :)

9. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Ik ben benieuwd! Succes!! :)

10. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hihi ja een echte dooddoener ;) maar het is wel zo ja... Alleen ben ik al dik een jaar geleden gestopt met de pil :( dus wordt wel een keer tijd dat ik zwanger word....

Geduld is een schone zaak.... Alleen hoe lang nog he? We hebben ons voorgenomen om september weer terug te gaan naar de gyn als ik dan nog niet zwanger ben...

Zit jij al op een roze wolk? :D

11. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Ik kan het me zo goed voorstellen dat elke ronde een ronde teveel is.. :( Op welke cyclusdag zit je nu?? En voel je ook al iets? Op je banner staat namelijk dat je op dag 18 zit en morgen al kan testen.. Klopt dit?
    Een jaar is ook lang en helemaal bij zoiets als dit! Een kinderwens kan zo sterk zijn! Word je er in je omgeving ook veel mee geconfronteerd of valt dat mee?

Ik zal trouwens eventjes een foto toevoegen van de testen van de afgelopen dagen. Ze zijn in het echt iets donkerder dan op de foto, want de bovenste lijkt nu wel omowit haha! Maar ik hoop wel snel een donkerdere test in mijn handen te hebben! Bij mijn miskraam testte ik pas op 17 DPO net zo donker als de controlestreep.
    Pas bij een echte donkere test klim ik op die roze wolk;)

xx

Bijgevoegde bestanden:

12. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Mooie testen meis!! Word altijd zo vrolijk van die testjes hihi. Ze lopen ook mooi op!! Kan je het al een beetje geloven? Hoe voel je je eigenlijk?

Hihi nee moet nog 11 dagen wachten ;), zie je niet goed op mijn banner. Volgens mij is mijn ei al geweest, klussen nog wel even door voor de zekerheid!

Nu valt het wel mee ik mijn omgeving, althans geen zwangere. Maar heb het wel heel zwaar gehad, was tegelijk zwanger met mijn schoonzus en dochter van de vriendin van mijn vader (snap je hem nog ;)). Schoonzus is bevallen op mijn uitgerekende datum, hoe verzin je het he? Was behoorlijk pittig om aan het kraambed te zitten en zelf met lege handen te staan...

13. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Och jeetje, wat heftig!!! Dat lijkt mij echt heel zwaar om dan aan een kraambed van een ander te zitten... :( Wist ze ook van je miskraam? En hoe gingen anderen daar mee om? En wat een toeval met die datum zeg!!
    Ikzelf heb het ook wel even moeilijk gehad met mijn miskraam toen, de dag voor mijn nacontrole bij de gyn, een vriendin aan me vertelde dat ze 4 weken zwanger was.
    Als je eenmaal zwanger bent geweest, hebben we toch de neiging om nog even door te tellen (ik wel tenmiste). En bij jou liep dat natuurlijk dan ook nog eens gelijk op met je schoonzus.. :(

Dus nu nog 11 dagen wachten? Spannend hoor! Ik kan dat idd niet zien aan je banner haha! Hopen dat je snel wat gaat voelen!! ;)

Ikzelf kan het nog niet helemaal bevatten hoor.. Volgende week heb ik nog een afspraak staan bij de gyn, mss mag ik dan wel een inwendige echo voor mijn eigen gemoedsrust :p
    Ik heb weinig kwaaltjes: een trekkend gevoel bij mijn liezen en baarmoeder, dorst en een opgeblazen buik. Een beetje dezelfde kwaaltjes als de vorige keer. Toen kreeg ik ook pas bij 5 weken last van mijn borsten (wat bij 7 weken weer stopte..)

Ik hoop dat het dit keer goed blijft gaan!

14. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat zou wel fijn zijn hoor, als je een echo krijgt. Gevaar is dan alleen dat ze nog niet zoveel kunnen zien he. Kan je ook weer bezorgd door raken. Maar als je het gevoel hebt dat je het moet doen, zou ik er zeker om vragen! Je bent er dan toch!
    Stom he, je voelt er dan nog zo weinig van... Geniet er nog maar even van, straks word je er misschien gek van ;)

Ja dat had ik heel sterk, steeds het gevoel van: zo had ik er ook bij moeten lopen....
    Bijna iedereen wist van de zwangerschap, we liepen in het ziekenhuis ivm verdenking op bbz (bleek niet zo te zijn gelukkig) en hadden met 5+6 het hartje al zien kloppen. Dan ga je er minder vanuit dat het nog mis gaat... Met de 9 weken echo leefde ons kindje niet meer...

Ik heb niet zo'n meelevende schoonzus helaas :( ze liep continu te klagen tijdens haar zwangerschap tegen mij, daar kon ik niet zo goed tegen. Had met alle liefde alle klachten en kwaaltje gehad...

Verder veel lieve mensen die ons steunde en nog steeds.

Hoe heb jij dat allemaal ervaren? Waren er veel op de hoogte van je zwangerschap?
    Heb je het tegen je vriendin verteld die met dat nieuws kwam?

