Ervaring met Shatavari capsules?

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Griekje, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angelaa1988

Angelaa1988 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.080
    58
    48
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-holland!
    jaaa is ook zo.

ik heb t hem net ook verteld. hij zuchte ook en vond t onzin, maaR stond wel achter me als k t wou proberen.

2. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Hihi jah bij mij precies t zelfde...mja als we t niet proberen zul je t ook niet weten toch?! maar ik hoop t echt zo!!!!!!!!! :) wordt gek van al dat gewacht mja....we moeten maar geduld hebben he!!!!;)

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Mijn mesoloog heeft dat gezegd. Vitex agnes bevordert oestrogenen en dat hebben wij juist niet nodig. Daar hebben we al teveel van. Zo moeten wij ook geen soja nemen. Daar zit ook oestrogeen in.

4. Sweetheart86

Sweetheart86 Fanatiek lid

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Asisstent hypotheekadviseur
    Ik neem er maar 1 in voorlopig kan altijd nog overgaan op 2.

Vandaag laatste dag ongie denk ik. Dus van de week weer aan de bak ! Hihi das het keuke gedeelte ! Daarna weer afwachten...

Mijn man weet het ook en vind t opzich wel proberen waard. Gelooft er zelf alleen niet in maarja baat het niet...

5. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Sorry dat ik even inbreek maar lees juist andere dingen op een nternet over vitex agnus of wel monnikspeper.

Monnikspeper bevat geen fyto hormonen, de werking wordt ontleend aan het feit dat de schildklier wordt gestimuleerd om hormonen aan te maken, speciaal het luteine hormoon. Dit verhoogd de progesteron productie en zorgt voor een regelmatige cyclus bij vrouwen. Monnikspeper controleert ook de afscheiding van prolactine, en hierdoor kan het mogelijkerwijs een rol spelen bij onvruchtbaarheid in vrouwen."bron:Kruidenalfabet Monnikspeper

Google maar eens

6. Rabia84

Rabia84 Fanatiek lid

25 jan 2013
    2.146
    1
    36
    Overijssel
    Jah dat doe ik ook hoor begin eerst met 1 kan later altijd nog wel 2 innemen! Jah wij zijn ook al aan de slag, wil gewoon om de dag zodat je niet per ongeluk overslaat ofzo en als ik m'n ei heb dan mss elke dag ff om zo meer kans op bevruchting te hebben ;) Hihi... Maar we zullen zien!! Denk ook dat mannen daar wat meer nuchter over denken over al die pillen enzo maar goed wij vrouwen willen er gewoon alles aan doen om toch gauw zwanger te raken en zou zo mooi zijn dat we straks hier allemaal een posi test hebben en op die Rose/Blauwe wolk kunnen klimmen :) Hihi...
    Voor jullie ook veel succes ;)

7. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Receptioniste/ financieel admin medewerker
    Dusseldorf
    Nu vraag ik me toch heel erg af... ;)is vitex / monnikspeper hetzelfde als shatavari? aangezien we in een shatavari topic zitten? hihi :D

sorry voor mijn ''blonde'' vraag maar weet veel over voedingssupplementen maar over shatavari weet ik weinig eerlijk gezegd!

8. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Volgend mij is monnikspeper iets anders dan vitex agnus. Maar ik ga maar af op de mesoloog ipv google. Die heeft er ten slotte voor geleerd. Shatavari is denk ik iets anders. Ik kas alleen over vitex agnus en wilde alleen laten weten dat he dat met pcos vooral niet moet nemen. Precies waarom weet ik niet.

9. draakje22

draakje22 Lid

12 dec 2012
    99
    0
    0
    NULL
    Friesland
    Hallo dames,

Ik wilde ook graag even reageren, ik volg dit topic al een tijdje en omdat de shatavari al een aantal goede resultaten heeft opgeleverd ben ik sinds 2 februari ook begonnen met shatavari. Ik heb een ontzettend onregelmatige cyclus gehad en verloor eigenlijk iedere dag bloed. Nadat ik met shatavari ben begonnen nog geen bloedverlies weer gehad. Het is vast toeval maar wilde het toch even zeggen! Ik gebruik ook gewoon 1 per dag. Op het potje wat ik heb gekocht staat dat ik heb met warm water in moet nemen. Heeft iemand een idee waar dit voor is?

liefs

10. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Ik neem et met kou ddrankje in en ik kan zulke pillen niet doorslikken dus we stampen het fijn / lossen het op. Keivies :( msja alles voor n baby hihi ;)!

11. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    Nuo hier sinds vandaag gestopt met de shatavari!
    ik loop natuurlijk in de MMM vanwegen kinderwens!
    ik had allang ongi moeten worden (ben niet zwanger) en het komt dus maar niet! normaal lf van 12 zit nu al op 15dpo !!!!
    en geen ongi in aantocht! heel frustrerend want nu duurt het nog langer eer ik kan spuiten! *zucht*

dus voor mij geen shatavari meer!

12. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Stomme vraag miss maar het. Kan niet zijn dat. Je zwanger bengt?

13. thirza72

thirza72 Actief lid

28 dec 2009
    259
    0
    0
    bbibi, hier ook hele cyclus in de war van shatavari. Normaal cyclus van 26 a 28 dagen nu een van 51 dagen! Wel 3 x 2 dagen een positieve ovutest gehad ( 12/13 21/22 en op 41/42). Dus waarschijnlijk is mijn eitje pas de laatste keer echt gesprongen, want ben sinds gister eindelijk ongesteld. Dus hou wel in de gaten of je nog evt een eisprong krijgt! Ik zit niet in de mmm, dus ga het nog een cyclus proberen en anders stop ik er ook mee!

14. Butterfly2405

Butterfly2405 Bekend lid

2 jan 2013
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik gebruik het nu de tweede maand en bij mij is alles nog steeds heel regelmatig !

15. water27

water27 Fanatiek lid

11 jan 2013
    2.733
    189
    63
    Ik gebruik het nu twee weken. M'n eisprong vorige cyclus dag 9a10 en nu 16a17. Kan ook wel ontpillen zijn bij mij.

16. Margha

Margha Fanatiek lid

19 nov 2008
    1.950
    25
    48
    Vitex agnus cactus is de Latijnse naam voor monnikspeper, dus het zelfde maar wel heel wat anders dan shatavari zover ik weet :)

17. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @margha monnikspeper en shatavari is inderdaad niet hetzelfde!

@thirza nee ik heb zeker mijn eisprong gehad! ik had op dg 15 een ei van 26mm die op knappen stond die dag is hij ook gesprongen savonds! en posi ovutesten! dus bij mij zijn ze zeker van mijn eisprong!

@all sorry te snel gepaniekt! door de shatavari een LF van 15 dagen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! normaal max 12 en geen druppel bruinverlies vooraf en normaal begint dat al vanaf 6dpo-8dpo !!!! dus TOPPIE!!!! toch maar weer aan de shatavari!! hahaha

18. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Klinkt goed!! Ik heb ook altijd bruinverlies dagen voor het echt doorbreekt. Miss ook wel een korte lf!

Ik ga het iig 2 mnd gebruiken maar. Hoop zo dat t dit x raak is !

19. Bbibi

Bbibi Fanatiek lid

20 feb 2012
    4.762
    3
    38
    Dusseldorf
    @sweetheart ik zie dat jij ook al zon eeuwigheid bezig bent!
    Wat vervelend! Nog niet bij de huisarts geweest ofwel?en hopelijk brengt inderdaad de sharavari jouw ook geluk meid!
    En zou fijn zijn als je ook een mooi lange lf ervan krijgt! Ik duim voor je! :)

20. Sweetheart86

1 nov 2011
    1.139
    0
    0
    Dankje wel! Ja nu 10e ronde deze maand..... Word soms gek van die. Onzekerheid

We hebben paar maandjes niet geprobeerd vorig jaar ivm nieuwe baan. Nu wel beetje spijt van maarja alles gebeurt met. Een reden denk ik dan :)

Nog niet naar ha geweest nee.ll. Durf niet zo. Goed. Wil het nog tot 12e ronde proberen!

Ik hoop voor ons beide geluk !

Deel Deze Pagina