Al een paar jaar gebruik ik marketplace om af en toe wat dingen te verkopen. Ging altijd prima en verkocht beter dan via marktplaats. Nu probeer ik wat meubels voor mijn moeder te verkopen en ik wordt echt overspoeld met messenger berichten van scammers. Eerst krijg je een normaal bericht of het nog beschikbaar is en dat ze het graag willen kopen. Als ik hierop reageer dan willen ze allemaal een post bezorger van dpd of fedex laten komen om het te betalen en op te halen. Daar trap ik natuurlijk niet in. Maar wordt echt gek van al deze berichten. Heb gisterenavond 3 advertenties erop gezet en heb inmiddels al 38 van dit soort messenger berichten. En op deze manier wordt het verkopen een ergenis. Hebben meer mensen hier last van?
Heb ik ook gehad! Heel irritant. Ik dacht dat het bij mij misschien ook kwam omdat de advertentie al wat ouder was (misschien denken ze dat je dan meer desperred bent). Ik heb sowieso bij marketplace dat er veel rare mensen reageren.
Ja hier ook weer afgelopen week. Heb het spelletje voor even meegespeeld en gezegd dat ze de bode naar Sprookjesbos 1 in Kaatsheuvel mochten sturen. Heb je er zelf toch ook nog wat lol aan…
Ik lees echt om de haverklap dit soort berichten(van anderen die waarschuwen, zelf verkoop ik daar niet zoveel), heel vervelend.
haha. Ik speel soms ook het spelletje soms mee. Telkens dezelfde zin herhalen. Wat een goed idee bijv.
Is al een tijdje enorm raak via marketplace van facebook. Ben het nu maar weer via marktplaats aan het doen en dan zelf delen op facebook en losse verkoopgroepen op facebook (scheelt een hoop ergernis)