Lymfeklier

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door moontje2008, 16 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Vanmorgen om 6 uur begon onze oudste dochter opeens te gillen. Ze kon haar nek niet meer draaien. Ik deed het licht aan en schrok me te pletter. Een gigantische bult in haar hals die ontzettend zeer deed.

Naar de huisarts geweest, die heeft gevoeld en zei dat haar lymfeklier druk bezig was met een infectie. Ze heeft wel antibiotica gekregen, ook omdat we katten hebben (kattenkrabziekte). Ze heeft een beetje koorts. Ook heeft ze een week terug roodvonk gehad.

Ik moet bekennen dat ik ontzettend veel angst heb dat het wat anders is. Ik zit ook thuis met een burn-out en heb ook last van angstaanvallen. Ze ligt nu naast me en ik loop maar een potje te janken.

Kunnen die dingen echt zo groot worden? Mijn huisarts zei dat we ons echt geen zorgen hoefden te maken, maar ik sleur haar nu het liefste meteen mee naar het ziekenhuis.

Bedankt alvast.

2. kiwija

kiwija Lid

4 nov 2010
    69
    1
    8
    Nou dit is niet te geloven!! het is alsof het mijn verhaal is!!!!
    alles precies hetzelfde! alleen moet ik morgen nog met de dochter naar de dokter! ongelofelijk, echt waar!!!
    Maar je bent al bij de dokter met haar geweest, denk dat het nu snel beter met haar zal gaan!
    Als hij het niet zou vertrouwen, had hij wel anders gehandeld!
    Hoop dat je nu wat geruster bent! (nu ik nog!hahaha);)

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ja het kan.

Vorig jaar mei had onze zoon op vrijdag de 14 maanden inentingen gehad en op zaterdag een flinke bult. Een lymfeklierontsteking. Bij hem was het zo erg dat hij zijn hoofd alleen nog maar schuin te houden.
    Op zich is een lymfeklier ontsteking niets ergs.

Ons verhaal kreeg een staartje, een abces waaraan hij geopereerd is.
    Dus let op bij;
    - koorts nadat deze weg is gegaan
    - groter of roder worden van de bult tijdens of na de kuur.

De bult hoort eigenlijk in de kuur al te verdwijnen of echt minimaal te zijn.

En ook op dit moment heeft hij weer een lymfeklier ontsteking (nu gelukkig direct ab ;) )

Wacht even wat de ab doet, bij ons zien we nu al verschil in zijn gedrag/humeur.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Aan wat zat je zelf te denken dan?

Maar het kan echt hoor, door een infectie!

5. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Bult lijkt minder te worden.. Ze speelt nu buiten.
    Mijn moeder waar ze dit weekend is geweest ligt met hoge koorts en een keelontsteking op bed. Ook zij heeft haar lymfeklieren opgezwollen.. Vraag me af of dit er wat mee te maken heeft.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.828
    3.624
    113
    Het id al gezegd, maar het kan inderdaad. Een paar maanden geleden werd mijn zoontje wakker met een scheef staand hoofd, hij kon hem totaa niet mee bewegen. Omdat hij nog wat klachten had was de huisarts even bang voor hersenvliesontsteking en zijn we naar de eerste hulp in het ziekenhuis gegaan. Daar bleek na onderzoek inderdaad een fikse lymfeklierontsteking. Na een paar dagen werd de bult iets minder, zodat hij zijn hoofd weer kon bewegen, maar er heeft nog weken een dikke bult gezeten.

Deel Deze Pagina