Ik heb elke maand enorme boobies, maar wil niks zeggen hihi. Probeer er ook niet meer op te letten, zegt echt niks bij mij.

15. Linnepinne

Linnepinne Actief lid

7 mei 2012
    295
    0
    16
    Hey!

Ik weet het, zo'n vroege echo zegt nog niks! Misschien moet ik mezelf gewoon wat beter leren beheersen haha;) Ik probeer gewoon te genieten!

Jullie hadden dus ook al en hartje horen kloppen? Wij ook wel ,maar hoorden toen ook meteen al dat het waarschijnlijk niet goed zat. Het was bij ons dik 1,5 week te klein (ik wist zeker wanneer mijn ovulatie was geweest).
    Maar jullie hebben dan dik 3 week op een roze wol gezeten! Pff, lijkt me verschrikkelijk als je dan bij de 9-wekenecho te horen krijgt dat het niet meer leeft..

Pff, onbegrijpelijk hoe sommige mensen kunnen reageren...! soms verwacht je toch dat iemand iets meer inlevingsvermogen heeft.. Snap heel goed dat je met alle liefde haar kwaaltjes had willen hebben! Zuur is dat dan, hè?!
    Wel fijn dat anderen wel meer begrip toonden! Toch denk ik dat niemand het zich echt voor kan stellen hoe het is. Ik had dat zelf namelijk ook niet voor mijn miskraam (ben ik heel eerlijk in).

In gedachten zie je het al helemaal voor je: de baykamer, een kleintje in huis, ect etc. En die droom stort dan ineens helemaal in.. Ik had me nog niet gehecht aan het vruchtje/kleintje, maar ik had wel echt last van die droom die in duigen viel.

Wijzelf hadden het onze 4 beste vrienden vertelt dat ik zwanger was. Toen ik een miskraam had, hebben we het wat meer mensen verteld. Dit omdat het mijn 'labielheid' op dat moment wat meer verklaarde;) Zo ook de vriendin die uiteindelijk zwanger bleek. Ik heb nog steeds wat moeite met haar timing van vertellen en ik associeer haar zwangerschap nog steeds met die onzekere periode bij ons.
    (voor het hele verhaal: ik heb een tidje terug een verhaal gepost onde het onderwerp ""Soms lijkt alles tegen te zitten")

We hebben het nu trouwens ook weer aan dezelfde vier vrienden verteld:)
    Hebben jullie het toen ook al meerdere mensen verteld??

Ik hoop dat het gevoel in je boobies nu wel wat gaat zeggen! ;) Slik je de shatavari nu ook nog of ben je gestopt na je eisprong?

(grappig dat een topic over shatavari uiteindelijk dit soort verhalen teweeg brengt haha! ;))

xx

16. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    hoi meiden,

mag ik mee kletsen?

gefeliciteerd voor de zwangeren, succes voor diegene die ermee bezig zijn!

Nou vroeg ik mij af, ken je deze ook bij de da drogist kopen?
    ze verkopen ze namelijk wel op de website dadrogist online, maar weet dus niet zeker als dit ook in de winkel verkocht wordt, anders hoef k t niet te bestellen.

gr,
    Angela

17. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hey!! Hoe is het daar op je roze wolk?? :D
    Weet je al of je voor een vroege echo gaat?

Hier aan het afwachten, dacht mijn ei te hebben gehad... Blijkbaar niet, ovu-testen nu weer bijna positief... Klussen gewoon door ;)

Ja klopt, we zaten al op die roze wolk (na veel onzekere echo's), dan donder je er echt kei hard vanaf... :(
    We hadden het al aan de hele familie verteld (althans mijn vader voor een groot deel, was zo trots en kon het niet voor zich houden ;)). Vonden we niet erg hoor, gyn had tenslotte gezegd dat er nu bijna niks mis kon gaan... Maar ja liep toch anders...
    Ja is ook zo, had nooit verwacht wat voor een impact het zou hebben, onbeschrijfelijk...

Wat je zegt, je droom word van je afgenomen... In je hoofd en je hart ben je al met z'n 3en en is het kamertje al klaar... En dan moet je weer op nul beginnen...

Snap dat je moeite hebt met haar timing... Heb je haar dat ook verteld? Heb je het haar nu al verteld? En ouders? Heerlijk om weer positief nieuws te vertellen of niet?

Hihi ja grappig he ;) waar shatavari niet goed voor is ;).
    Ik slik nu 1 per dag, denk dat ik ze blijf slikken. Ben jij nu gestopt?

18. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom!!! :D

Ik heb eigenlijk geen idee.... Je kan altijd even kijken!

19. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    Dank je:)

Ja is waar:) ga ik morgen ochtend maar even doen:)

20. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hopelijk hebben ze het daar!

Zie dat jullie met IUI starten, wanneer beginnen jullie? Zijn jullie al lang aan het proberen om zwanger te worden?

Deel Deze Pagina